Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 2.5 TDI 98' problem z mocą

19 Sie 2007 00:06 7155 10
  • Poziom 16  
    Cześć, wiem że temat był omawiany (widziałem wszystkie posty) lecz mój problem jest troszkę inny. Mianowicie kupiłem auto 6mc temu i wydaje mi się że od początku zaczęły się ujawniać problemy z brakiem mocy, było tak że raz ciągnął z samego dołu jak rakieta anieraz tak że ubywało mu około (na oko ) 30koni, i w całym przedziale obrotów spadała mu moc, działo się tak najczęściej jak była wysoka temperatura powietrza (około 30 stopni).
    Od jakiegoś tygodnia zaobserwowałem dużo większy spadek mocy, autko przestało ciągnąć nawet przy niższych temperaturach (wieczornych), poczytałem trochę i wymieniłem przepływomierz (tani badziew za 150zł nowy), po zmianie autko stało się jeszcze bardziej ospałenajbardzie przy małych obrotach, ale nieraz zdażą się strzały że autko ciągnie ładnie, ale już nie tak jak 6 miesięcy temu, sprawdzałem zaworki N75 w taki sposób że nasłuchiwałem jakiegoś odgłogu (stuku) w nim podczas przekręcania kluczykaów, jednak nic w nim nie stuka, czuć lekkie drgania jak go dotknę i włącze zapłon, zauważyłem też że turbinka (chyba) działa bo zawsze jest słyszalny ten gwizd w momencie zmiany biegu, wężyki sprawdzałem i wyglądają na sprawne, nie wiem co jeszcze sprawdzić, może łopatki się przycianają w turbince, ale to by chyba lepiej ciągnął, a ja jak wrzucam drugi bieg i daje gaz do spodu to chyba z 10 sekund go kręce do 4 tys.


    kolega golfem 3 1.6 75 koni robi mnie jak chce :-(
  • Poziom 13  
    no to masz problem. Diagnostyka a nie wymiana w ciemno , bo koszty Twojej nauki bedą Cie wiecej kosztowac niż trafna diagnoza
  • Poziom 16  
    Trzeba podpiąć pod kompa, sprawdzić błędy i wartości rzeczywiste, szczególnie ciśnienie doładowania. Najprawdopodobniej to będą problemy z turbiną, ale nie koniecznie.
  • Poziom 13  
    bez vaga , i ogulnej wiedzy ciężko ci będzie , zobacz jaki masz kolor spalin czy nie sadzi na czarno , troche ci pomoge
  • Poziom 16  
    nie sadzi na czarno, spaliny są ok, no chyba że mu cisne na maxa to przy zmianie biegu zadymi, ale tylko w tedy
  • Poziom 16  
    właśnie wróciłem od elektryka i wydrukował mi z Vaga błędy tj

    00741 Kontrola pedału hamulca 27-00-Niezrozumiały sygnał

    00523 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42) 31-00- Przerwa / Zwarcie z masą

    00553 - Miernik masy powietrza (G70) 31-00 - przerwa / zwarcie z masą

    00575 - Ciśnienie w kolektorze ssącym 11-00 - Granica regulacji nieosiągnięta

    wydaje mi się że pierwszy błąd można odrazu wyeliminować, tak samo jak dwa pozostałe, bopodobno ten błąd (2 i 3 ) pokazuje się podczas odpinania przepływomierza, a ja go odpinałem w celach sprawdzenia. Mam udać się do mechanika w celu sprawdzenia podciśnienia turbiny, oraz wymiany czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, powiedzcie mi czy jak wymienie ten czujnik to moje problemy znikną ? czy całkiem śmiało może być turbinka walnięta, albo zatarte łopatki geometrii ?

    ps i gdzie kupię tanio ten czujnik i gdzie on jest umiejscowiony w autku
  • Poziom 16  
    To niekoniecznie czujnik. Sprawdź pierwsze czy przewody szczelne. Oraz sprawdź zawór turbiny czy sie porusza, lubi sie zapiekać. Wężyki do zaworka sterowania turbiny sprawdzić szczelność.
  • Poziom 16  
    jak sprawdzić ten zawór turbiny ? on w rękach powinien pracować w górę i w dół ?

    ps domyślam się że ten zawór jest od góry między częścią gorącą oraz zimną turbiny ??? on ustawia geometrię łopatek
  • Poziom 24  
    Na pracującym silniku podłącz na próbę podciśnienie bezpośrednio - z pominięciem N75, do turbiny i zobacz jak porusza się dźwignia sterująca. Musisz wykonać testy drogowe ze sprzętem diagnostycznym, to jedyna droga eliminacji usterek.
    Przed tobą, oby nie, VP44 brrr...
  • Poziom 16  
    byłem dzisiaj w serwisie Bosha, i srwisant stwierdził że na 99% przepływomierz, gdyż jak powiedział daje połowe tego co ma dawać, a po założeniu nowego za 150zł okazało się że temperature powietrza zawyża o 20 stopni, i jest jeszcze 25% gorszy od uszkodzonego oryginała, tak że zamówiłem dzisiaj oryginała boscha, i dam znać czy coś siępoprawiło.
    Powiem jeszcze co koleś zrobił, mianowicie: Podłączył takie urzadzenie w kształcie pistoletu z jakimś chyba barometrem, i pompował i widać było jak się podnosi i opada ten zawór po środku turbiny, oraz tak coś poprzemieniał że autko strasznie kopciło i mówiłe że turbo jest ok bo pokazuje pod dwa bary :-). O dziwo nie miałem już zadnych błędów w komputerze, powiedział mi że ten jeden procent który pozostaje to nie szczelność w układzie ssącym , mówił że być może jest dziura w intercolerze, ale napoczątek ze względu na częstą awaryjność przepływomierza polecił wymianę.

    ps na KTSie przy 3tyś obrotów pokazywało mu jakieś 120mg/niewiem co. Jakie mają być wartości tego przepływającego powietrza
  • Poziom 16  
    problem rozwiązany, okazał się uszkodzony przepływomierz. Jak by co to nie kupujcie nigdy podróbek zawsze BOSH, mi udało sie załatwić za 380zł, w sklepach trochę drożej. Dziękuję za pomoc wszystkm i pozdrawiam