Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 50 Mustang - nowa instalacja elektryczna

kcbigfoot 13 Sie 2007 23:59 43896 11
  • #1
    kcbigfoot
    Poziom 10  
    Witam,

    Chciałbym sobie założyć nowa instalację elektryczną do jawki
    z bateryjnym zapłonem.

    Oryginalna instalacja wygląda następująco:
    http://arecki1113.republika.pl/jawa50-1.jpg

    Znalazłem w internecie ciekawą stronę:
    http://przecinak.republika.pl/bateryjka.htm
    i na tym schemacie wzorowałem się, tworząc:
    http://www.kcbigfoot.glt.pl/homepage/jawa%2050/jawa%2050.jpg

    Legenda do powyższego schematu:
    1 - akumulator 6V/11AH
    2 - przełącznik
    3 - dioda LED
    4 - bezpiecznik do akumulatora
    5 - dioda półprzewodnikowa
    6 - cewka
    7 - klakson 6V/2A
    8 - mostki Graetz`a
    9 - alternator
    10 - żarówka tylna 6V/5W
    11 - stabilizator napięcia 6V
    12 - źarówka pozycyjna 6V
    13 - żarówka przednia 6V/15W

    Prosiłbym o pomoc przy dobraniu odpowiednich wartości podzespołów elektronicznych, żeby bilans energetyczny był dodatni wtedy mógłbym miec zapas pradu na ładowanie akumulatora.

    Z góry serdecznie dziękuję.
  • #2
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Witam.
    Ja mam ogara 205 w kturym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalalyi mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki rostownicze jak latwiej i prosciej dac jeden( ja wziolem 4diody z alternatora od maluszka bo mam kilka mostkow(odciolem 2 pozostale.)
    Sprawuje sie to dobrze ale autor nie wykazal sie duzym sprytem bo swiatla i cewka zaplonowa pobiera 40W (nie dodam tych kierunkow) a ten alternator jest w stanie dac 35W wiec o dlugiej jedzie na swiatlach raczej mozn pomazyc bo akumulator padnie(a trzeba caly dzien jezdzicna nich), ale zawsze mozna na cewkach dowinac kilka zwoi bo jest troche miejsca.
    Mi jak narazie to jakos chozi ale pisze jeszcze raz ze nie korzystalem z tego schematu.

    W razie jakich kolwiek pytań pisz.

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Porządnego Polaka uprasza się o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane.
    Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków diakrytycznych - ą, ę, ś, ł itd.
    Następny taki to kosz i ostrzeżenie!

  • #3
    LashloE
    Poziom 13  
    Ja posiadam natomiast ogara 200 - ma to ten sam silnik co jwaka czyli 223. Mam akumulator 3Ah i różne pierdoły podłączone do niego.

    Jeśli ci braknie prądu w moto to zawsze możesz dowinąć trochę drutu do cewek. Stabilizator napięcia jest raczej zbyteczny w tym układzie, wątpię aby ci napięcie skoczyło do groźnych wartości.

    3 mostki prostownicze są tu potrzebne bo to nie jest silnik 023 z ogara 205 :P tu przy połączeniu cewek równolegle mogą się wygaszać.

    Ja osobiście zostawiłem układ zapłonowy oryginalny bo mam instalację 12V a cewka zapłonowa ma za mały opór i w miarę skutecznie rozładowuje mi akumulator.
  • #4
    kcbigfoot
    Poziom 10  
    kamil_Ziomek napisał:
    Witam.
    Ja mam ogara 205 w którym przerobiłem elektryke na mniej wiecej o tom co Ci chodzi dołozylem jeszcze elektroniczny modul zaplonowy zeby styki przerywacza sie nie przepalaliły mam akumulator 6V 4.5AH. Jesli chcesz zaoszczedzic troche energi elektrycznej to na tylniej lampie daj Diody czerwone z opornikiem.Nie wiem tylko po co stosowac 3 mostki prostownicze jak latwiej i prosciej dac jeden( ja wziolem 4diody z alternatora od maluszka bo mam kilka mostkow(odciolem 2 pozostale.)
    Sprawuje sie to dobrze ale autor nie wykazal sie duzym sprytem bo swiatla i cewka zaplonowa pobiera 40W (nie dodam tych kierunkow) a ten alternator jest w stanie dac 35W wiec o dlugiej jedzie na swiatlach raczej mozn pomazyc bo akumulator padnie(a trzeba caly dzien jezdzicna nich), ale zawsze mozna na cewkach dowinac kilka zwoi bo jest troche miejsca.
    Mi jak narazie to jakos chozi ale pisze jeszcze raz ze nie korzystalem z tego schematu.
    W razie jakich kolwiek pytań pisz.

