Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

akumulator padl po tygodniu - reklamowac??

sliver1 13 Sie 2007 13:52 11065 36
  • #1 13 Sie 2007 13:52
    sliver1
    Poziom 22  

    mam prawie dwu letni akumulator Centra Plus 50Ah. pobor pradu na postoju w aucie wynosi 90mA, ladowanie jest ok. ostatnio po tygodniowym postoju akumulator padl - rozrucznik nie mial sily przekrecic a napiecie wynosilo niecale 8V. czy oddawac go do reklamacji w ramach gwarancji(zostal jeszcze miesiac) czy nie warto??

    0 29
  • Relpol
  • #2 13 Sie 2007 13:56
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Jeśli z instalacją samochodu jest wszystko ok, to dlaczego nie chcesz skorzystać ze swoich praw (gwarancja)?
    Reklamuj jak najszybciej.

    0
  • #3 13 Sie 2007 20:46
    sliver1
    Poziom 22  

    Krzychu7 napisał:
    Jeśli z instalacją samochodu jest wszystko ok, to dlaczego nie chcesz skorzystać ze swoich praw (gwarancja)?
    Reklamuj jak najszybciej.


    skorzystac to chce oczywiscie tylko pytam sie czy warto sie fatygowac i tracic czas. przeciez zawsze moga cos wymyslic i powiedziec, ze go zasiarczylem np. rozladowujac na pozostawionych swiatlach albo przeladowalem czy cos innego...

    0
  • Relpol
  • #4 13 Sie 2007 22:14
    zuczysko
    Poziom 14  

    nie wiem czy mam racje ale 0.9a to duzy pobór.po tygodniu postoju normalne że padnie.Ale spytaj elektryka czy to nie za duzy pobór.

    0
  • #5 13 Sie 2007 22:24
    DominikD
    Poziom 23  

    90mA to nie jest 0.9A Kolego.Pozatym taka wartość jest duża ale w miarę rozsądna oczywiscie zalezy w jakim samochodzie ,a tego nie wiemy.Oczywiscie że reklamować.

    0
  • #6 13 Sie 2007 22:26
    ZAHYR
    Poziom 32  

    90mA to 0.09A a nie tak jak pisał poprzednik 0.9A. Wg. mnie warto spróbować reklamacji...

    0
  • #7 19 Sie 2007 19:45
    vvaldek
    Poziom 28  

    sprawdz aerometrem gestosc elektrolitu jesli jest mala w kazdej celi to jest rozladowany, a to nie podlega reklamacji ,i nalezy poszukac przyczyny rozladowania, 90 mA to duzo , przeciez to prawie 0.1 ampera za dopuszczalny prad uwaza prad sie do 35mA

    0
  • #8 19 Sie 2007 20:37
    a8quattro
    Poziom 15  

    ja bym go reklamowal ale wazne czy masz ladowanie w samochodzie ok moze akumulator nie byl doladowany i dlatego padl

    0
  • #9 19 Sie 2007 21:14
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Sprawdż poziom elektrolitu w akumulatorze oraz naładuj go ponownie.Sprawdzenie gęstości elektrolitu mija się z celem gdyż pływak areometru pokaże niską wartość gęstości rozładowanego akumulatora.Gdy posiadasz garaż powinieneś zaopatrzyć się w doładowarkę którą włączysz wtyczką do gniazda zapalniczki a która będzie czuwać nad prawidłową pracą twojego aku przedłużając jego exploatację.Doładowarki tego tupu można kupić na bazarach od Rosjan .Ładowarka ma nazwę ISKRA.Automatyka zabudowana w niej pozwala na podłączenie do akumulatora nawet na kilka miesięcy bez ujemnych skutków dla aku.Doładowarka podłączona do sieci pobiera moc około 20W.Taką doładowarkę posiadam od kilku lat i pracuje bezawaryjnie.Po doładowaniu aku doładowarka wyłącza się i czeka na obniżenie się napięcia i ponownie załącza się uzupełniając go ponownie.Jej schemat i opis wykonania na polskich elementach jest opisany w miesięczniku ELEKTRONIK HOBBY nr 4 z roku 1992.Jeżeli będzie zainteresowanie ww urządzeniem wpuszczę artykuł dla szerszego grona.Jest prosta w budowie,kilka elementów i problem rozwiązany.

