Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektronika w ciągnikach rolniczych !!! DŁUGIE !!!

10 Lis 2003 21:48 5824 3
  • Poziom 18  
    Rzadko zaczynam nowe posty, wolę poczytać stare albo odpowiadać na czyjeś. Ale w tym przypdaku moja wiedza jest mizerna i potrzebuję Waszej koledzy pomocy. Szukam kogoś kto zajmuje, zajmował lub chociaż miał styczność i udało mu się coś zdziałać w elektronice stosowanej w ciągnikach i maszynach rolniczych. Proszę taką osobe o kontakt, jeśli tylko ma ochote pomóc - rainski(malpa)wp.pl . Chodzi głównie o elektronikę z ciągników rolniczych. Mam teraz problem z centralką sterującą podnośnikiem hydraulicznym w włoskim ciągniku Lamborghini (na bazie Same Deutz-Fahr) z elektroniką Bosch'a. Szukałem do niej schematu, ale o tym to można zapomnieć :( (chyba że ktoś w Boschu pracuje i ma do tego dostęp). Układ ten podłączany jest do panelu sterującego, w którym rolę manipulatorów spełniają potencjometry (bodajże, bo regulacja jest płynna). Układ ten steruje parą elektrozaworów pompy hydraulicznej. Na razie klienci mają poprzerabiane "na krótko" - włącznik góra-dół i ewentualnie rezystor, co by przy opuszczaniu pługa przodu w ciągniku nie podnosiło. Teraz leży u mnie parę sztuk (chyba ze 4) tych centralek. Nie wiem jak to bez ciągnika w ogóle testować. Mogę zasilić i ewentualnie mierzyć napięcia na scalakach i tranzystorach. Wzrokowo moge tylko określić gdzie popaliły się ścieżki, bo w 2 chyba tak się stało. Proszę o pomoc Was ekspertów od elektroniki motoryzacyjnej (w szeroko rozumianym pojęciu). Podejrzewam, że to nie pierwsza i nie ostatnia centrlka, która do mnie trafi i nie pierwsza elektronika z ciągnika :D , z którą będę miał kontakt (brat pracuje w serwisie Lamborghini jako mechanik, ojciec dorabia u niego w firmie jako elektryk, a ja mam zająć się elektroniką). Z góry dzięki za jakikolwiek odzew (nawet moderatora za opierdziel, że się tak rozpisałem ;) ). Pozdrowienia ! P.S. Właśnie wyciągnąłem z brata model ciągnika : Lamborghini Racing 190.
  • Poziom 43  
    Przyczyny uszkodzenia tych centralek są dwie.
    1. To przepalone cewki od podnośnika powinny pobierać prąd do 3,5A ( wybite na korpusie cewki ) a często pobierają 5A i więcej. Ręcznie działają, ale przez moduł już nie bardzo.
    2. Wynika z pierwszego to zakładanie większych bezpieczników niż być powinny. Co skutkuje przepaleniem się ścieżek w module.
    Skoro chcesz się zajmować elektroniką to powinieneś mieć, chociaż minimum wiedzy na tematy elektryczne i elektroniczne. W module są typowe elemęty dyskretne, więc nie ma problemu z ich kupnem. Większościowo w tych centralkach zdarzały mi się popalone ścieżki i uszkodzone diody zabezpieczające + jak wspomniałem cewki. Po naprawie większość modułów ruszała.
  • Poziom 35  
    Masz zdjęcia wew. centralek?
  • Poziom 37  
    Ale temat jest sprzed 8 lat!!! Bez ponowienia, bez ponagleń czy innej reakcji Autora :D