Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Mitsubishi A5T06891 w Nissan Almera 1.6 N15 benz.

wpietrus 14 Sie 2007 22:13 4652 4
  • #1 14 Sie 2007 22:13
    wpietrus
    Poziom 10  

    Po awarii alternatora wymieniłem go na właściwy (poprzedni mechanik wstawił na byle jaki - taki urok awarii na trasie) czyli Mitsubishi A5T06891. Po wymianie napięcie trzymało sie 14V (bez względu na obroty/obciążenie) wiec wydawało sie ze jest wszystko ok, poza niedziałającą kontrolka lądowania (po ustawieniu stacyjki na ON). Kontrolka po zmasowaniu z akumulatorem świeciła sie. Wymieniłem wiec alternator na inny - pojawiła sie sytuacja odwrotna tzn. kontrolka cały czas sie świeciła (nie gasła przy zwiększeniu obrotów). Pasek nie był luźny, a styki były oczyszczone.
    Także i ten alternator miał napięcie ładowania ok 14.1-14.2V, wiec poza kontrolka wydawało sie ze jest ok.
    Mam zatem pytanie. Zakładając, że alternatory były sprawne (sprzedawca ponoć sprawdził je na stole) - co mogło paść poza alternatorem, że kontrolka się zachowuje tak skrajnie?
    Alternator Mitsubishi A5T06891 w Nissan Almera 1.6 N15 benz.

    0 4
  • #2 14 Sie 2007 22:35
    sigi
    Spec od samochodów

    Oba uszkodzone albo oba źle podłączone. Zero prawdziwych danych?

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 14 Sie 2007 22:57
    wpietrus
    Poziom 10  

    sigi napisał:
    Oba uszkodzone albo oba źle podłączone.


    Uszkodzenie możliwe, ale to byłby spory pech przy sprawdzeniu ich przez sprzedawcę (dawał gwarancje rozruchową, więc nie pozbywał się chyba złomu).
    Podłączenie + i masy zakładam, że były ok. Natomiast przewody kontrolki oraz zasilania regulatora nie są oryginalne (coś wcześniej było przerabiane tj. kolory kabli zachowane ale są bez pasków). Przewód regulatora sprawdzony poprzez pomiar w skrzynce bezpieczników - położenie zgada się tj. zgodnie ze schematem. Przewód do kontrolki sprawdzony poprzez zmasowanie - kontrolka świeci. Podczas ostatniej awarii alternatora kontrolka nie świeciła się - dlatego zastanawiam się nad ew. jej awarią (przepalona nie jest, więc nie wiem co jeszcze).
    sigi napisał:
    Zero prawdziwych danych?

    Jeżeli chodzi Ci o wskazania kontrolki, to było by jasne gdyby zachowywała się tak samo w obydwu przypadkach.

    Czy uszkodzenie cewki zaznaczonej na schemacie jako 3 może skutkować podobnym zachowaniem?

    0
  • #4 14 Sie 2007 23:20
    sigi
    Spec od samochodów

    Potwierdzam co napisałem wcześniej - jeżeli na jednym alternatorze kontrolka świeci a na innym nie świeci..... a zawsze świeci jezeli podłączony przewód do masy...



    Pozdrawiam.

    0
  • #5 16 Mar 2010 22:02
    Arcyk3
    Poziom 13  

    Witam nawiązując do tematu ,mam problem z ładowaniem w nissanie
    almera n15 , pali się bezpiecznik od liczników ,np jadę samochodem nagle liczniki przestają działać ,spalony bezpiecznik poz 9 ,od liczników ,samochód nie gaśnie jedzie dalej lecz nie mam ładowania,żadna kontrolka się nie zapala ,zakładam bezpiecznik i znów to samo .po podłączeniu bezpośrednio żarówki 5w do + i kostki przy alternatorze(tam gdzie wchodzi przewód zółto-czerwony ) ,alternator zaczyna ładować (miernik wskazuje wzrost napięcia ) i mam pytanie do czego jest drugi przewód w tej samej kostce czerwono-czarny ,gdzie szukać zwarcia ? gdy wypnę kostkę od alternatora to liczniki działają ,bezpiecznika nie pali się
    Pozdrawiam

    0