    0
  • #10 19 Sie 2007 21:21
    a8quattro
    Poziom 15  

    chetnie zobacze ten schemacik jak mozna to a8quattro(malpa)op.pl lub tu.

    0
  • #11 20 Sie 2007 08:51
    DominikD
    Poziom 23  

    Do gniazda zapalniczki ? To ciągle musi byłć kluczyk w stacyjce a to nie jest zalecane nawet w garażu :) . Umieść jeśli możesz materiały na forum.

    0
  • #12 20 Sie 2007 11:34
    kazi
    Poziom 14  

    ja mam w domu aerometr do akumulatora jak sie nim posługuje? Jest jakas rurka w niej kolejna ze skala oraz jakims wypełnieniem oraz na koncu znajduje się gumowa rurka do pobierania kwasu z akumulatora. Po pobraniu kwasu nic sie nie dzieje.

    0
  • #13 20 Sie 2007 12:08
    a8quattro
    Poziom 15  

    ta rurka ze skala musi plywac w nabranym kwasie i jez zanuzenie pokazuje na skali jaka masz gestosc elektrolitu.

    0
  • #14 21 Sie 2007 18:18
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Gęstość elektrolitu odczytuje się na skali zamieszczonej w pływaku .I tak 1,26 do 1,28 akumulator naładowany 1,15 akumulator rozładowany.Należy sprawdzić areometrem wszystkie cele gdyż maże się okazać iż w aku 6V dwie cele mają 1,26 a jedna 1,15 to oznacza że cela z pomiarem 1,16 jest uszkodzona. Dokumentację podładowarki mam w chwili obecnej na dyskietce i postaram się wpuścić wieczorem.POdłączenie podładowarki można podłączyć dowolnie i jest to uzależnione od modelu samochodu. Sugerowałem się schematem instalacji elektrycznej Fiata CC.Część aut ma zapalniczki podłączone poza stacyjką a pozostała część przez stacyjkę. Można poprzez drobną ingerencję w schemat przełączyć podłączenie zapalniczki poza stacyjką W moim przypadku podłączenie zapalniczki poza stacyjką ma swoje plusy gdyż zasilam z gniazda zapalniczki CB a niekiedy CB z dopalaczem a w zimie podczas jazdy podłączam ogrzewanie fotela kierowcy lub pasażera.Taki układ pozwala mi na odciążenie styków stacyjki które mogą być narażone na grzanie.Można również przewody urządzenia zapiąć krokodylkami pod aku.Wszelkie chwyty dozwolone.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Podłączenie podładowarki do akumulatora przez zmianę polaryzacji (przez odwrotne podłączenie) nie wywołuje żadnych skutków.Wówczas nie zapali się tylko dioda led i podładowarka nie wchodzi do akcji. ż chwilą poprawnego podłączenia podładowarka włącza się do pracy.Naciśnięcie przycisku KONTROL pozwala na ocenę stanu naładowanego akumulatora intensywnością świecenia diody led.Urządzenie można przeprojektować tak aby pracowało tylko z aku 12V .W wersji orginalnej podładowarka pracuje w dwóch zakresach 6V i 12V.Przełączenie napięcia pracy następuje isostatem.

    0
    Załączniki:
  • #15 07 Wrz 2007 08:50
    sliver1
    Poziom 22  

    wczoraj odebralem akumulator - reklamacji nie uwzgledniono. napisano w opini, ze aku byl zle eksploatowany i nastopil opad masy czynnnej. wiecie od czego konkretnie to moglo nastapic??

    0
  • #16 07 Wrz 2007 09:08
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam."opad masy czynnej"po tygodniu eksploatacji , ręce opadają.

    0
  • #17 07 Wrz 2007 10:00
    vvaldek
    Poziom 28  

    jesli akumulator jest bardzo rozladowany to po uruchomieniu silnika alternator laduje go bardzo duzym pradem nawet 30 - 40A ktory zmniejsza sie w miare jego naladowania i to powoduje na dluzsza mete przeladowanie i opad masy czynnej . przy naladowanym akumulatorze prad ktorym doladowuje alternator nie przekracza 3-5 A w zaleznosci od akumulatora

    0
  • #18 07 Wrz 2007 11:00
    sliver1
    Poziom 22  

    waldekg napisał:
    Witam."opad masy czynnej"po tygodniu eksploatacji , ręce opadają.

    akumulator mam od 2 lat.

