Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nie równa iskra z cewki, jaka mozliwa przyczyna ?.

kolbi 20 Aug 2007 15:57 2253 10
  • #1
    kolbi
    Level 16  
    witam miałem problem z nie równą praca silnika, wiadomo przewody kopułka palec itd - sprawdzone ale silnik nadal nie pracuje równo.Kupiłem lampe do ustawiania zapłonu w celach diagnostycznych i wykryłem jakąś usterke teoretycznie cewki, jak zapinam kabel czujnika lampy na kabel z cewki, to migotanie jest z przerwami co 2 sek (badałem na innym aucie podobnym i jest idealnie równo) i moje pytanie czy to wskazuje na 100% na cewkę czy moze jest jeszcze jakieś sterowanie które moze byc za to odpowiedzialne, auto to mercedes W126 z 84roku, cewka nie jest jakaś fikuśna wygląda tak

    http://moto.allegro.pl/item225357887_cewka_zaplonowa_polonez_fiat_fso_125_caro_.html

    czy moge tam podpiąć cewke właśnie od poloneza czy starej skody(takie cewki mam w domu) w celach diagnostycznych czy coś stoi na przeszkodzie ?.
  • #2
    waldekg
    Level 28  
    Witam.Uważam,że można taką cewkę na próbę podłączyć.Czy ten mercedes z roku 84 ma zapłon bezstykowy?W tym czasie cewki były podobne.Na nasadkach świec mogą występować przebicia.Czujnik lampy podepnij na kabel 1-cylindra.
  • #3
    kolbi
    Level 16  
    w aparacie zapłonowym w środku nie widzę platynek, jest taka gwiazda blaszana i gdy jej styki pokrywają sie ze stałymi punktami z boku przeskakuje iskra, chociaż bardziej w głąb nie zaglądałem bo jakoś nie widze jak sie zabrac za rozbiórkę, w takim razie zapnę cewke z tych które mam w domu i zobacze.
    Czy uszkodzenie kondensatora mogło by dawać też taki efekt ?.
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jest tam kondensator?
    Jaki silnik bo nie wiadomo o czym mowa a silników tam była cała masa
    Jeżeli zapłon jest elektroniczny to cewka od przerywacza nie wskazana
  • #5
    kolbi
    Level 16  
    nie widze kondensatora, silnik m117, 4973 cm³, 177 kW/240 KM ,8-cylindrów
    widlasty, z aparatu zapłonowego wychodzi jakies podcisnienie.
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłączyć tą lampę i jednocześnie kontrolkę do cewki sprawdzając czy jest sterowanie cewki jeżeli impulsy na lampie będą zanikać a na sterowaniu nie to cewka do wymiany (zapewne tak będzie) a jak będzie zakikać równocześnie na sterowaniu i na lampie to problem ze sterowaniem cewki. Cewkę możesz podstawić od jakiegoś auta z zapłonem elektronicznym (rezystancja do 1Ω)
  • #7
    momik12
    Level 31  
    mają coś w sobie te siniki że tak chodzą czasem kulawo ale moim zdaniem nie w tym problem ale w poprawnej regulacji klapy przepływomierza na biegu jałowym.Delikatne ustrojstwo.

    pozdrawiam
  • #8
    kolbi
    Level 16  
    zmieniłem cewkę na jakąś od dużego fiata chyba, i sygnał z kabla bezpośrednio z cewki teraz idealnie równy, ale ale auto nadal nie chodzi idealnie równo, na kablu 1 cylindra nie jest równo gdzieś iskra chyba spyla, wygląda że musi to byc kopułka albo palec, kopułka jest nowa, chyba że iskara jest za słaba albo za mocna z tej cewki i gdzieś upływa albo nie dolatuje. Jutro jeszcze bedę to badał. Palec jest na końcu styku lekko nadpalony ale nie wydaje sie że może mieć to wpływ bo z jego końca iskra nie ma wyboru i musi polecieć tam gdzie powinna.
  • #9
    kolbi
    Level 16  
    może ktos sie troche o palcu wypowie, przyszedł mi nowy ale za duży jest (od innego modelu najwidoczniej).

    mój stary przy styku który rzuca iskre na poszególne punkty kopułki jest zwęglony na około 2-3mm w głąb, jakim cudem taki efekt czy to znaczy że iskra uderza do srodka palca ?.
  • #10
    kolbi
    Level 16  
    a więc mam nową kopułkę nowy palec nowy kabel z cewki do kopułki i nadal to samo nie równa praca, na lampie na kablu głównym iskra wygląda niby równo ale jest tam tak gęsto impulsów że praktycznie można nie zauważyć wypadania, natomiast na 1 cylindrze widać wypadania impulsów sam już nie wiem, aparat jest bez stykowy regulacja wyprzedzenia jest na podciśnienie, moze ktoś coś pomoże jeszcze ?.
  • #11
    kolbi
    Level 16  
    w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.