Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs, USBasp, atmega, jaki¶ szybszy schemat?

lisek1988 19 Sie 2007 10:29 1983 16
  • #1 19 Sie 2007 10:29
    lisek1988
    Poziom 14  

Witam jestem totalnym laikiem... chce zlozyc USBasp z tego projektu: http://www.fischl.de/usbasp/ , i wszystko ok ale potrzebuje interfejs pomiedzy atmega a tym uspasp, macie moze jakis szybki schemat?

0 16
  • #2 19 Sie 2007 10:53
    Nostradamus
    Poziom 17  

ale jaki interfejs?? Chodzi Ci dokładnie o co?? Jak go podłaczyć do układu który chcesz zaprogramować??

0
  • #3 19 Sie 2007 10:55
    lisek1988
    Poziom 14  

No racja zle nazwalem chodzi mi o plytke gdzie wkladam atmege ktora chce zaprogramowac sorr ...

0
  • #4 19 Sie 2007 11:02
    Nostradamus
    Poziom 17  

no to zazwyczaj w programowanym układzie masz wyj¶cie na ISP do zaprogramowania uP. Ale można robić bezpo¶rednio. Ja czasem poprostu robię sobie kabelki z tymi pinami co s± w precyzyjnych podstawkach i nakładam na końcówki procka i już.

0
  • #5 19 Sie 2007 11:13
    lisek1988
    Poziom 14  

No wlasnie moze nadal cos nie kapuje ale o ile dobrze kojarze to z teog usbasp wychodzi kabelek ISP i na drugim koncu kabelkow musze podpiac do odpowiednich pinow np mojej atmegi... i chcialem prosic o jakis szybki rysunek ktore to piny musza byc podlaczone tak abym mogl na plytce miec podstawke do atmegi i tylko ja wpinam podpinam kabelek i wsio ... mysle ze ktos mnie zrozumie :( sorr jeszcze raz

0
  • #6 19 Sie 2007 11:19
    Nostradamus
    Poziom 17  

no więc tak ISP( In System Programming) czyli nie musisz wyjnować procka z układu żeby go zaprogramować.
    Ty chcesz zrobić płytkę zeby włozyć np jakiego¶ AVR i go zaprogramować? Je¶li tak no to będzie róznei bo rózne AVR maj± różn± ilo¶ć pinów i w róznych miejscach piny programuj±ce( MISO, MOSI itd)