    0
  • #19 07 Wrz 2007 11:55
    mczapski
    Poziom 38  

    Dyskusja nieco dla sztuki. Pominięto wszelkie informacje o sprzęcie i warunkach jego pracy. Czyli jaki akumulator, gdzie pracuje i na jakich parametrach (warto mierzyć). Może się okazać, że akumulator jest wiecznie niedoładowany np z powodu słuchania muzyki z pełną mocą wzmacniaczy na postoju. Akumulator przez dwa lata nie osiągnął nominalnego naładowania.

    0
  • #20 07 Wrz 2007 12:48
    sliver1
    Poziom 22  

    mczapski napisał:
    Dyskusja nieco dla sztuki. Pominięto wszelkie informacje o sprzęcie i warunkach jego pracy. Czyli jaki akumulator, gdzie pracuje i na jakich parametrach (warto mierzyć).

    akumulator: centra plus 50Ah,
    auto: vectra b 1.6 z 99r.,
    alternator bosch 70A,
    napiecie ladowania ze swiatlami - 13.9V,
    pobor pradu na postoju - 90mA,
    wzmacniaczy nie ma, jest tylok radio z fabryczniymi glosnikami,
    auto codzienie dojezdzam do pracy - ok. 40km w obie strony,
    + raz lub 2 razy na tydzien dluzsza trasa pow. 100km,
    prawie wogole nie robie krotkich odcinkow,

    0
  • #21 10 Wrz 2007 18:26
    _pitt
    Poziom 1  

    znaczy nie kupować CENTRY -kiedyś jak nie było aku to sie 2- 3 letnie używki z germani przywoziło i chodizły jeszcze przyzwoicie z 4 lata a tu teraz nowe technologie i nówki padają - ręce opadają :(

    0
  • #22 12 Wrz 2007 01:48
    hajduga
    Poziom 11  

    centra i nie tylko zawsze ta sama śpiewka jak blisko koniec gwarancji(akumulator został przez pana niedoładowany lub przeładowany wiecznie to samo się słyszy)Kiedyś można było wymienić cele lub dwie zalać mostek i akumulator dalej się eksploatowało tak zwane akumulatory czarne inne technologie jak to powiedział _itt

    0
  • #23 12 Wrz 2007 07:52
    sliver1
    Poziom 22  

    wyglada na to, ze musze sie rozejrzec za nowym aku... jakiej firmy byscie polecili, zeby mi wytrzymal dluzej niz ten centry??

    0
  • #24 12 Wrz 2007 08:06
    mczapski
    Poziom 38  

    Pierwszy wniosek to niestety nowy akumulator skoro zaistniał "opad masy czynnej". Powód to niedoładowanie oraz częste maksymalne obciążenia (trudny rozruch?). Drugi wniosek to widać jak zadziałała zmiana w prawie o ruchu drogowym o obowiązku jazdy z włączonymi światłami cały czas. Trzeci wniosek to być może nienowa instalacja, gdzie zwiększyły sie oporności na połączeniach a może i na przewodach. Niby niewiele a jednak.
    A co do tej muzyki to mam uczulenie. Kiedy widzę i słysze jak kierowca siedzi/jedzie a dach się podnosi a ja z odległości kilku metrów odczuwam nadmiar hałasu to jestem wściekły. I stąd takie skojarzenia.

    0
  • #25 12 Wrz 2007 09:24
    sliver1
    Poziom 22  

    mczapski napisał:
    Powód to niedoładowanie oraz częste maksymalne obciążenia (trudny rozruch?).
    ...
    Trzeci wniosek to być może nienowa instalacja, gdzie zwiększyły sie oporności na połączeniach a może i na przewodach. Niby niewiele a jednak.
    ...
    A co do tej muzyki to mam uczulenie. Kiedy widzę i słysze jak kierowca siedzi/jedzie a dach się podnosi a ja z odległości kilku metrów odczuwam nadmiar hałasu to jestem wściekły.

    mam lpg i czasem jak zgasnie mi na zimnym silniku to sie zalewa i pozniej krece z 15sek zaczym odpali....
    instalacje sprawdzalem i jest 0.1V roznicy miedzy alternatorem a klemami na odpalonym silniku wiec jest chyba ok.
    co do muzyki to mam dobre radio i 6 glosnikow bez zadnych wzmacniaczy ale muzyki slucham tak, ze mozna jeszcze swobodnie rozmawiac przez CB.

