Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak objawia sie uszkodzona sonda i jak ją sprawdzić??

Winkler Wiktor 19 Sie 2007 09:20 14518 15
  • #1 19 Sie 2007 09:20
    Winkler Wiktor
    Poziom 9  

    Omega B 2.0 8V auto coś szwankuje na benie dopiero mjak sie rozgrzeje to jest ok a na gazie chodzi ok.

    Myśle to sonda i albo grzałka poszła albo wogóle jest do wyrzucenia. Wczoraj ją odłączyłem i nic nie zapaliła sie żadna kontrolka a uto chodziło takj samo jak na podłączonej.

    Czy jak sonda jest uszkodzona powinna sie palić kontrolka???
    Czy po odłączeniu powinno sie coś zapalic np chek??

    Może ktoś z was wie jakie parametry pracy powinna miec sonda na zimym i na ciepłym silniku??

    Pozdrawiam

    0 15
  • #3 19 Sie 2007 11:29
    rx7hew
    Poziom 16  

    Objawy zużytej sondy to zwiększone zużycie spalin, większe zadymienie spalin, nierówna praca silnika. Ale sonda może pokazywać głupoty np. poprzez nieszczelny układ wydechowy lub ssący. Czyjnik temperatury silnika sprawdzić

    2
  • #4 19 Sie 2007 12:10
    kazi
    Poziom 14  

    sprawna sonda powinna pokazac napiecie miedzy 0,1 v- 1v napiecie sie wacha w zaleznosci od dodania gazu i obciazenia ale komputer dazy do współczynnika lambda rownego 1 czyli ok 0,5 V. Grzałka jest po to by komputer mogł szybciej uzyskac wspołczynnik stabilizacji paliwo - powietrze- wtedy sonda szybciej zaczyna prace wiec nawet jak jest zespsuta grzałka a sonda jest sprawna to powinna po dłuższym czasie podawać właściwe wartości do komputera, gdyż spaliny sa gorące i ogrzewają sondę. Jeśli napiecie jest stałe i sie nie zmienia lub jest za duże to sonda jest do wymiany. Grzałka sondy jest zasilana napieciem 12 V po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon.

    2
  • #5 20 Sie 2007 07:47
    Winkler Wiktor
    Poziom 9  

    Czujnik temperatury został wymieniony. i nic brak reakcji.

    Oj to chyba nie bedzie sonda bo zadymienia to ja nie widze.

    Dziś zaczynam podmiec części od innej omegi zobaczymy co bedzie bo może pompa podaje za małe ciśnienie i nie chodzi.

    Dam znać jak autko bedzie chodziło


    Pozdrawiam

    1
  • #6 20 Sie 2007 07:55
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Panowie jestescie pewni, że sonda jest 1 woltowa??

    Zacznij od podglądu wartosci, jakie widzi komp auta.

    Pozdrawiam!

    0
  • #7 20 Sie 2007 09:56
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Radeon 24 napisał:
    Panowie jestescie pewni, że sonda jest 1 woltowa??

    Jeżeli nikt nie wpakował innej to taka tam powinna być

    0
  • #8 20 Sie 2007 11:29
    kazi
    Poziom 14  

    Winkler Wiktor napisał:
    Czujnik temperatury został wymieniony. i nic brak reakcji.

    Oj to chyba nie bedzie sonda bo zadymienia to ja nie widze.

    Dziś zaczynam podmiec części od innej omegi zobaczymy co bedzie bo może pompa podaje za małe ciśnienie i nie chodzi.

    Dam znać jak autko bedzie chodziło


    Pozdrawiam
    I co z tego ze nie widac zadymienia my ci tu podajemy jak ja sprawdzic a ty szukasz innych usterek- sprawdz najpierw ta sonde a pozniej reszte. Uszkodzona sonda nie musi oznaczac zadymienia 8-O

    2
  • #10 21 Sie 2007 07:17
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Sorry nie doczytałem, że to jest 8 zaworowiec, wiec sonda 1V.

    0
  • #11 26 Sie 2007 20:19
    Xantiaah
    Poziom 10  

    Witam. Mam pytanie czy napięcie sondy mierzy się po rozłączeniu kostki elektrycznej,czy musi być podłączona?

    2
  • #12 26 Sie 2007 20:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    podłączona

    0
  • #13 26 Sie 2007 23:23
    kazi
    Poziom 14  

    mozna nakłóc igiełkami przewody zeby ich nie rozcinac jezeli jest kostka szczelna. Pamiętaj ze komputer i sonda zaczyna dzialac po kilku minutach wiec poczekaj chwile az sie rozgrzeje silnik troszke.

    0
  • #14 29 Sie 2007 23:43
    Xantiaah
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy sonda cztero przewodowa musi mieć jeden przewód zmasowany z obudową sondy (rezystancja między obudową a jednym przewodem=0),czy może być tak,że żaden przewód nie jest połączony z obudową?

    0
  • #15 31 Sie 2007 22:56
    kazi
    Poziom 14  

    sa dwa rodzaje sond lambda jedne maja mase na obudowie i na jednym z przewodow ( tzw masa wspólna) oraz sa sondy które maja osobną odizolowaną mase tzw. mase komputera. W zależności od samochodu, marki itd. różni producenci montowali różnie jednakże w tym samym modelu różnic nie było. Sprawdź dokładnie w katalogu lub zapytaj w sklepie z częściami samochodowymi.

    2
  • #16 04 Wrz 2007 02:21
    Marian B
    Poziom 35  

    Podam objawy uszkodzonej sondy Lambda w Octavii 2,0 115KM 8V.
    Samochód zaczął dużo palić, prawie dwa razy więcej. Zauważalnego spadku mocy nie było, ale wyrażnie widać było i czuć dymienie i zapach spalin. Przygazowanie na postoju dawało czarną plamę sadzy na jezdni. Po wykręceniu świec, wszystkie czarne, zamiast brązowe, końcówki rury wydechowej zrobiły się czarne.
    Przyczyną uszkodzenia był uszkodzony (przerywający) grzejnik w sondzie. Powodowało to, że po skasowaniu błędu, jakiś czas, np. tydzień, było dobrze. Użytkowanie samochodu na krótkich i częstych odcinkach, powodowało to, że kontrolka błędu nie zdąży się zapalić, a silnik już jest wyłączony, nie mniej, jednak się rozgrzewał, i przy następnym uruchomieniu sonda była już gorąca, i tak to trwało. Najlepsze w tym wszystkim było to, że w serwisie nie potrafili określić przyczyny, dlaczego często zapala się kontrolka niesprawnego silnika, bo po przyjeżdzie (gorący silnik) i skasowaniu błędu (wykazywało błąd sporadyczny) wszystko było w porządku. Dopiero po wymianie sondy na własną ręke, zniknął problem.

    2