Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nie równa iskra z cewki, jaka mozliwa przyczyna ?.

kolbi 20 Aug 2007 15:57 2334 10
  • #1
    kolbi
    Level 16  
    witam miałem problem z nie równą praca silnika, wiadomo przewody kopułka palec itd - sprawdzone ale silnik nadal nie pracuje równo.Kupiłem lampe do ustawiania zapłonu w celach diagnostycznych i wykryłem jakąś usterke teoretycznie cewki, jak zapinam kabel czujnika lampy na kabel z cewki, to migotanie jest z przerwami co 2 sek (badałem na innym aucie podobnym i jest idealnie równo) i moje pytanie czy to wskazuje na 100% na cewkę czy moze jest jeszcze jakieś sterowanie które moze byc za to odpowiedzialne, auto to mercedes W126 z 84roku, cewka nie jest jakaś fikuśna wygląda tak

    http://moto.allegro.pl/item225357887_cewka_zaplonowa_polonez_fiat_fso_125_caro_.html

    czy moge tam podpiąć cewke właśnie od poloneza czy starej skody(takie cewki mam w domu) w celach diagnostycznych czy coś stoi na przeszkodzie ?.
  • #2
    waldekg
    Level 28  
    Witam.Uważam,że można taką cewkę na próbę podłączyć.Czy ten mercedes z roku 84 ma zapłon bezstykowy?W tym czasie cewki były podobne.Na nasadkach świec mogą występować przebicia.Czujnik lampy podepnij na kabel 1-cylindra.
  • #3
    kolbi
    Level 16  
    w aparacie zapłonowym w środku nie widzę platynek, jest taka gwiazda blaszana i gdy jej styki pokrywają sie ze stałymi punktami z boku przeskakuje iskra, chociaż bardziej w głąb nie zaglądałem bo jakoś nie widze jak sie zabrac za rozbiórkę, w takim razie zapnę cewke z tych które mam w domu i zobacze.
    Czy uszkodzenie kondensatora mogło by dawać też taki efekt ?.
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jest tam kondensator?
    Jaki silnik bo nie wiadomo o czym mowa a silników tam była cała masa
    Jeżeli zapłon jest elektroniczny to cewka od przerywacza nie wskazana
  • #5
    kolbi
    Level 16  
    nie widze kondensatora, silnik m117, 4973 cm³, 177 kW/240 KM ,8-cylindrów
    widlasty, z aparatu zapłonowego wychodzi jakies podcisnienie.
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłączyć tą lampę i jednocześnie kontrolkę do cewki sprawdzając czy jest sterowanie cewki jeżeli impulsy na lampie będą zanikać a na sterowaniu nie to cewka do wymiany (zapewne tak będzie) a jak będzie zakikać równocześnie na sterowaniu i na lampie to problem ze sterowaniem cewki. Cewkę możesz podstawić od jakiegoś auta z zapłonem elektronicznym (rezystancja do 1Ω)
  • #7
    momik12
    Level 31  
    mają coś w sobie te siniki że tak chodzą czasem kulawo ale moim zdaniem nie w tym problem ale w poprawnej regulacji klapy przepływomierza na biegu jałowym.Delikatne ustrojstwo.

    pozdrawiam
  • #8
    kolbi
    Level 16  
    zmieniłem cewkę na jakąś od dużego fiata chyba, i sygnał z kabla bezpośrednio z cewki teraz idealnie równy, ale ale auto nadal nie chodzi idealnie równo, na kablu 1 cylindra nie jest równo gdzieś iskra chyba spyla, wygląda że musi to byc kopułka albo palec, kopułka jest nowa, chyba że iskara jest za słaba albo za mocna z tej cewki i gdzieś upływa albo nie dolatuje. Jutro jeszcze bedę to badał. Palec jest na końcu styku lekko nadpalony ale nie wydaje sie że może mieć to wpływ bo z jego końca iskra nie ma wyboru i musi polecieć tam gdzie powinna.
  • #9
    kolbi
    Level 16  
    może ktos sie troche o palcu wypowie, przyszedł mi nowy ale za duży jest (od innego modelu najwidoczniej).

    mój stary przy styku który rzuca iskre na poszególne punkty kopułki jest zwęglony na około 2-3mm w głąb, jakim cudem taki efekt czy to znaczy że iskra uderza do srodka palca ?.
  • #10
    kolbi
    Level 16  
    a więc mam nową kopułkę nowy palec nowy kabel z cewki do kopułki i nadal to samo nie równa praca, na lampie na kablu głównym iskra wygląda niby równo ale jest tam tak gęsto impulsów że praktycznie można nie zauważyć wypadania, natomiast na 1 cylindrze widać wypadania impulsów sam już nie wiem, aparat jest bez stykowy regulacja wyprzedzenia jest na podciśnienie, moze ktoś coś pomoże jeszcze ?.
  • #11
    kolbi
    Level 16  
    w zasadzie moduł jest bardzo prosty tz wejście sygnału z aparatu zapłonowego , zasilanie i wyjscie na cewke, czy mógłbym wsadzić tam któryś z modułów od poloneza ? na próbę .Chyba że jakaś sugestia jak sprawdzić oryginalny moduł mam go juz wykręconego.