Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aton A-DR-350ATX-nie startuje po naprawie.

17 Sie 2007 13:14 6622 10
  • Poziom 13  
    Witam Wszystkich.
    Elektroniką zajmuję się hobbystycznie od 20 lat, natomiast naprawa zasilacza impulsowego to dla mnie zupełna nowość.

Pierwszy raz naprawiam zasilacz ATX.
    Proszę nie pisać, że mam kupić nowy lub, że ten nie nadaje się do komputera.

Przeczytałem bardzo dużo postów umieszczonych na Elektrodzie i wiem że ten sprzęt to byle co..
    Chcę naprawić ten zasilacz bez względu na poświęcony czas i koszty.
    W końcu kiedyś trzeba się nauczyć, a nauczyć można się tylko poprzez praktyczne zgłębianie tematu!

Przepraszam za bardzo długi post, ale chciałem uprzedzić pytania i przedstawić całość problemu.
    Tyle tytułem wstępu...

Zasilacz to Aton A-DR-350ATX.
    Z postów wynika, że jest taki sam jak zasilacz:
    Procomp KY-350W ATX i Megabajt MGB-350S ATX.
    Poniżej fotki mojego zasilacza.
    Aton A-DR-350ATX-nie startuje po naprawie. Aton A-DR-350ATX-nie startuje po naprawie. Aton A-DR-350ATX-nie startuje po naprawie.Aton A-DR-350ATX-nie startuje po naprawie.
    Zasilacz pracował przez 1,5 roku w moim komputerze i pewnego dnia nie włączył się...

:arrow: Zasilacz wykonany na:
    1. SSP2N60 - przetwornica pomocnicza
    2. MJE13007-2 sztuki – przetwornica główna
    3. KA7805 – sterowanie PWM
    4. LP7510 – załączanie i kontroler +5V
    5. MOSPEC S20C50 – 2 sztuki i F12C10 1 sztuk- diody wyjściowe.

Zasilacz, a dokładniej płyta, rozmieszczenie elementów przetwornicy pomocniczej jest identyczny jak ten przedstawiony przez Kolegę TONI_2003 w tym poście: Zasilacz Megabajt model MGB-350S ATX
    Oczywiście standardowo nie mam schematu, żaden nie pasuje…
    :arrow: Po oględzinach zasilacza stwierdziłem:
    1. Brak zmiany barwy płytki-przegrzania, spalenia,
    2. Wszystkie elementy sprawne (wizualnie!),