Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

APC Smart UPS 2200 Inet sposób na reaktywacje akumulatora.

benchmarek 20 Jul 2005 12:15 23392 43
  • #31
    Anonymous
    Anonymous  
  • #32
    m4c13k
    Level 11  
    Dołączam się do tematu.
    Mam APC 300 ze slabym aku - bardzo krotko trzyma.
    Po odlaczeniu zasilania zapiszczy ze dwa razy, a potem to ciagly pisk i koniec baterii.
    Czytałem gdzies (chyba w chip-ie) ze ten konkretny model nie wymaga kalibracji przy wymianie - wystarczy zmienic baterie.
    Tylko nie jestem tego pewien, a na forum tez konkretnie nikt sie nie wypowiadal na ten temat.
  • #33
    Kazik
    Printers specialist
    Jesli to jest Back to wymieniasz akumulator i sprawdzasz napiecie ladowania. Jesli jest ok to podłączasz komputer i do przodu.
  • #34
    jgarbien
    Level 15  
    Jako długoletni serwisant UPS:
    1. Akumulatory sie wymienia, nie regeneruje, zawsze cały komplet.
    2. RBC jest drogi (aku+kable)akumulatory kupuje się solo polecam CSB, drogie ale najlepsze jakościowo i cenowo, mogą być panasonic.
    3. GP12170 czyli 12V/17Ah lub 18Ah kosztuje okolo 120 netto
    4. Kalibracja za pomocą Powerchute nic nie daje.
    5. Data wymiany baterii w UPS to tylko informacja nie ma znaczenia dla UPS
    6. Kalibracja jest konieczna jeżeli czas podtrzymania przy danym obciażeniu po wymianie baterii rozni sie znacznie od podawanego w tabeli czasow podtrzymania.
    7. Kalibracja starych UPS za pomocą programu z DOS i zworki (tajemnica serwisowa APC)
    8. Nowe smarty `95 procedura na stronie APC:https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1668410#1668410 (opcja 3)
    9. Kalibruje sie tylko Smarty i wzwyż. (back nie potrzeba)
    Sorry cos mi link nie wyszedl do APC:
    http://nam-en.apc.com/cgi-bin/nam_en.cfg/php/enduser/std_alp.php?ISOCountryCode=us
    Baza wiedzy technicznej na stronie APC (kraj USA)
    Answer ID 1497 opcja 3 w bazie
    Tytuł: Why are the battery charge LEDs flashing on a Smart-UPS?

    A do kalibracji najlepiej jako obciązenia użyć odpowiedniej mocowo pewnej ilości żarówek.... :D
  • #35
    TABSIOR
    Level 24  
    Witam, podepnę się do tematu, a co sądzicie o wymianie aku na zwykłą kwasówkę, nie zależy mi na bezobsługowości, co jakiś czas mogę zaglądać do środka :)
  • #36
    benchmarek
    Level 22  
    jgarbien wrote:
    Jako długoletni serwisant UPS:
    ...
    4. Kalibracja za pomocą Powerchute nic nie daje.