    Ja się jeszcze zastanawiam żeby złożyć w alternatorze zamiast cewek świetlnych cewki zapłonowe. Jesli możesz powiedz mi czy ten elektroniczny zapłon ustawia się jakoś?
    LashloE napisał:
    Ja posiadam natomiast ogara 200 - ma to ten sam silnik co jawka czyli 223. Mam akumulator 3Ah i różne pierdoły podłączone do niego.
    Jeśli ci braknie prądu w moto to zawsze możesz dowinąć trochę drutu do cewek. Stabilizator napięcia jest raczej zbyteczny w tym układzie, wątpię aby ci napięcie skoczyło do groźnych wartości.
    3 mostki prostownicze są tu potrzebne bo to nie jest silnik 023 z ogara 205 tu przy połączeniu cewek równolegle mogą się wygaszać.
    Ja osobiście zostawiłem układ zapłonowy oryginalny bo mam instalację 12V a cewka zapłonowa ma za mały opór i w miarę skutecznie rozładowuje mi akumulator.

    Stabilizator napięcia dałem po to żebym nie miał wysokich skoków napięcia przy 3 biegu. Z tego co słyszałem zapłon bateryjny jest o wiele wydajniejszy od tego oryginalnego. Zima lato silnik dostaje stałą iskrę.

    :D Sęk w tym aby zrobić taką instlacje żeby juz nie było potrzeby doładować akumulatora ręcznie.

    Jeśli macie jakieś swoje schemaciki bardzo bym prosił :D jak coś to na maila. Pozdrawiam
  • #5
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Ten zapłon reguluje się tak samo jak orginalny. Dołączę ręczny schemat podłączenia.

    P.S. Regulator się przydaje ponieważ bez po pewnym czasie jazdy bez świateł akumulator się gotuje napięcie dochodzi do 10V
  • #6
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Po tak długim czasie dodam że w ogarze 205 przekładanie cewek na zapłonowe się nie powiedzie bo zapłonowe maja szerzej nóżki do przykręcenia.
    Podam też stronkę ze schematem modułu zapłonowego.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/zaplon_836.jpg
    zamiast tego mofeta dałem tranzystor z modułu od poldka BU931ZP ale można eksperymentować z innimi albo zostawić tak jak w schemacie to zadziała można jednak przy 6V zmienić ten opornik 100 ohm na mniejszy.
  • #7
    michal1869
    Poziom 1  
    A czy dało by się przerobić moduł zapłonowy od Poloneza tak aby fongował w ogarze?
  • #8
    xxmen
    Poziom 9  
    Jawa ma 3 cewki. 2 do świateł i akumulatora i 1 do zapłonu. Niewiem jak ogar, ale prawdopodobnie będzie za małe natęrzenie prądu. Zapoznaj się z cewkami w ogarze i poszukaj na necie jak to powinno wyglądać.
  • #11
    suchy 222
    Poziom 9  
    Witam sam mam jawę 50 mustang , miałem dużo problemów z miejscem ale skorzystałem z tego schematu :

    http://www.przecinak.republika.pl/aku%20ogar.htm

    Tylko że u mnie nie ma kierunkowskazów , a koledzy niech nie mówią że cewki zapłonowe mają inny rozstaw ponieważ sam takowe założyłem i działa tyle ze dosyć grubo nawinięte i dotykają obudowy silnika ale pół roku już jeżdżę i jeszcze nie miałem kłopotów , oto mój przerobiony schemat :

    https://obrazki.elektroda.pl/5566973100_1323193335.gif

    Pozdrowienia .