Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro GLi brak wysokich obrotów/duże zużycie paliwa

petre007 12 Aug 2007 21:29 3601 14
  • #1
    petre007
    Level 10  
    Witam jestem "szczęśliwym" posiadaczem samochodu marki Polonez. Samochód mój ma problemy z wchodzeniem na wysokie obroty tak powyżej 4000 potem spada o jakieś 500 do 1000 niżej a czasem nawet strzela choć to nie jest reguła. I wcześniej zapalała sie lampka CHECK ENGINE bo po naprawie silnika to tylko przy dłuższym "gazowaniu". Silnik jest po naprawie zaworów, głowicy etc. więc teraz to na pewno sprawa elektroniki. Jak go zapalam to wchodzi od razu na 1000-2000 obr/min wiec pewnie przeszedł na sterowanie awaryjne. I jeszcze taki mankament ze jak popada i jadę po mokrej nawierzchni z kałużami albo w trakcie deszczu to zaczyna go nawet dusić już przy 2000 obr i zaczyna mocno szarpać bo wcześniej to raczej tego nie robi nawet jak obroty skaczą. Czasem czuć jak sie wysiada nieco spalinami i jakby nieco za mocno dymił. Proszę o rade co to może być bo każdy mówi mi coś innego.
  • #2
    bogdan gruchala
    Level 14  
    Zmierz kompresie na tłokach w innym warsztacie!
    I sprawdź przewód masa (karoseria a silnik).
  • #3
    Doktorr
    Level 35  
    Za dywanikiem pod schowkiem przed fotelem pasażera jest złącze diagnostyczne. Zewrzeć piny A z B i odczytać zarejestrowane kody błędów.
    Newralgiczne miejsce tej instalacji do kostka wiązki silnika w okolicy cewek zapłonowych , lubi zamoknąć.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Level 21  
    jeśli chodzi o wjężdżanie w kałuże to w Polonezach jest bolączką zalewanie wodą kabli do świec i gniazd na świece kable do świec też przeważnie są niskiej jakości i często na nich przebija do masy wysokie napięcie.Jeśli nie masz wymienionych na jakięś lepszej jakości to też warto by było zrobić ( nieraz kable orginalne takie miały przebicia że jak wieczorem się klapę silnika otworzyło na zapalonym silniku to świeciły)
  • #6
    petre007
    Level 10  
    To jest zwykły polonez Caro. Jest on również na gazie ale instalacja gazowa jest sprawna bo była sprawdzana. I objawy są takie same niezależnie od na czym chodzi silnik czy na benzynie czy na gazie.

    A gdzie mam odczytać kody błędów już po zwarciu pinów. Potrzebuje do tego jakiego dodatkowego urządzenia ?? A jakie mam kupić te kable wysokiego napięcia jakieś specjalne wzmacniane konkretnej firmy czy wystarczy ze wzmacniane ??
  • #7
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Level 21  
    Trudno teraz mi powiedzieć jakiej firmy kable teraz można kupić ( nie mam już poloneza od 6 lat) ale wiem że dawniej kupowało się silikonowe i były bardzo dobre przynajmniej porównując z orginalnymi fabrycznymi.Zastanawiam się też czy kable jakie by nie były nie wysiadają z powodu tego że pracują jednak w temperaturach jednak dosyć wysokich i to może powodować to ,że izolacja na nich dostaje mikropęknięć przez które jak jest wilgotno następują przebicia. Silikonowe kable są dużo miększe i może też zakres temperatury ich pracy też jest szerszy.Najlepiej popytać sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych powinni się orientować które są dobrej jakości.
  • #8
    bogdan gruchala
    Level 14  
    W nocy zapal i rozgrzej samochód i spryskiwaczem z wodą pryskaj po silniku z umiarem, po kablach, cewka, aparat zapłonowym i szukaj przebicia jeśli nic nie zobaczysz i auto nie zgaśnie to zrób analizę spalin na stacje diagnostycznej nie drogie badanie ok. 10zł
    Który rok auta i jaki przebieg.
  • #9
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Level 21  
    Witam mam pytanie kiedy zaglądałeś do świec zapłonowych i kiedy były wymienione jaka przerwa jest pomiędzy elektrodami.
  • #10
    Albercik 321
    Level 25  
    Na wyłączonym silniku zewrzyj piny A i B na gnieździe diagnostycznym i odczytaj kod usterki i napisz.Wtedy bedziemy mogli ci pomóc.Jak czytać kody i ich numeracja jest już opisane na elektrodzie.Poszukaj bo to dużo pisania.
  • #11
    petre007
    Level 10  
    Witam sorry ze trwało to ta długo ale nie miałem po prostu czasu żeby doczytać i poszukać co oznacza dany kod. Ale nareszcie mi sie udało :) Wiec sczytałem następujące kody pomijając oczywiście pierwszy kod 12 otrzymałem także kod 15, 33, i 35. Bardzo bym prosił o jakieś rady co sie wiąże z tym kodem i jak mogę sie z tym uporać lub co należałoby wymienić.
  • #12
    petre007
    Level 10  
    Panie Zbigniewie świece były wymieniane przed remontem silnika na nowe specjalne do gazu założono.
  • #13
    Albercik 321
    Level 25  
    15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego
    33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym
    35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza,czyli silniczka krokowego
    Posprawdzaj te elementy,a w szczególności połączenia na wtyczkach.Czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomyl z czujnikiem temperatury ze wskaźnika,ani z czujnikiem termicznym wentylatora.Czujnik,który musisz sprawdzić jest wkręcony w płaszcz chłodzacy przewód ssący,z tyłu.Czyjnik cisnienia jest w komorze silnika po lewej stronie pod szybą.Silniczek krokowy jest z lewej strony urządzenia wtryskowego.Sprawdz tez połączenia wtyczek przy ECM.
    Co do czujnika temperatury,to albo jest uszkodzony sam czujnik albo instalacja.Co do czujnika ciśnienia,mogą być nieszczelne przewody podciśnieniowe,ale jego błąd może być powiązany z silniczkiem krokowym.Żeby sprawdzic silniczek krokowy,musisz go wykręcić z urządzenia wtryskowego,wkręcić sworzeń,podłaczyć złacze elektryczne i przekręcić stacyjkę(nie uruchamiać silnika).Silniczek powinien sie wysunąc sworzeń do tego miejsca,z którego go wkręciłeś.
  • #15
    petre007
    Level 10  
    :arrow: Albercik321

    A możesz mi jeszcze powiedzieć jak mogę sprawdzić te czujniki temperatury i ciśnienia. Jak sprawdzić czy dochodzi do nich jakiś sygnał albo czy w ogóle działają ?? I tak trochę dokładniej opisz ja mogę je znaleźć bo za dużo z elektryka samochodowa nie miałem do czynienia bardziej znam się na komputerach i połączeniach elektronicznych. Wiec bez problemu zdiagnozowałem złącze i błędy a także znalazłem jakiś przekaźnik przyczepiony na lewym nadkolu czy to od niego idą przewody do tego czujnika temperatury który mam znaleźć ?

    P.S. Sorry ze tak długo to trwa ale we wrześniu miałem kampanie wrześniową i nie miałem czasu zeby zabrać sie za autko wiec sobie stało niestety teraz mam więcej czasu wiec proszę o wyrozumiałość ze względu ze sie na tym za dobrze nie znam.