    Po co więc jest kalibracja w powerchute i co daje?
  • #37
    jgarbien
    Level 15  
    Tzw głęboki test baterii, słuzy sprawdzeniu stanu baterii i uniknięciu sytuacji: UPS pokazuje fałszywy stan naładowania baterii 20% i gaśnie natychmiast bo baterie są uszkodzone. Wykonanie tego testu gwałtownie osłabia żywotność baterii (wykonywać max. 1 do roku, nie częściej na komplecie baterii niz 3 razy w życiu, np. w wypadku generalnej zmiany mocy obciążenia i rodzaju sprzętu podpiętego do UPS) Wykonanie operacji niesie dodatkowe zagrożenie w przypadku awarii zasilania występujacej po teście, baterie nie zdąża się naładowac i jesteśmy bez zasilania. (Stara zasada mówi o czasie do pełnego naładowania ok. 8x dluższym niż czas podtrzymania)
  • #38
    robball
    Level 21  
    Podepnę się do tematu.
    W moim APC Smart-UPS 700 wymieniłem akumulatory na Haze'y 9Ah, stare akumulatory już średnio działały. Wszystko fajnie, długo trzyma., martwi mnie natomiast napięcie ładowania: 27.8V, co daje na jednym akumulatorze 14,1V a na drugim 13,7. Wydaje mi się, że to trochę za dużo. Dopadłem jakiś rosyjski program UPSDiag, i tam dało się przestawiać to napięcie. Ustawiłem 27,33. Wszystko fajnie, w HyperTerminalu UPS podaje mi, że napięcie baterii ( naładowanych) właśnie tyle wynosi. ale naprawdę wynosi dalej 27,8V. Boję się o akumulatory. tym bardziej, że teraz, jak się ładują, słychać takie cichutkie psyknięcia co jakiś czas, jakby któryś gaz wypuszczał.
    Czy wszystko jest OK?
  • #39
    jgarbien
    Level 15  
    Układ ładowania ups jest dostosowany do akumulatorow o okreslonch parametrach min. rezystancja wew. akumulatora. zastosowałeś akumulatory inne niz przewiduje producent (2x12V/7,2Ah). Różne napięcia na akumulatorach tez dobrze o nich nie swiadcza. Sykanie to gaz wydzielajacy sie podczas ladowania w akumulatorze normalnym (samochodowym) jest to normalka, natomiast bezobslugowe w ups raczej nie powinny gazowac (wolniejsze ladowanie).
  • #40
    rombol
    Level 11  
    Nemo wrote:
    Jak padniętego? Jeśli masz zasiarczone okładki, to po akumulatorze. Jeśli taki od samochodu, otwierany, to można coś próbować. W przypadku bezobsługowych raczej konieczna będzie wymiana na nowy.
    Pozdrawiam.


    Zasiarczony akumulator można przywrócić do pełnej świetności. Wymaga to jednak pewnych specjalnych zabiegów.
    Skonstruowałem kiedyś taką ładowarkę z regulacją porądu (nie napięcia) do akumulatorów kwasowych której schemat był zamieszczony w Radioelektroniku z lat 80'.
    Ładowanie odbywało się prądem zmiennym niesymetrycznym w stosunku 1/8-10.
    Niesymetryczny ładujący prąd zmienny powodował rozdrobnienie osadu siarczanoweg i jego stopniowe zdejmowanie z płyt.
    Prostownik nie miał diod prostowniczych, a prostowanie odbywało się półokresowo na tyrystorze. W połówce okresu w której tyrystor nie przewodził działał układ rozładowania akumulatora.

    Moje wrażenia z eksploatacji:
    Akumulator od starej strażackiej motopompy (45V/12Ah) który był od około 3 lat nie używany i zasiarczony nie dawał się naładować żadnym prostownikiem. Napięcie akumulatora wzrastało do poziomu 18V, akumulator nie przyjmował prądu.
    Po podłączeniu do mojego prostownika po około 24h bezczynności i osiągnięciu napięcia 20V elektrolit zrobił się biały i nieprzezroczysty jak mleko. Następnie akumulator zaczął przyjmować prąd, ale początkowo prąd ładowania był taki sam jak prąd rozładowania. Po około 36-48h napięcie spadło do ok. 14V, elektrolit się wyklarował, asymetria prądu osiągneła załozoną wartość, a prąd ładowania wyniósł 4-5A. Akumulator naładował sie normalnie do typowych oznak pełnego naładowania.
    Został wstawiony do Fiata 125p i pracowal tam normalnie.
    Właściciel go nie oszczędzał, kręcił rozrusznikiem ile wlazło. Po kolejnym potraktowaniu tego Aku tym prostownikiem było nawet lepiej.
    To był naefektowniejszy wyczyn tego prostownika.
    Inne akumulatory, w wym i w moim aucie stale ładowane takim urzadzeniem zauważalnie poprawiały swoje właściwości eksploatacyjne.

    Inne sposoby takie jak wielokrotne płukanie przedestylowaną wodą i ładowanie należy sobie darować bo są czasochłonne i klopotliwe. Żeby wylać elektrolit to trzeba aku odwrócić, a wtedy dochodzi do obsypania się osadu z dna na płyty robocze co powoduje zwarcie wewnętrzne bo prąd zwarciowy przypala osad i zwarcie robi sie trwałe.

