Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW TOURAN awaria układu kierowniczego

12 Sie 2007 21:47 8189 2
  • Poziom 21  
    Witam
    mam takie pytanie kupiłem VW TOURANA i jak zajrzałem pod podwozie to zobaczyłem że ma rozwaloną obudowe całego sterowania który podaje napięcie na silniczek układu kierowniczego , poprostu brakuje kawałek obudowy i całe styki są otwarte , i jeszcze jest urwane ucho w tym miejscu i tak jeździłem o zgrozo aż do dzisiaj wpierniczyłem sie do ogromnej kałuży i prawdopodobnie zalało własnie te styki zresztą nawet nie wiem jak to jest skonstruowane dopiero sie dowiem jak to zdemontuje, jade jutro za tą maglownicą kupić bo tego co założył taki układ w takim stanie to bym zabił , ale nieważne już , dobrze że sie sam nie zabiłem tym autem , aha zapaliła sie kontrolka od wspomagania na pomaranczowo ale jeszcze wspomaganie działało i tak dojechałem do domu myślałem (nie wiedząc o niczym) że jak odłącze akumulator to kontrolka sie skasuje ale nie skasowała sie tylko zaczeła świecić na czerwono i nie można ukręcić kierownicą moje pytanie jest takie jak wymienie te przekładnie czy będe umiał kręcić czy błąd można skasować tylko komputerem i jak wogóle podjechać na komputer jak ciężko się kieruje.
  • Poziom 21  
    Witam
    właśnie wróciłem z wyprawy za ukladem kierowniczym do mojego auta i jestem w szoku dowiedziałem sie że nie moge kupić układu kierownicy tak poprostu choć jest ich dużo w ofercie ,podobno muszą sie zgadzać dokładnie numery takie jak na moim układzie bo może mi nie chodzić wspomaganie podobno nie można zgrać każdego układu ze sterownikiem w samochodzie i musze teraz wymontować mój układ i odczytać nr i dopiero coś wybrać ale jest problem bo nie wiem którymi numerami sie sugerować tymi na przekładni czy tymi na silniczku elektrycznym może ktoś wie .
    Kolega powiedział mi że jak kupie odpowiedni to po zamontowaniu w aucie wspomaganie powinno działać tylko musze podjechać na komputer żeby skasować błedy i skorygować .
    Ide teraz wymontować ten układ to troche potrwa , czy w miedzy czasie ktoś mi może odpowiedzieć jaki numer jest ważny na tym układzie kierowniczym bo jutro musze jechać jeszcze raz i juz coś kupić .
    Może jest ważne tylko jakiej firmy jest wyprodukowany bo z tego co oglądałem to chyba 3 firmy były co produkują te układy kierownicze.

    Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
  • Poziom 21  
    Witam
    długo nie odpowiadałem bo miałem troche problemów z tą awarią i jeszcze inne sprawy ale musze opisać to, może sie komuś przydać, ponieważ nikt mi nie odpisał na moją prosbe.
    A więc tak kupiłem układ tego samego producenta co mój TWR natomiast nr. na układzie były prawie te same ale na silniczku elektryczym były prawie te same, różniły sie tylko koncówką ostatnich dwóch liter, ale zdecydowałem sie na zakup ponieważ takiego samego nie było.
    Po wymianie wspomaganie zaczeło działać ok i kontrolki pogasły tylko kierownica była krzywo ustawiona, ale musiałem i tak pojechać na geometrie, bo po wymianie sie cała oczywiście rozjechała, i tu sie zaczął problem po wyproszczeniu kierownicy i ustawieniu geometri i zbieżności auto zaczeło ściągać na prawą strone, kolega który ustawiał powiedział że najpierw miałem zajechać ustawić punkt środkowy a ten od komputera że najpierw ustawić geometrie i byłem w punkcie wyjścia. Ustawiliśmy kierownice znowu krzywo jak byla i pojechałem na komputer i okazało sie że komp nie widzi programu tego sterownika i kropka, podobno trzeba sczytać program ze starego sterownika starego układu żeby przeprogramować ten nowy, wiec postanowiłem najpierw ustawić te kierownice na prosto a potem dalej działać, pojechałem do szwagra mechanika żeby spróbować przestawić kierownice na wieloklinie na kierownicy przestawialiśmy po pare ząbków ale za każdym razem odłączałem kleme z akumulatora bo bałem sie żeby nie wystrzeliła przypadkowo poduszka i ku mojemu zdziwieniu auto za każdym przestawieniem szło prosto i tu cała filozofia tego wszystkiego, układ kierowniczy sam sie dopasowuje tzn adaptuje go komputer trzeba poprostu wyproscić kierownice sciągnąć kleme potem ją założyć potem odpalić auto przekrecić kierownicą na maxa w prawo potem na maxa w lewo i przejechać sie kawałek i po robocie komputer sam zaadaptuje układ i jest ok.
    Pytałem wszystkich i wszedzie i nikt nie mogł mi konkretnie odp na moje pytanie, czasem wystarczy samemu troche pomyśleć i popróbować i czasami odpowiedź sama sie nasunie.
    To tyle może komuś sie przyda ta informacja.
    Pozdrawiam.


    Moderowany przez Błażej:

    Że co zrobić z ta kierownicą?!? Jest takie słowo w ogóle? A poza tym należą się podziękowania za metodę rozwiązania problemu, którą wprawdzie trochę chaotycznie, ale rzetelnie podałeś. Bo zdarzyło się już kilka razy tak, że autor rozwiązania pisał, że sprawa zamknięta, a jak to zrobił, to jego sprawa.