Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaźnik ciśnienia oleju do ursusa jak zamontować??

madman85 14 Sie 2007 14:59 6471 9
  • #1 14 Sie 2007 14:59
    madman85
    Poziom 2  

    Witam
    Chciałbym zamontować wskaźnik ciśnienia oleju INTERCONTI w ursusie c360.
    Na obudowie są oznaczenia „+” „-” „S”. Czyli plus, minus i jak mniemam sygnał z czujnika.
    Po spięciu na krótko wszystkiego wskazówka na wyłączonym silniku wskakuje poza max. Czy to spiąć przez jakiś opornik aby działało jakoś i później wyskalować.
    Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc jako że moja wiedza o elektryce ogranicza się do wymiany żarówki.
    Pozdr.

    Wskaźnik ciśnienia oleju do ursusa jak zamontować??
    Wskaźnik ciśnienia oleju do ursusa jak zamontować??

    0 9
  • #2 14 Sie 2007 19:08
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam.Potrzebny jest odpowiedni,przeznaczony do współpracy z tym wskaźnikiem czujnik ciśnienia.

    1
  • #3 14 Sie 2007 19:14
    a8quattro
    Poziom 15  

    nie podlaczaj samego wskaznika pod akumulator szeregowo musi byc czujnik cisnienia

    1
  • #4 14 Sie 2007 20:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wyskakuje ci poza skalę, bo do wejścia oznaczonego jako S jest podłączony czujnik, który działa jak potencjometr zwierający do masy. Czyli jak zmienia się ciśnienie, to zmienia się opór tego czujnika i zmieniają się wskazania. Na próbę możesz zewrzeć to wejście do masy i wtedy podłączyć zasilanie. Wskazówka powinna się ustawić na 0.
    Niestety do tego czujnika musisz mieć dedykowany czujnik ciśnienia. Inne będą dawać fałszywe wyniki. Choć jeśli będziesz znał charakterystykę oryginalnego czujnika, to może uda się dobrać jakiś inny czujnik.
    W twojej sytuacji możesz podłączyć czujnik czujnik na rurkę, czyli mechaniczny, bez żadnej elektryki. Ewentualnie coś popularnego, np z żuka, poloneza, nysy (chyba nawet te same zegary i te same czujniki). Ewentualnie dobierz jakiś zestaw zegar + czujnik z jakiegoś auta.
    Można podłączyć to do zasilania, bo to nie czujnik szeregowy, tylko różnicowy.

    0
  • #5 14 Sie 2007 20:32
    ZGG
    Poziom 27  

    A poco ci taki wskaznik. Elektryczny to tylko kłopot.Przecież go już masz. Napewno z ciśnienia powietrza nie korzystasz. Podłącz do niego miękim przewodem -12- i o o długości 1,5metra . Kosztuje około 20 złote Do tego potrzeba dokupić jeszcze nypel fi 10mm drobnozwojowy na to 12mm, taki jak we wskazniku. Wykręcasz jeden korek obok czujnika ciśnienia oleju są 4. W to wkręcasz nypel. Uwaga musisz go oszlifować. bo główka do klucza jest za duża. Dokręcisz główką od przewodu . manometr jest pewniejszy i dokładniejszy. Jam mam tak zrobione i sobie chwalę. Jeszcze jedno wyjście mam do smarowania turba. Jeżeli kogoś interesuje.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Kurcze czy np;wskażnik zle napisałem.?? Albo manometr. Czy tan system jest przygłupi??


    Moderowany przez Błażej:

    Napisałeś. Jak poprawiałem błędy, to wskaźnik był przez "ż", manometr przez kilka "m", itd...