    Tym sposobem udawało mi się ładować/reanimować nawet baterie cynkowo-węglowe i to z bardzo dobrym skutkiem.
    Bateria do junkersa 2XR20 pracowała dodatkowo 3x6 miesięcy.
    Inna ładowarka regenerowała ognia do zegarków naręcznych, które po naładowaniu pracowały tyle samo czasu co nowe.
    Odporna na ten pomysł okazala się tylko bateria guzikowa 3V komputera.
    Teraz wystarczy pójść do sklepu i kupić nowe, ale w latach osiemdziesiatych nie było tak lekko.
  • #41
    AS_net
    Level 11  
    Witam.
    :arrow: Ryszard50 bardzo prosiłbym o pomoc.
    Posiadam UPS Firmy APC 2200 inet zakupiony z drugiej ręki (Allegro) bez Baterii

    Chciałbym sie dowiedzieć jak można sprawdzić czy w ogóle jest sprawny, czy warto w niego jeszcze inwestować, nie wiem jaki byłby koszt naprawy.
    Ja dla sprawdzenia czy wystartuje podłączyłem baterie od centralki telefonicznej 4x12V/12Ah - pytanie dlaczego nie nowe oryginalne (koszt zakupu nowych baterii do niego jest dość wysoki, bodajże ponad 4-stówki) z tymi bateriami załącza się, diody kontrolne nic nie wskazują tylko migną po odpaleniu, cały czas z UPS-a wydobywa się ciągły pisk z "buzerka" po obciążeniu (monitorem 17 cali) wcisnięciu ponownie przycisku <test> monitor odpala po czym po paru sekundach wyłącza się wygląda mi na to że monitor odpala z baterii (zaznaczam, że UPS cały czas podłączony do sieci 230V) bez baterii nie startuje.

    Jeżeli po moim opisie można stwierdzić czy jest zepsuty to jaki orientacyjnie byłby koszt naprawy, może Pan by sie podjął naprawy skoro zajmuje się serwisem UPS-ów tej firmy, jeżeli tak to proszę na pw lub
    gg : 949494
    mobile: 508310405
    Jeżeli wart jest naprawy lub powodem są nieodpowiednie baterie to zakupię nowe.
    Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co dalej z tym fantem zrobić.
    Pozdrawiam.
  • #42
    Kondor4
    Level 11  
    Witam
    Panowie !.Jaki jest sens regenerowania akumulatora jeśli można go kupić z gwarancją.
    Mam UPSa Orwaldi i padł mi akumulator.
    Poprostu kupiłem nowy i problem z głowy.
    Wystarczy spisać typ akumulatora oraz pojemność i napięcie
    (ważne tez są wymiary) i kupić,
    a cena nie jest wygórowana w zależnosci od urządzenia.
    Pozdrawiam
    P.S. Gość który ma różne akumulatory do UPSów to kolega
    DarekK95 z allegro -polecam.
  • #43
    benchmarek
    Level 22  
    Kondor4 wrote:
    Witam
    Panowie !.Jaki jest sens regenerowania akumulatora jeśli można go kupić z gwarancją.
    Mam UPSa Orwaldi i padł mi akumulator.
    Poprostu kupiłem nowy i problem z głowy.
    Wystarczy spisać typ akumulatora oraz pojemność i napięcie
    (ważne tez są wymiary) i kupić,
    a cena nie jest wygórowana w zależnosci od urządzenia.
    Pozdrawiam
    P.S. Gość który ma różne akumulatory do UPSów to kolega
    DarekK95 z allegro -polecam.


    Hhmm no dobrze można kupić teraz tanio, ale spójrz na date założenia tematu, wtedy 4 sztuki akumulatorów 18Ah/12V kosztowały kupe kasy koniec końców i tak je wymieniłem, zapłaciłem za nie około 130pln x4, teraz pewnie są troche tańsze minęło 4-5 lat. Służą do tej pory tyle że jakieś 2 lat temu wysechł żel w 2 akumulatorach jakieś stare musiały być, po "dostaniu" się do środka i dolaniu wody destylowanej działa komplet baterii po dziś dzień.
  • #44
    pietrek345
    Level 15  
    Znacie jakiś sprawdzony dobry schemat ups'u? Chcę wykorzystać samochodowy akumulator 38Ah do zasilania sterowania pieca co i pompki