Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik indukcyjny FIAT

09 Lis 2003 21:05 3880 12
  • Poziom 11  
    Witam

    Dzisiaj zakupilem czujnik indukcyjny z Fiata (punto badz jakies seicento )
    tylko jak probowalem go mierzyc w domku to nigdzie nie potrafie sie doszukac cewki. Doszedlem do tego ze jest to czujnik ktory wymaga zasilania + i - i wlasnie stad moje pytanko na ktorych pinach jest zasilanie (i jakiej wartosci 5V??)a na ktorym wyjscie?? (wydaje mi sie ze skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie) Czujnik ten ma 3 piny i jest firmy bosch ma ponumerowane piny.
    Prosze pomozcie bo Fiat to nie moja dzialka :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    elektrit napisał:
    to indukcyjny czujnik jest.Rezystancja około 800om,pomierz pomiędzy pinami środkowym a skrajnymi.Oczywiście chodzi o czujnik położenia wału?Kupiłeś nowy?


    Tak wiem ze jest to czujnik indukcyjny tylko ze on ma chyba w sobie wzmacniacz sygnalu. Nie ma nigdzie zadnej opornosci jedynie diode pomiedzy pinami chyba 1 i 2.
    Czujnik kupilem nowy i jest to czujnik polozenia walu.
    Ps (gostek ktory mi to sprzedawal mowil ze on nie pasuje do standartowych instalacji w ktorych pracuje czujnik indukcyjny bo trzeba ciagnac dodatkowo zasilanie ale on nic wiecej nie wiedzial)
  • Poziom 2  
    Czujniki indukcyjne maja tylko 2 piny i mozna w nich zmierzyc opornosc,
    jesli czujnik ma 3 piny to jest to czujnik elektroniczny z halotronem
    pin srodkowy to jest zawsze wyjscie ( pin 2), teraz piny 1 i 3 to zasilanie i masa z tym ze nie wiem w tej chwili ktory jest ktory w fiacie( mozna sprobowac w obie strony - przy 5 V zasilania z czujnikiem nic sie nie stanie). Co do napiecia zasilania to jest to przewaznie od 5 do 24 V ale radze stosowac raczej 5 nie 24V. Wyjscie nalezy polaczyc z zasilaniem rezystorkiem ( np 3 kOhm) bo inaczej nie bedzie dzialalo.
  • Poziom 11  
    doromin napisał:
    Czujniki indukcyjne maja tylko 2 piny i mozna w nich zmierzyc opornosc,
    jesli czujnik ma 3 piny to jest to czujnik elektroniczny z halotronem
    pin srodkowy to jest zawsze wyjscie ( pin 2), teraz piny 1 i 3 to zasilanie i masa z tym ze nie wiem w tej chwili ktory jest ktory w fiacie( mozna sprobowac w obie strony - przy 5 V zasilania z czujnikiem nic sie nie stanie). Co do napiecia zasilania to jest to przewaznie od 5 do 24 V ale radze stosowac raczej 5 nie 24V. Wyjscie nalezy polaczyc z zasilaniem rezystorkiem ( np 3 kOhm) bo inaczej nie bedzie dzialalo.


    Nie zgodze sie z toba ze czujniki indukcyjne maja tylko DWA piny.
    Mowisz hallotron ?? To dlaczego czujnik ten jest namagnesowany??
    A co do prob podlaczenia to ja tez na to wpadlem tylko zapytalem czy ktos wie na 100% .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    elektrit napisał:
    To o czym pisze przypomina mi bardziej hallotron z felicji albo czujnik indukcyjny z motronica.Słuchaj-to ma przewód na którym jest wtyczka czy piny tkwią bezpośrednio w tym elemencie?.Możesz zrobić zdjęcie,bo sie tak bedziemy domyślać.......
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzieki za zainteresownie.

    No wiec od czola (na metalowym rdzeniu)
    1GP6002
    N1405115
    2L19
    Teraz na obudowie
    BOSCH
    0 232 103 039

    Mowisz czujnik z efektem halla to dlaczego jak juz pisalem wczesniej jest on namagnesowany jak zwykly czujnik indukcyjny??
    Wydaje mi sie ze bedzie to czujnik indukcyjny razem ze wzmacniaczem i ukladem formowania impulsow (ale tylko mi sie wydaje) jutro to podlacze i rozwieje nasze watpliwosci (jesli bede umial) :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    panie Adin
    to moze byc czujnik (niestety zdjecie troche niewyrazne) polozenia walu rozrządu i tedy bedzie to czujnik halla natomiast jesli chodzi o czujnik polozenia walu korbowego, w fiacie zawsze sa to czujniki indukcyjne rowniez z trzema wyjsciami i tylko tam mozna mierzyc rezystancję,
    powodzenia
  • Poziom 11  
    I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor.
    Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls.

    Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny mikroprocesorowy z elektronicznym wyprzedzeniem kata zaplonu)
    ps(jesli ktos robil cosik takiego na AVR-ku to prosze sie podzielic wiedza)
    Narka :D
  • Poziom 11  
    I juz po klopocie czujnik dziala, dwa skrajne to zasilanie a srodkowy to wyjscie typu otwarty kolektor.
    Raczej masz racje elektrit to bedzie hall a strumien magnetyczny zmienia sie jak zblizamy jakis metal wtedy hall wytwrza impuls.

    Dzieki za porady i pedze go montowac na kolo zamachowe do maluszka mojego kolegi.(montujemy wlasnej produkcji zaplon elektroniczny mikroprocesorowy z elektronicznym wyprzedzeniem kata zaplonu)
    ps(jesli ktos robil cosik takiego na AVR-ku to prosze sie podzielic wiedza)
    Narka :D