    0
  • #26 15 Wrz 2007 10:03
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    Witam

    Mam pytanie jak sprawdzic pobór prądu mam podobny problem :

    Toyota Corolla 91 1.8 D
    Akumulator 75Ah kupiony 1 wrzesnia na poczatku odpalal bez problemu potem coraz gorzej kilka razy odpalilem go "z górki" na lekkim pozuwie z biegu zeby zaskoczyl silnik jezdze codziennie 50km do praci i z powrotem wiec czas ladowania ok 45 minut 2 razy dziennie a mimo tego robil sie coraz slabszy ładowanie na klemach przy włączonym silniku 14,4V

    Jaka mogla byc przyczyna rozladowania Laduje go od wczoraj zaczalem od 5,8A a teraz spadlo (po 12 godzinach do 2,5A) ale co ciekawe napiecie na zaciskach przy tym pradzie to 1,5 V CO TO MOZE BYC ??

    0
  • #27 29 Wrz 2007 00:29
    Radek18
    Poziom 15  

    Witam. Co do Twojego przypadku to śmiem twierdzić że masz jakieś zwarcie w akumulatorze. Czy w czasie ładowania zauważyłeś jakies nadmierne gazowanie w jakiejś celi?

    0
  • #28 29 Wrz 2007 07:57
    tadekw7
    Poziom 11  

    Cytat:
    (po 12 godzinach do 2,5A) ale co ciekawe napiecie na zaciskach przy tym pradzie to 1,5 V CO TO MOZE BYC ??


    Miałem kiedyś taki przypadek że po ładowaniu całą noc a napięcie było 6V sprawdziłem gęstość kwasu i okazało się że jedna cela była padnięta oddałem do reklamacji no i oczywiście nie uznali (stwierdzili ze akumulator musiał upaść lub był źle przymocowany mowa o najlepszym akumulatorze na świecie (CEENTRA)

    0
  • #29 30 Wrz 2007 21:43
    Radek18
    Poziom 15  

    Mnie natomiast zdarzyło się tak że tylko jedn cela się zwarła i napięcie na zaciskach bylo w granicy 10[V] Pierwszymi objawami które skłoniły mnie do refleksji nad tym Było silniejsze gazowanie pozostałych 5 cel które defakto były ładowanie za dóżym prądem.

    0
  • #30 02 Paź 2007 20:35
    camel09
    Poziom 19  

    witam
    kiedys rozpatrywałem reklamacje jenoxa.
    heh... mielismy maszynke ktora cos pokazywała.
    nikt nie wiedział co ale wydruk był okazały.
    kazali mowic opad masy czynnej to mowilismy!
    czyli zużycie!
    po 9 miesiacach a gwarancja była na 18 miesiecy
    jak nie pomagało był jeszcze pomiar poboru prądu podczas rozruchu w aucie. zazwyczaj był prąd wiekszy niż prąd na akumulatorze. i to wystarczało.

    teraz pracuje w innej firmie i handlujemy miedzy innymi centrą
    sami rozpatrujemy reklamacje i jezeli jest cos nie tak przed upływem 2 lat klient dostaje drugi aku. bez dyskusji.
    żadne opady ani zasiarczenia
    czesto jednak po naładowaniu aku są ok.
    zalezy gdzie kupisz. (tak cię obsłużą)
    centra produkuje aku pod naklejką naszej firmy i dajemy 3 lata gwarancji.
    nie chcem robic tu reklamy!
    ja nie mam prowizji od odrzuconych reklamacji wiec mnie to nie obchodzi jaki jest wynik pomiaru.
    jak klient jest rozsadny i nie ma na czym jeździc to czasem dajemy jakies stare na czas reklamacji
    a jak skacze to odpowiedz ma za 2 tyg. i buja sie bez aku.
    trafia sie ok 1-2 % bubli i wychodzi to po ok 3 miesiacach.
    norma
    pozdrooo

    0
  Szukaj w 5mln produktów