Lepiej jak Tonsil nie będzie. Możesz co najwyżej spróbować polepszyć ich jakość a nie wartość. Cewek lepszych nie kupisz, kondensatory możesz natomiast wymienić na Janzen Audio lub SCR lub jakieś inne o dielektryku stałym.
Swoją droga profesjonalna zwrotnica 2/3 rzędu. Jakbyś wymienił głośniki powiedzmy wysokotonowe na ScanSpeak, Vifa to można by powiedziec o delikatnej korekcie. A teraz bym tego nie ruszał jesli chodzi o wartości co najwyżej jakość: lepsze rezystory, cewki i kondensatory.
https://www.tremolo.pl schematy wzmacniaczy, artykuły, serwisówki efektów gitarowych - wejdź zanim będę musiał zrezygnować z opłacania hostingu
dzięki Tremolo, myślałem na razie o wymianie kondensatorów, bo nie wiem, co tam w środku siedzi tj. czy nie sa to czasem elektrolity (nie rozkręcam bo mam je na razie na gwarancji), mam inne kolumny technicsa i tam były elektrolity, po wymianie na mkp duża poprawa jakości, pozdrawiam
aha, czy wymiana wysokotonowców na na ScanSpeak, Vifa polepszy znacząco brzmienie?
Witam przepraszam ze sie wtrace mam pytanko posiada moze ktos schemat zwrotnicy do GDN 13/40/10 12Ω +GDWK 10/80 T palnuje robic monitorki na tych glosniczkach tylko nie moge nigdzie znalesc schematu zwr. moze ktos pomoze :0
W kolumnach tonsilowskich raczej nie znajdziesz elektrolitów. A co do technicsa to idzie wszystko w tani koszt i dlatego stosują elektrolity niepolarne.
krzysieklysy: górkę możesz zrobić taką samą, zwiększyć opornik do ok 8om, reszta z górnej częsci zwrotnicy jak w tych Maestro: bo masz prawdopodobnie ten sam głośnik. dół natomiast trzeba skorygować. Chcesz zrobić głosniki 1x12om czy 2x12 równolegle?
Co do dołu względem Maestro: impedancja głośnika jest większa niż oryginalnie w Maestro, zatem potrzeba cewki nieco większej jakieś 2,6mH a kondensatora mniejszego 3,3 uF rezystor prawdopodobnie będzie działał taki jest na korekcji impedancji.
co do scan speak visaton itd.. to sprzęt najwyższej klasy...
https://www.tremolo.pl schematy wzmacniaczy, artykuły, serwisówki efektów gitarowych - wejdź zanim będę musiał zrezygnować z opłacania hostingu
Tremolo "co do scan speak visaton itd.. to sprzęt najwyższej klasy..." zapytam w odniesieniu do amplitunera yamahy rx797 i maestro II130 - czy usłyszę różnicę, czy raczej mimimalne polepszenie dźwięku i nie warto się bawić w zmianę?
Do tremolo chcem zrobic tylko na jednym gdn skromne monitorki do mojego nowego cambridge audio moze ktos dal by caly schemat juz gotowy a najlepiej zaplacil bym komus za wykonanie takowej zwrotki
wszystko zalezy od chwili, czasami lepiej w niektórych przypadkach brzmi zwykły głośnik jednodrożny szerokopasmowy pod scalakiem, innym razem lampa, innym razem przedobrzony stary japoński wzmacniacz z powieloną ilością filtrowania w zasilaniu, innym razem wzmacniacz estradowy o sporym nadmiarze mocy do kolumny.
W przypadku tonsili skuteczność głośników wysokotonowych rzadko jest liniowa zazwyczaj jest to +/-1dB względem średniej podawanej jako skuteczność. W dodatku tak grają z przodu a nie pod kątem. Takich charakterystyk Tonsil nie podaje. nie da się tez na podstawie charakterystyki powiedzieć, które głośniki grają lepiej w danej konfiguracji. Wiadomą sprawa jest renoma no i częśc ryzyka. W przypadku Tonsila +/-1dB To jest wynik bardzo dobry, ale wiadomo, że głośniki się starzeją na razie nie bawilbym się w wymiany, dopiero jakby się popsuły.
Tremolo, a jak oceniasz maestro II 130 załawsza w stosunku jkość/cena - ja kupiłem nowe, gwarancja za 800 zł para, czy jest coś lepiej grającego w tej cenie? Pozdrawiam
Gwoli ścisłości, zwrotnica jest pierwszego rzędu dla GDN, tylko z korekcją impedancji. Można spróbować zrobić układ 2,5 drożny, ale wątpię by efekt był lepszy niż w oryginale. Możliwe, że zastosowanie filtru 18db/okt dla GDN-ów coś by poprawiło poprzez lepszą separację pasm współpracujących głośników przy zachowaniu wymagań wobec układu d'Appolito (filtry nieparzystego rzędu).
Może ktoś dysponuje karta katalogową albo pomiarami GDN 13/40/15 15om (w wersji na koszu metalowym)?
Parametry które posiadam wskazują że nie będzie on się dobrze spisywał na basie w obudowie BR. Mozliwe że mam niewłasciwe parametry.
no i trochę pozmieniałem:
kondensatory na cross-capy jantzena wszystkie na 400 V, ale się zmieściły, rezystory 10W, z tym, że chyba jednak nie bezindukcyjne bo z takim oznaczeniem MET-TY (szare, długie owalne śr. ok. 5mm), przewód 2x2 mm miedź beztlenowa, koszt wymiany ok. 50 zł, nie licząc poparzonych palców - dawno nie lutowałem, )))
nie za bardzo mam doświadczenie w opisywaniu wrażeń dźwiękowych, wg mnie dźwięk wysokotonowy jest taki: bardziej wyraźne końcówki wyrazów, zwłaszcza "s", mimo tego nie jest to szeleszczące, bardziej takie dźwięczne, "okrągłe", słychać więcej detali, nawet w wiekszych składach inne instrumenty, zwłaszcza jakieś "przeszkadzajki" i dzwonki perkusyjne i tu miałem na myśli to odrywanie się od głosników, po prostu dźwięki dłużej wybrzmiewają
bas również lepszy, schodzi jeszcze niżej niż poprzenio
nie wiem, ale chyba jeszcze te nowe elementy muszę się "uformować" i być może jeszcze się coś zmieni