    0
  • #6 18 Wrz 2007 12:13
    pleban111
    Poziom 11  

    ZGG napisał:
    A poco ci taki wskaznik. Elektryczny to tylko kłopot.Przecież go już masz. Napewno z ciśnienia powietrza nie korzystasz. Podłącz do niego miękim przewodem -12- i o o długości 1,5metra . Kosztuje około 20 złote Do tego potrzeba dokupić jeszcze nypel fi 10mm drobnozwojowy na to 12mm, taki jak we wskazniku. Wykręcasz jeden korek obok czujnika ciśnienia oleju są 4. W to wkręcasz nypel. Uwaga musisz go oszlifować. bo główka do klucza jest za duża. Dokręcisz główką od przewodu . manometr jest pewniejszy i dokładniejszy. Jam mam tak zrobione i sobie chwalę. Jeszcze jedno wyjście mam do smarowania turba. Jeżeli kogoś interesuje.


    Ciekaw jestem zachowywania się wskaźnika ciśnienia powietrza jako wskaźnik ciśnienia oleju. Jakie są wskazania?
    Powiem, szczerze że sam mam ciągnik świeżo po remoncie i chętnie bym sobie sprawił taki "upgreate". Jaki konkretnie należy zastososować przewód - czy nie powinien on być fabrycznie zakończony/zaprasowany odpowiednim złączem śrubowym pod wskaźnik?
    Będę wdzięczy za wszelkie techniczne informacje.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 14 Lis 2007 23:39
    karola44-81
    Poziom 27  

    Ja mam w szwesdziestce jakis manometr od ciezarowki chyba Liaza(olejowy oczywiscie) i to polaczone z blokiem rurka miedziana n akoncach standartowe zlaczki cisnieniowe od ciezarowek.

    http://my.opera.com/karola44-81/albums/show.dml?id=379362

    Tutaj mozesz zobaczyc jak to wyglada, manometr i przylacze do bloku n adwoch roznych zdjeciach.

    -1
  • #8 15 Lis 2007 08:28
    mczapski
    Poziom 38  

    Jeśli nie mylę się to ten ciągnik ma ma wskaźnik typu mechaniczno-hydraulicznego. Czyli rurka i manometr. Więc aby zastosować wskaźnik elektryczny należy dokonać przeróbki a jak się spodziewam nie znajdziesz czujnika o odpowiednim rozmiarze gwintu. A więc więcej niż wymiana żarówki.

    0
  • #9 15 Lis 2007 09:06
    karola44-81
    Poziom 27  

    Nie wiemjak w C330, ale w 360 i podobnych czyli 40, czy starych zetorach jest czujnik z gwintem M10x1.
    Najlepiej jest zrobic jakis trojnik, ktory wkreca sie w blok. do niego wkrecic oryginalny na zarowke, oraz drugi kruciec mozna juz dorobic pod dowolny gwint.

    Pytanie po za konkursem.
    Chodzi mi o zrobienie wskaznika paliwa.
    Denerwujace jest ciagle wsadzanie kija.
    Chodza mi po glowie 2 opcje.
    1. Manualna, czyli np rurka igielitowa z jakims kruccem wkrecona miedzy zbiornikiem paliwa a kranikiem. Rurka w pozycji pionowej zaraz obok scianki zbiornika. W jej srodku jakis maly plywak. Cos na wzor stosowanego rozwiazania w czajnikach elektrycznych.
    2. Ta opcja chyba jednak nie do przejscia. Jakis wskaznik z samochodu. Ale tutaj trzeba by chyba dokumentnie zbiornik przerobic i montowac w srodku plywak.
    Macie jakiej patenty na ten temat??.

    0
  • #10 25 Lis 2007 21:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ta rurka, to jest rozsądne wyjście. Nawet nie trzeba kulki jako pływaka, bo będzie widać poziom paliwa.
    A jak chcesz pływak, to dziura z góry zbiornika, dospawanie szpilek, by przykręcić podstawę pływaka i ramie pływaka dobrane tak, by sięgało dna i i dawało się podnieść do samej góry. I odpowiedni do ego pływaka zegar. W sumie, to wystarczyć już powinna sama kontrolka rezerwy. A to już można zrobić z kawałka rurki, pływaka wewnątrz niej z magnesem i kontaktronu.

    0