Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nieszczelność na osi pompy głównej zmywarki ADG 9540 WM

18 Aug 2007 19:22 2673 2
  • Level 11  
    Mam problem ze zmywarką ADG9540 Whirpool. Nieszczelność na osi silnika pompy głównej spowodowała zalanie kostki zasilania silnika i samego silnika. Kostka skorodowała-> zwarcie->wypaliło ścieżkę na kontrolerze. Na szcżęście tylko tyle. Kontroler naprawiłem, wystarczyło połatać ścieżki. Po wyjęciu grzałki dostałem się do wirnika pompy odkęciłem go, wyciągnęłem i wyczyściłem silnik, założyłem konektory koszulkach termokurczliwych w miejsce wypalonej kostki. Całość poskładałem. Zmywarka pracuje prawidłowo ale...Ale woda po osi kapie nadal. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jak to powinno być uszczelnione. To jakaś dziwaczna konstrukcja jedna uszczelka gumowa (taki czarny talerzk) pomiędzy obudową pompy a silnikiem, wcale nie dociskana, swobodnie przesuwa się po osi silnika, jakby czegoś w tej konstrukcji brakowało, ale przecież nie wyparowało, niczego przy składaniu i rozkładaniu nie zgubiłem. Inaczej się tego poskładać nie da. Pompa mocowana na korpusie silnika na trzy bagnety bez docisku. Czy jedyna rada na to, to serwis Whirpoola????
  • Helpful post
    Home appliances specialist
    trzeba wymienić korpus pompy >>ten szary występuje jako część zamienna
  • Level 11  
    Będę próbował znależć ten korpus.

    Ale swoją drogą nadal mnie to nurtuje. Taka konstrukcja jaką zastałem nie ma prawa być szczelna, więc jakim cudem to od ładnych paru lat działało ?? Ta mała czarna uszczelka nie nosi żadnych śladów klejenia, nie zostały żadne pozostałości po czymś co mogło by ją dociskać. A moim zdaniem lekki docisk na uszczelkę po osi silnika w kierunku do pompy rozwiazał by sprawę bo jednocześnie nastąpiło by uszczelnienie na gnieździe pompy (krawędź jest lekko sfazowana) i na tulejce wirnika pompy nakręcanego na oś silnika. Ta tulejka (biały plastik) jest gładka ładnie przylega do kołnierzyka usczelki i mimo ruchu obrotowego woda nie powinna przeciekać. Sposób uszczelnienia wciąż pozostaje dla mnie zagadką.
    Jak już to się zepsuło, to po śladach widać jak obracający się wirnik pompy chlapał wodą po okolicy. I to był poczatek problemu z elektroniką aż po wywalenie bezpiecznika 25A i popalenie ścieżek.

    WYJAŚNIŁO SIĘ...To nie żadna uszczelka, ale coś w rodzaju rozchlapywacza wody przeciekającej (w nienormalnych sytuacjach awaryjnych) po ośce silnika od strony pompy. WŁASCIWE USZCZELNIENIE JEST W ŚRODKU POMPY (szary korpus). Zatem na pewno POMPA DO WYMIANY. Znalazłem namiar na zakład regenerujący, ale cena jest zdecydowanie za wysoka w stosunku do nowej. Załatwiam nową + dwie opaski zaciskowe mała i dużą.

    Dodałem parę zdjęć.... pompa po zdemontowaniu grzałki, kołnierzyk dystansowy (ochrona silnika - śr. fi 29 mm)[/img]

    Kupiłem nową pompę (130 zł ) - na szczęście w tej wersji pompa i silnik to oddzielne (rozłączne elementy) i dwie opaski zaciskowe. Zmontowane. Działa. Nie cieknie. To KONIEC naprawy.