Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świece żarowe T4

saly 22 Sie 2007 09:06 8106 3
  • #1 22 Sie 2007 09:06
    saly
    Poziom 32  

    Mam pytanko czy to jest normalne, bo chyba raczej nie, przekręcam stacyjkę i zapala się lampka świec żarowych i pojawia się napięcie na świecach, po kilku sekundach lampka gaśnie, a przekaźnik dalej trzyma i grzeje świece no ale po chwili puszcza, uruchamiam silnik przekaźnik znowu chwyta i świece znowu pod napięciem, a lampka w liczniku nie pali się. Nie wiem czy potem przekaźnik puści bo po chwili gasze silnik, boję się o świece, Jest to VW Transporter 2.4D 1992, jeden z głównych pinów (zasilanie) w gnieździe przekaźnika wypalił się, więc wyprowadziłem narazie wszystko na kablach, wymieniłem też tranzystor powierzchniowy w przekaźniku świec, ten tranzystor sterujący lampką w liczniku bo paliła się cały czas. Teraz wszystko ładnie działa oprócz tego że świece dostają napięcie po uruchomieniu silnika. Chcę dzisiaj kupić nowy przekaźnik.
    Proszę o pomoc i wyrozumiałość dopiero nabieram doświadczenia z dislami.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 22 Sie 2007 10:22
    viper555
    spec od auto-elektro

    Wszystko jest w porządku ,tylko sprawdź bo po około 3 minutach nie powinno już być napięcia na świecach, oczywiście na zapalonym silniku.P

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Sie 2007 11:37
    Remik71
    Poziom 24  

    Dzięki temu zimny silnik pracuje bardziej miękko.

    0
  • #4 22 Sie 2007 12:28
    saly
    Poziom 32  

    Nie wiedziałem o tym, sprawdzę czy po trzech minutach świece zgasną, czyli wnioskuje że lampka świec zapala się tylko na początku, a później jak świece grzeją to lampka się nie pali, chyba założę kontrolkę, która będzie informowała o napięciu na świecach, gdyż instalacja jest po drobnym defekcie i wypalone gniazdo, boję się żę instalacja może się zapalić podczas grzania świec co prawda całą ją odbudowałem i zabezpieczyłem koszulkami olejowymi, podłączem przekaźnik bezpośrednio do aku i założyłem przekaźnik z bezpiecznikiem w komorze silnika, a sterowanie puszczam wiązką do tablicy przekaźników.
    Bardzo dziękuje za pomoc.

    0