Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dziwne zachowanie felicji 1.3 po wymiane stacyjki i przegląd

17 Sie 2007 14:08 2016 15
  • Poziom 14  
    witam
    ostatnio wymieniłem stacyjkę w swojej Feli 1.3 /98-99 80 Kkm.
    człowiek który mi to robił ufff na początku chciał programować klucze do imobilajzera, po dwu dniach oddał mi auto z przełożonymi środkami od imobilajzera
    od starych kluczy bo nie potrafił chyba zaprogramować. coś mieszał w komputerze. autko jeździło ale miałem wrażenie że jest lekko zmulone i jakoś dziwnie się zachowuje przy odpalaniu nie równe obroty a by najmniej nie tak jak było przed robotą.
    Ale nic za kilka dni oddałem ją do rocznego przeglądu u innego fachowca gdzie robię przeglądy od 3 lat. Wymiana oleju, hamulce uzupełnili płyn w układzie chłodzenia, regulacja zaworów i ogólne oględziny.
    Robota wykonana i otóż po dwu dniach a był upalny dzień miałem taki przypadek Felcia natychmiastowo zaczęła tracić moc myślałem że zgaśnie przejechałem około 400 metrów zredukowałem bieg i w pewnym momencie ruszyła ale podczas zmiany biegów po naciśnięciu sprzęgła obroty zaczęły spadać do zera aż zapałały się kontrolki ładowania i smarowania i cały czas tak już zostało. Falujące obroty na biegu jałowym i prawie gasnący silnik przy manewrach za każdym razem. Podjechałem do zakładu i stwierdzili że wina leży w przepustnicy i zrobili jakiś myk wiercąc otworek fi2mm nie wiem gdzie ale to pomogło utrzymać obroty by nie gasła ale na zimnym silniku mam falowanie obrotów i czuję że nie jest tak jak było przed tymi naprawami. Może mi poradzicie gdzie leży przyczyna tego wszystkiego, czy może gość który grzebał w komputerze coś skonocił czy coś innego.????
  • Poziom 27  
    Ech ..., fachowcy od siedmiu boleści. Skoro wcześniej autko pracowało poprawnie bez wiercenia otworku to po co się zgodziłeś na to? Jeśli sknocił któryś usługę to niech poprawia a nie idzie na skróty. Problem pozostał, "fachowcy" wzięli kasę a zmartwienie dalej na Twojej głowie. Reklamuj, bądź uparty, może postrasz prawnikiem?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Kiedy miałeś czyszczoną przepustnicę? Podejrzewam że gość wgrał nowy program, a przepustnica mała już jakiś osad więc komputer dostroił się do starych nastaw i było ok. teraz ma nowe i nie wie co z tym zrobić. Ja bym wyczyścił przepustnicę i sprawdził zachowanie samochodu ewentualnie jeszcze raz wgrać nowy program.
  • Poziom 14  
    witam

    przepustnicy nigdy nikt nie czyścił więc może to w tym problem
    ale po co ten drugi mechanik wiercił otworek gdzieś w przepustnicy i to ustabilizowało to spadanie obrotów do zera przy zwalnianiu sprzęgła w jeździe. jednak nie rozwiązało to zbyt wiele bo auto zamula się przy ruszaniu przy redukcjach biegu np. na skrzyżowaniu
  • Poziom 12  
    Dla mnie jest nie pojęte że mechanik wierci jakiś otworek to jest karygodne i na pewno nie tędy droga. Ja bym jednak sprawdził przepustnice, może przełożyć od kogoś?
  • Poziom 15  
    Człowiek ,który robił Ci klucze nie ma nic wspólnego z obecną praca silnika.
    Wymiana stacyjki,kluczy nie może spowodować złej pracy silnika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    ale jak chciał programować klucze coś mu nie wychodziło może zrobił reset kompa w skodzie. Nie wiem czy dobrze myslę bo może ma to też związek z przepustnicą jej nastawami w kompie auta
  • Poziom 15  
    NIE WOLNO NIC WIERCIC W PRZEPUSTNICY !!!!!! -to jest metoda ludzi bez zadnej wiedzy. prawdziwy mechanik by ci teraz kazal kupic nowa. i to wlasnie to wiercenie powoduje plywanie obrotow na zimnym silniku. podniesc obroty podnioslo bo powietrze omija przepustnice teraz przez ten otworek ale tak nie wolno nie tedy droga jak sterownik ma teraz regulowac wolne obroty jak ten otworek go oszukuje.
    Trzeba zaslepic otworek ale tak zeby nic nie moglo wpasc do silnika (moze malym nitem) i niczym zbyt cieszkim a nastepnie sprawdzic parametry sterownika i wszystko poustawiac jak trzeba. mozliwe ze usterka zostala spowodowana przy programowaniu kluczykow lub zwykly zbieg okolicznosci.
    jak cos to pisz na PW
  • Poziom 14  
    witam

    byłem u gościa który podłączył układ diagnostyczny do komputera
    wyskoczyły takie błędy


    i jeden który ciągle się sypie
    więc bardzo możliwe że w tym jest problem nie koniecznie ale koszt 1200zł no ludzie a jak nie jet to tylko coś innego ??? POMOCY

    w załączniku błędy z wydruku
  • Poziom 14  
    ten na górze nie do wykasowania ciągle się powtarza
  • Poziom 15  
    za co chca 1200 zl ????????????????
  • Poziom 14  
    za tą cześć pokazał mi cały komputer układu wtryskowego chyba tak mówił

    moje GG3475484 może ktoś mi pomoże nie być głupszym od pseudo mechaników
  • Poziom 15  
    za co chca 1200 zl ????????????????

    Dodano po 1 [minuty]:

    za caly silnik ???

    Dodano po 3 [minuty]:

    za caly silnik ???
  • Poziom 14  
    więc co to jest za czujnik i gdzie się znajduje????
  • Poziom 12  
    Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z obu czujników do obliczenia czasu trwania wtrysku paliwa urządzenie sterujące wykorzystuje sygnał z czujnika położenia przepustnicy. Koszt takiego czujnika kiedyś to ok.500 zł.
  • Poziom 14  
    w aso skody problem rozwiązano
    przetarte kable w wiązce robiły zwarcie
    polutowano gość zrobił adptację przepustnicy udało sie
    bo miała otwór i auto ponoć jest "zdrowe"


    dzięki za pomoc
















    dzięki wszystkim