Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Odciecie zap這nu w motocyklu 2T

20 Sie 2007 22:55 7721 9
  • Poziom 10  
    Witam.Tak sobie gdybam czy jest mozliwosc zrobienia odciecia zap這nu w motocyklu aprilia rs 125 jest to dwusuw ktory kreci wysokie obroty i poprostu chcialbym sobie sprawi takie odciecie zap這nu ,przy okazji efekt murowany jak kto nie wie ze to taka ma豉 pojemnosc :) .Sorki jak nie ten dzia to moj pierwszy temat na tym forum wiec w razie czego prosze o przeniesienie do konkretnego dzialu! pozdrawiam i dziekuje za pomoc!
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 35  
    Witam. Oczywi軼ie , 瞠 jest. Wystarczy na przewodzie, kt鏎y dochodzi do cewki zap這nowej zastosowa wy陰cznik. To jest tak oczywiste....
    Sposob闚 na wykonanie "wy陰cznika" jest wiele. Najprostszy do zwyk造 wy陰cznik, ale r闚nie mog by sterowane.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    tak to ja wiem ze jest taka mozliwosc zasosowania wylacznika ale chodzi mi oto aby przy np 13.000tys/obr odcinalo mi zaplon, taki patent maja zastosowany nowsze samochody jak i motocykle .
  • Poziom 35  
    A czy ten motocykl ma obrotomierz elektroniczny(cyfrowy, analogowy)?
    Je郵i tak to mo積a wykorzysta sygna z obrotomierza i gdy obroty osi庵n okre郵on warto嗆 zbudowany uk豉d musi wysterowa przeka幡ik i zap這n wy陰czony.
  • Poziom 10  
    hmmm nie znam sie kompletnie na elektronice zalaczam fotografie na ktorej widac kokpit motorku

    Odciecie zap這nu w motocyklu 2T
  • Poziom 35  
    A masz mo瞠 dokumentacje techniczn z schematem elektrycznym???
    Tam mo瞠 mo積a stwierdzi w jaki spos鏏 dzia豉 obrotomierz i czy jest mo磧iwo嗆 pobrania napi璚ia bez demontarzu obrotomierza.
  • Poziom 35  
    To dziwne ale obrotomierz nie jest urz康zeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musia豚y pobra impulsy z cewki zap這nowej a nast瘼nie uk豉d, kt鏎y zamieni ilo嗆 impuls闚 w wielko嗆 napi璚ia, czyli ilo嗆 obrot闚 w napi璚ie. Po przekroczeniu ustawionego napi璚ia nast瘼uje odci璚ie zap這nu. Czas odci璚ia mo瞠 by te nastawiany lub nie, w闚czas zrobi si sprz篹enie tzn jak obroty przekrocz dan warto嗆 to zap這n b璠zie zablokowany co oznacza spadek obrot闚 a co za tym idzie za陰czenie zap這nu. Efekt mniej wi璚ej taki,瞠 po przekr璚eniu manetki gazu do oporu, obroty powinny na zadanym poziomie np. 10 000 utrzymywa si ca造 czas, minimalne wahania zale瞠 b璠 od sposobu wy陰czania, np przeka幡ik ma spor histereze wiec obroty mog kr捫y wok馧 warto軼i 10 000 - 9 000 - 10 000 - 9 000 itd. Nie jest to dobre bo w wydechu nagromadzi si niespalona mieszanka i mo瞠 by bum. Lepiej zastosowa sterowanie z ma陰 histerez.
  • Poziom 20  
    Obrotomierz jest mechaniczny, tj pr璠ko軼iomierz we wszystkich starszych samochodach. Ale wiem jak to zrobic: Miaanowicie trzeba zrobic miernik czestotliwosci ktory w przypadku czestotliwosci wiekszej niz 216Hz (13tys/60sek bo obroty sie podaje na minute, a czestotliwo嗆 na sekund) za陰czy albo wy陰czy przekaznik. dla 4 suw闚 dodatkowo trzeba ilosc obrotow dzielic przez 2, ale rs to 2T.

    Pokusi豚ym si te o shiftlight'a czyli o diod pokazuj帷 w kt鏎ym momencie mamy zmiania bieg. Silnik spalinowy ma najwi瘯sz moc tylko na jednych obrotach i bieg nale篡 zmieni tu po osi庵ni璚iu tych obrot闚, tak aby na nast瘼nym biegu silnik znowu przechodzi przez ten najbardziej korzystny zakres.
    Najpro軼iej b璠zie to zrobic na mikrokontrolerze, z tym 瞠 o tego trzeba bedzie jeszcze napisac programik.
    Jest to wykonalne, i ingerencja w elektronike b璠zie minimalna. Trzeba przeci望 kabel przed cewk (nie ten co idzie do 鈍iecy, tylko przed cewk). zasilanie uk豉du zrobi豚ym z tego samego wyj軼ia stacyjki co zap這n. Nie bezpo鈔ednio z samego akumulatora bo podczas stania motoru on si nam roz豉duje.

    Cytat:
    Efekt mniej wi璚ej taki,瞠 po przekr璚eniu manetki gazu do oporu, obroty powinny na zadanym poziomie np. 10 000 utrzymywa si ca造 czas, minimalne wahania zale瞠 b璠 od sposobu wy陰czania, np przeka幡ik ma spor histereze wiec obroty mog kr捫y wok馧 warto軼i 10 000 - 9 000 - 10 000 - 9 000 itd. Nie jest to dobre bo w wydechu nagromadzi si niespalona mieszanka i mo瞠 by bum. Lepiej zastosowa sterowanie z ma陰 histerez.

    I tak w praktyce jest w 4 suwach, granica oscyluje do嗆 szybko (mnij wi璚ej 5Hz), ale w 2t gdzie obroty b璠a olniej spada i rosn望 mo瞠 si okaza 瞠 ten efekt falowania nie b璠zie osi庵ni皻y.

    Jak bardzo nieoptymalne jest gromadzenie si mieszanki w wydechu, ja niewiem, 2 suwem ci瞛ko strzelic z wydechu. Robi sie to tak, ze na odpalonym silniku (potrzebne sa srednie-wysokie obroty) wylacza sie zap這n przekreca manetke i odpuszcza zeby nazbiera這 sie paliwo a nastepnie w豉cza zap這n. Tak瞠 przez czas odci璚ia nawet sie nie nazbiera tyle miezanki, 瞠by strzeli.

    EDIT: dzis napiasa貫m program w backo這mie i czestotliwosci oczytywa, wyswietla na Lcd, ca趾iem fajnie. Robiac probna matyce 15led do zbudowania skali obrotomierza spali貫m atmege16. Niemam zadnej na wymiane dlatego pakuje zestaw do pude貫czka i na szafe. Jakby kto wiedzie jak sterowa matryc diod z basccom to bede wdzi璚zny. Ide klei owiewki po wypadku, moze z lepszym skutniem...

    tomek
  • Poziom 11  
    witam moze odswierze temat ale mam podobny problem potrzebuje odciecie zaplonu w motorze 4t za napisanie programu i zaprogramowanie mikroprocesora jestem w stanie zaplacic o ile bedzie dzialalo