Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odczyt i zmiana odcieni szarości piksela w C/C++

simba85 21 Sie 2007 16:54 6991 21
  • #1 21 Sie 2007 16:54
    simba85
    Poziom 9  

W skrócie sprawa wygląda tak - będę miał obraz .bmp z kamerki 640x480 pikseli, w 8-bitowych odcieniach szarości. Chcę mieć możliwość odejmowania jednego zdjęcia od drugiego.

Jestem początkujący, więc sprawę wyobrażałem sobie tak:
    Na pewno istnieje jakaś fajna biblioteka, załączę kilka plików .h, a pliki .c z nimi powiązane będą miały jakieś funkcje typu "odczyt" i "zmiana" wartości piksela. Więc chciałem otworzyć obrazek, przebiec w dwóch pętlach wszystkie jego piksele i przy okazji je modyfikować, odejmując zapamiętane wcześniej wartości pikseli z obrazka, który będę chciał odejmować od reszty. Potem zapisać nowy obrazek i tyle.

W teorii wszystko ładnie i prosto. Ale: po pierwsze nie znalazłem biblioteki z takimi funkcjami, a biblioteki do odczytu .bmp jakie znalazłem (devil) raczej średnio łapię. Na, kiedy próbuję załączyć pliki .h z tej biblioteki, Dev-C++ mówi, że wg. ISO C++ to on nie może czegośtam zrobić. Acha, program ma działać w Windowsami (także 98 ).

Czy macie jakieś pomysły? Próbowałem skorzystać z wyszukiwarki, ale połaczenie jest "reset" i nic się nie wyświetla.

0 21
  • #2 21 Sie 2007 17:55
    Arrow
    Poziom 12  

Przyłączam się do pytania kolegi simba85
    Chodzi mi o obsługe kamery internetowej i jednoczesnej analizy obrazu, może to być przykład w C++ builder 6, w visual c++ i c#

Pozdrawiam.

0
  • Pomocny post
    #3 22 Sie 2007 00:34
    maciek_slon
    Poziom 29