Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.6i 1998r sonda lambda

18 Sie 2007 15:06 3962 14
  • Poziom 19  
    mam takie pytanko wymieniłem nową sonde lambda firmy Bosch i przez przypadek uciełem przewód do sondy więc polutowałem i dobrze zaizolowałem ale nie jestem pewien czy można lutować przewód w połowie drogi może się zmienic rezystancja i daje błędny odczyt więc pytam ,sonda jest 4 żyłowa błąd na KTS wyskakuje sporadycznie (Przekroczona wartość maxymalna) ale pojawia się dopiero przy przekroczeniu 120 kmh a jeśli nie jest to od sondy moze od przypchanego katalizatora.Auto zachowuje się tak że jakby nie miał mocy po przekroczeniu 120kmh ale powoli się rozpędzi.przepływka nie wywala żadnego błędu.
  • Poziom 19  
    to dlaczego może wyskakiwać taka usterka przekroczenie wartości max
  • Poziom 17  
    Witam weź go na analizator może być kicha z katalizatora.
  • Poziom 19  
    też tak myśle ale nie jestem pewien czy kabelki w połowie drogi mozna lutować od sondy !!!! chciałbym być pewnym
  • Poziom 13  
    sprawdz wartosci przepływki może za mało pokazuje powietrza i dlatego sonde wywala

    Dodano po 48 [sekundy]:

    przepływomierz masz hitachi napisz mi numer z niego bo musze cos sprawdzić

    Dodano po 21 [sekundy]:

    przepływomierz masz hitachi napisz mi numer z niego bo musze cos sprawdzić
  • Poziom 19  
    HITAHI
    037906461B
    AFH60-10A 3 piny
  • Poziom 10  
    NIE WOLNO LUTOWAĆ KABLI OD SONDY!!!! Pozatym wątpie żeby w samochodzie z 1998r był zpchany katalizator... (napisz jaki masz przebieg) Ja mam auto z 1994r z przebiegiem 160 000 i kat nie jest przypchany. A jak sonda jest popsuta to przewaznie przy wiekszych predkosciach wyskakują błedy (przynajmniej u mnie i u paru osób tak było)
  • Poziom 16  
    kolego JATU czemu nie wolno lutowac przewodow od sondy ??????????? czyzby prad inaczej plynol ????????????? wiec wszyscy co maja LPG w samochodach to juz poprostu koniec bo przeciesz maja lutowane sondy lambda.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha a jak w sklepach teraz sprzedaja sondy bez wtyczek zeby mozna bylo zalozyc ja do roznych samochodow to jak wtedy ???????? tylko mozna zacisnac ?????? lutowac nie ?????? a moze na klej ??????

    Dodano po 4 [minuty]:

    a ja widzialem juz zapchane katalizatory w samochodach 3 letnich !!!!! i zapchanie katalizatora moze powodowac zaklucenia pracy sondy. sa specialne manometry do pomiaru cisnienia w ukladzie wydechowym wkreca sie go zamiast sondy lambda. jak chcesz to na probe niektorzy rozszczelniaja uklad przed katalizatorem i sprawdzaja czy jest poprawa. prymitywny sposob ale pomaga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a ja widzialem juz zapchane katalizatory w samochodach 3 letnich !!!!! i zapchanie katalizatora moze powodowac zaklucenia pracy sondy. sa specialne manometry do pomiaru cisnienia w ukladzie wydechowym wkreca sie go zamiast sondy lambda. jak chcesz to na probe niektorzy rozszczelniaja uklad przed katalizatorem i sprawdzaja czy jest poprawa. prymitywny sposob ale pomaga.

