Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ załączający przekażnik przy podwyższeniu napięcia

16 Sie 2007 01:00 2211 11
  • Poziom 19  
    witam.

    Szukam pewnej pomocy, wskazówek przy stworzeniu układu do samochodu, który przy włączonej stacyjce w aucie nie reagowałby, natomiast po włączeniu silnika, czyli podwyższeniu napięcia w obwodzie, załączyłby jakiś mały przekaźnik. Po zgaszeniu silnika rozłączyłby ten przekaźnik.

    Szukam też pomyslu na schemat układu, który chciałbym połączyć razem z pierwszym omawianym, czyli układzie ktory po podłączeniu napiecia piknałby z dwa, trzyrazy i przestałpikać do ponownego odłączenia napięcia i ponownego podłączenia.

    pojęcie o elektronice mam ale nie na tyle by samemu coś zaprojektować. Z góry dziękuję za informacje, że można w aucie zrobić układ, który byłby podłączony pod alternator. to rozwiązanie nie w chodzi w grę.

    pzdr.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Jako układ załączający przekażnik przy podwyższeniu napięcia,mozna wykozystac prosty uklad trzydiodowego wskaznika napiecia akumulatora.Zamiast ostatniej diody-prog ok 13,5v zabudowac przekaznik.W razie potrzeby zmienic prog zadzialania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    co do wskaźnika diodowego to bylby to dobry pomysl ale ja potrzebuje uklad który jak już załaczy przekaźnik to trzyma go wlączonym aż do wyłączenia stacyjki. Zauważyłem ze w takich diodowych wskaźnikach te diody co chwila migaja bo a to sie wlączy światła a to stop i np ogrzewanie szyby. Ja bym chcial by ten uklad byl stabilny i po jednym włączeniu dopiero odłączenie napięcia go zresetuje to wersji początkowej.
  • Poziom 21  
    A jesli wykozystac styki pomocnicze przekaznika do samopodtrzrymania,spelnialo by postawione warynki?
  • Poziom 33  
    A nie prościej podpiąć się pod czujnik oleju, jak odpalisz auto to odłącza od masy, jak zgasisz załącza.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Witam
    Ustabilizować układ to chyba nie aż taki problem.Wystarczy przekaźnik sterować przez jakiś tranzystor (najprostrzy npn np. jakiś bc) z kondensatorem odpwiedzniej (myślę, że min 2000uF) pojemnośc, do tego dioda, żeby kond. nie rozładowywał się przy spadku napięcie w instalacji . Tyle, że spadki napięcia wywołane podczas rozruchu i tak wystąpią, bo przekaźnik załącza w końcu napięcie z instalacji. A ustrzec się przed takimi spadkami to już bardziej skomplikowane. A co chcesz wogóle zasilać?
  • Poziom 19  
    Witam
    Co do tego co ma zasilać ten układ to już tlumacze. ma zasilać drugi układ który bedzie z opóźnieniem 10 sekundowym załączał przekaxniki 12voltowe zasilające światla w aucie.

    A co do samego układu to po rozruchu silnika nie chciałbym by ten układ po zalączeniu przekaźnika nie wyłaczył sie w chwili gdy w wyniku właczonych świateł, ogrzewania wycieraczek ect. wyłączał się chocby na chwile. Najlepiej jakby niewzruszony pozostał do wyłącenia silnika lub nawet jeszcze z 5 sekund poźniej.
  • Poziom 33  
    Czyli jak pisałem, układ z przekaźnikiem podłączyć pod czujnik ciśnienia oleju, dodatkowo zastosować układ RC regulując czas podtrzymania przekaźnika po wyłączeniu zasilania.
  • Poziom 19  
    ten pomysl odpada. Założenie jest takie, że nie mogę nic przerabiać w samochodzie Mam dostęp jedynie do napięcia i przewodów przy włączniku świateł. Stąd ten pomysł na układ ktory sam wybada że silnik się właczył. Żadne podłączenie się pod przewody i kontroli nie wchodzi w gre.
  • Poziom 33  
    Poszukaj postów na temat samoczynnie włączających się świateł, postów jak mrówków na elektrodzie.
  • Poziom 19  
    Akurat takie schematy mnie nie interesują bo za bardzo ingerują w eletryke samochodu. W starym aucie jest dość łatwo przejść kablem do komory silnika. Jest to dość męczące wiec odpada. Układ włączający światła już zrobiłem, teraz tylko potrzebuje układu, który mi zastąpi przewód ktory trzeba podłączać w komorze silnika lub przy liczniku.