Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.9 tdi szarpanie

artur_k 17 Aug 2007 22:49 6236 8
  • #1
    artur_k
    Level 10  
    Witam
    Przewertowałem praktycznie całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy, więc postanowiłem napisać.
    Mam Passata 1.9 TDI '94 silnik 1Z przebieg 308 tys.

    Przy jeździe na 3, 4, 5, biegu szarpie, ale nie dzieje się to w sposób stały tz. zawsze przy takich samych obrotach i prędkości. Np. ruszam gaz, 2 bieg gaz, 3 bieg gaz, 4 bieg gaz i 5 i nie szarpie ale teraz gdy puszcze gaz i dodam go ponownie to zaczyna szarpać, jeśli puszcze gaz znowu i dodam to przestaje szarpać ale to też nie dzieje się tak zawsze, mogę dodawać i puszczać np. 4 razy i dopiero za 5 razem przestaje szarpać ale jest też tak że po puszczeniu i dodaniu gazu nie szarpie w ogóle. Dzieje się tak najczęściej przy 1500 - 2500 obr. ale też nie zawsze bo może się te szarpanie przeciągnąć do 3500 obr i zacząć od 2000 obr.

    Wszystkie filtry i płyny mam wymienione, byłem na komputerze i nie wykazał żadnych błędów chociaż ten mechanik coś tam marudził że nie może się dostać do pompy paliwa.



    Mechanik powiedział, że to na pewno wina sprzęgła które u niego wymieniłem co nie dało żadnych rezultatów a portfel o 700 zł chudszy.

    Na forum wyczytałem w postach o podobnych problemach coś na temat potencjometru pedału gazu, pompy paliwa, i o zaworku N75, ale nie wiem czy można coś z tym powiązać.

    Dodam jeszcze ż auto ma dobre przyspieszenie, nie kopci z rury wydechowej i pali ok 5,5 litra/100

    Mam nadzieje, że dosyć jasno to opisałem.
    Z góry dziękuję za cenne porady.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    waldekg
    Level 28  
    Witam.Czy w trakcie szarpania na desce rozdzielczej zapala się jaka kontrolka?Potrzebna jest diagnostyka z komputerem w czasie jazdy wtedy gdy wystąpią objawy szarpania komp powinien wykazać błędy.
  • #3
    artur_k
    Level 10  
    Nie zapala się żadna kontrolka, samochód odpala od pierwszego razu i ma dobrego kopa jak na 90 KM (znaczy nie muli przy przyspieszaniu) , na 3000 km wziął mi około 100ml oleju.
  • #4
    arto
    Level 17  
    poczytaj sobie o nastawniku.wyczysc i bedzie dobrze,chyba ze masz pompe na potecjometrze to wtedy drugi nastawnik.
  • #5
    Itek
    Level 20  
    Nastawnik do wymiany lub naprawy chociaż ciężko będzi bo masz pewnie potencometryczny nastawnik je bardzo ciężki w naprawie jak masz padnięty potęcjometr
  • #6
    artur_k
    Level 10  
    drogi jest taki nastawnik, czy jakieś warsztaty to regenerują?
    i czy można jeździć na takim zabrudzonym nastawniku jeszcze jakiś czas?
  • #7
    artur_k
    Level 10  
    czy diagnostyka z komputerem w czasie jazdy wykaże awarie nastawnika?
  • #8
    yaaro
    Level 33  
    Diagnoza komputerem nie pokaże awarii nastawnika, wystarczy odpiąć czujnik prędkości auta i szarpanie ustanie. W twoim passacie bez problemu zrobisz nastawnik ludzie biorą za ta około 300 zł. Nie kupuj nowego zajedź do kogoś na regulacje i czyszczenie.
  • #9
    artur_k
    Level 10  
    ok dzięki za odpowiedz.
    A tak że już męczę temat to nie wiecie kto coś takiego robi w trójmieście lub w okolicach.
    Nie chce się natknąć na takiego samego partacza jak ten co mówił że te szarpania to od sprzęgła