    Dodano po 10 [minuty]:

    musze jeszcze to dodac bo az mnie tu skreca ze smiechu.
    ogolnie nie jest zalecane lutowania przewodow sondy dlatego ze pracuje ona w wysokiej temperaturze i mozliwe sa samoczynne rozlutowania, producencji tez nie zalecaja lutowania bo chca sprzedawac drogie sondy z wtyczkami do danego typu samochodu. wraz z sonda uniwersalna dostaje sie tuleje zaciskowe dlatego ze przewody sondy ze wzgledu na jej warunki pracy sa ze specialnymi dodatkami stali i sie cieszko lutuja ale jest to mozliwe.
  • Poziom 10  
    a8quattro napisał:
    kolego JATU czemu nie wolno lutowac przewodow od sondy ??????????? czyzby prad inaczej plynol ????????????? wiec wszyscy co maja LPG w samochodach to juz poprostu koniec bo przeciesz maja lutowane sondy lambda.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha a jak w sklepach teraz sprzedaja sondy bez wtyczek zeby mozna bylo zalozyc ja do roznych samochodow to jak wtedy ???????? tylko mozna zacisnac ?????? lutowac nie ?????? a moze na klej ??????

    Dodano po 4 [minuty]:

    a ja widzialem juz zapchane katalizatory w samochodach 3 letnich !!!!! i zapchanie katalizatora moze powodowac zaklucenia pracy sondy. sa specialne manometry do pomiaru cisnienia w ukladzie wydechowym wkreca sie go zamiast sondy lambda. jak chcesz to na probe niektorzy rozszczelniaja uklad przed katalizatorem i sprawdzaja czy jest poprawa. prymitywny sposob ale pomaga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a ja widzialem juz zapchane katalizatory w samochodach 3 letnich !!!!! i zapchanie katalizatora moze powodowac zaklucenia pracy sondy. sa specialne manometry do pomiaru cisnienia w ukladzie wydechowym wkreca sie go zamiast sondy lambda. jak chcesz to na probe niektorzy rozszczelniaja uklad przed katalizatorem i sprawdzaja czy jest poprawa. prymitywny sposob ale pomaga.

    Dodano po 10 [minuty]:

    musze jeszcze to dodac bo az mnie tu skreca ze smiechu.
    ogolnie nie jest zalecane lutowania przewodow sondy dlatego ze pracuje ona w wysokiej temperaturze i mozliwe sa samoczynne rozlutowania, producencji tez nie zalecaja lutowania bo chca sprzedawac drogie sondy z wtyczkami do danego typu samochodu. wraz z sonda uniwersalna dostaje sie tuleje zaciskowe dlatego ze przewody sondy ze wzgledu na jej warunki pracy sa ze specialnymi dodatkami stali i sie cieszko lutuja ale jest to mozliwe.

    NIE wolno lutowac sondy !!! popatrz na link pare postów wyżej i poczytaj!! A pozatym do sond bez wtyczki są specyjalne tuleje zaciskowe!!! i jeszcze jedno: b. ważne jest żeby kable od sondy miały odpowiednia długość taka jak jest w instrukcji!!!
  • Poziom 15  
    ja zakładam gaz i nie lutuje sondy a jak juz to sie ja rozcina za wtyczka od strony komputera a nie od sondy zwroc uwage na kable od sondy a na kable od komputera tu jest stal czy cos takiego a od strony komputera miedz ja nie jestem za lutowaniem
  • Poziom 19  
    wielkie dzięki za pomoc ale nadal są podzielone zdania na temat lutowania jedni lutują i nic się nie dzieje inni piszą że nie wolno ciężki temat
  • Poziom 32  
    Ja nie lutuje kabli chociaz z tego co inni pisza nic by sie nie stalo ale wole zawsze zacisnac i nie probowac. Mnie uczyli w ten sposob wlasnie ze tez kabli sie nie lutuje ale kto ma racje to juz sam nie wiem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To ja tak z innej strony do tematu podejdę. Polutować przewody od sondy żaden problem, lutują się dobrze. Czy ktoś widział jakieś nieprawidłowości w pracy silnika bądź samej sondy której to przewody zostały polutowane? Póki o tym nie wiedziałem że nie można lutować lutowałem teraz zaciskam różnicy nie widzę. Widocznie kolejny przykład że teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką