Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wzmacniacz estradowy pomoc w wyborze modolow

Czarek O. 22 Sie 2007 16:10 1220 8
  • #1 22 Sie 2007 16:10
    Czarek O.
    Poziom 14  

    Witam!

    Prosze o pomoc czy taka konfiguracja bylaby dobra na srednie imprezy. Moc do 250W przy 4Ω mi starczy w zupelnosci. Chcialbym wszystko zrobic jako modul i wrzucic w obudowe typu rack 19. W takiej obudowie chcialbym zmiescic tylko jeden kanal. Ponirzej zamieszczam rysunek pogladowy.,

    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 23 Sie 2007 20:35
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Poziom 21  

    Witam napisz coś więcej do czego ma to służyć. Opis który podałeś niewiele mówi. Podział pasma na crosowerze stosuje się przy nagłośnieniu estradowym żeby zwiększyć efektywność i wykorzystanie wzmacniaczy z tym że dzieli się tylko na 3 częstotliwości nie wiem po co ci jeszcze subwoofer jak masz niskie osobno wzmacniane to nie jest kino domowe. Nic nie piszesz z czego będziesz puszczał sygnał czy to jest mikser i teraz jaki ten mikser ( z czego on ma zbierać sygnał inny jest mikser do zastosowania estradowego a inny do puszczania muzyki na potańcówkach). Musisz podać więcej szczegułów . Moce wzmacniaczy też zależą od tego gdzie z tym sprzętem będziesz się pokazywał . Wskaźniki poziomu to też zależnie od zastosowania różnie się stosuje jeśli oczywiście nie ma to być tylko gadżet a coś co pomaga przy nagłośnieniu akustykowi. Natomiast racki są bardzo praktyczne szybciej można się podpiąć i zainstalować na scenie (odpada zabawa z kablami sygnałowymi pomiędzy crosowerem a końcówkami). Podaj więcej szczegułów to może coś więcej doradzę pozdrawiam Zbyszek

    0
  • #3 23 Sie 2007 21:27
    Czarek O.
    Poziom 14  

    Witam!

    Przepraszam za niesprecyzowanie postu. Wzmacniacz ma sluzyc do naglosnienia sredniej wielkosci sali dla zespolu. Chodzi mi o to zeby zamknac mozliwie duzo w jednej obudowie czyli zeby nie podpinac kilkunastu kabli miedzy kolejnymi urzadzeniami. Sygnal bedzie podawany z miksera (ktory juz mam bo nie bardzo usmiecha mie sie robic samemu wiec kupilem gotowy). Kolumny mam 2 drozne i chcialbym teraz dorobic odwrotki wiec na nie mial isc sygnal ze wzmacniacza subwoofera - chyba ze moge je podpiac zamiast niskotonowych ( ktorych jeszcze nie mam :) ). Pewnie przedwzmacniacz jest w przypadku miksera zbedny tak jak i wskaznik poziomu i tak po zastanowieniu to ze wskaznika rezygnuje (jest na wyjsciu miksera) a chcialbym tylko wskaznik przesterowania na wyjsciu wzmacniaczy taki na 1 diodzie led. Powiem szczerze ze slyszalem podobny zestaw i bardzo ladnie to gra. Tylko ta cena i ilosc kabli obodow itp. Prosze o rady co do mocy i rodzju koncowek najlepiej zeby byly zasliane jednakowym napieciem choc trafo zawsze moge przewinac i zrobic odczepy. Moc do 250W na kanal przy 4Ω w zupelnosci mi wystarczy wiec prosze o sugestie jakie moce na srednie i wysokie. Glosniki jak cos to wymienie latwiej zmienic glosniki niz wzmacniacz.

    Prosze o pomoc i rady.

    Pozdrawiam

    PS. Wiem ze przy tej mocy lepiej zrobic pojedynczy wzmacniacz ale robie to dla wlasnej satysfakcji i dlatego ze taki zestaw z paczek zdecydownanie lepiej gra.

    0
  • #4 23 Sie 2007 23:01
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Poziom 21  

    Witam ponownie jeśli chodzi o moce końcówek to ja kiedyś miałem podpięte pod crosower 2* 400wat na bas;2*250 na średnie;2*150 na wysokie.i tym potrfiłem nagłośnić na wolnym powietrzu na ośrodku wodnym . Takim sprzętem na sali na 300 osób (wielkość na 300 siedzących nie stojących) robiłem koncerty zespołów metalowych i raczej mocy nie brakowało. Sprzęt był marki Peawey.sygnał z miksera studiomastera (Amerykański wynalazek 16 kanałowy) puszczałem na crosower. Oprócz tego odsłuchy i piece gitarowe i było to nieźle słychać.Ważne w przypadku nagłaśniania zespołu abyś miał wyjścia z miksera auxy aby można było wyprowadzić odsłuchy i efekty typu pogłos czy inne. Jeśli o chodzi o mikser to nie wiem jaki masz ale dla zespołów stosuje się z wejściami mono i z możliwością tzw.panoramy czyli przyporządkowania kanału płynnie do lewego lub prawego lub obu na raz. W mikserze powinien na wejściu być gain czyli regulacja czułości wejść barwa dla każdego kanału aux( najlepiej jak są przynajmniej 2). Ja miałem jeszcze 8 podgrup gdzie mogłem przyporządkować parę sygnałów i równocześnie wszystkimi z podgrupy pogłaśniać lub ściszać( to jest potrzebne jak nagłaśniasz perkusję).

    Dodano po 18 [minuty]:

    Ważną sprawą jest dobór kolumn . Nie nadają się do tego celu żadne domowe kolumny. Powinny być typowo estradowe z dużą sprawnością z rozdzielonymi głośnikami ( osobno niskotonowy, osobno wysokotonówki ze średnimi). Kolumny Peaweya miały orginalnie podzielone kolumny(osobne wtyki). Chociaż do tego 2 * 400 miałem paczki tylko z 1 głośnikiem niskotonowym ale za to jakim( jak stanąłeś koło niego jak grał to ci koszulką ruszał podmuch powietrza).Temat nagłaśniania to rzeka bez dna jak masz pytania to pytaj pracowałem 6 lat jako akustyk spróbuję coś doradzić.

    0
  • #5 23 Sie 2007 23:03
    Czarek O.
    Poziom 14  

    Mikser to zadne cudo nie jest ale ma wejscia mono regulacje poziomu na wejsciu kanalu, przelacznik fazy sygnalu, wysokie, srednie, niskie, efekt 1, efekt 2, panorama, wskaznik przesterowania, przelaczniki wyboru kanalu wyjsciowego (4 mozliwosci), glosnosc. takich kanalow jest 16, nastepnie 4 kanaly wyjsciowe + kanal na monitory. Jak dla mnie lepszy nie potrzebny :)
    Juz chyba wiem jakie moce beda mialy wzmacniacze na niskie dam 200W na srednie 100W i 50W na wysokie. Te imprezy ktore chce naglasniac beda na max 100 osob i przewaznie beda to remizy plenerow raczej nie przewiduje. Jakbys mogl mi jeszcze napisac co z niskotonowymi? tradycyjne czy odwrotki i tak musze je zrobic wiec bez roznicy. Widze ze masz doswiadczenie wiec prosze o podpowiedz dla wsumie poczatkujacego.

    Pozdrawiam

    Co do kolumn to mam typowo estradowe. Sztywne zawieszenie, odpowiednia membrana, ciezki odlewany kosz (nie jakies blaszki), i magnes tez porzadny :) wsumie jak kiedys wykrecilem niskotonowe to bez problemu mozna bylo obudowe uniesc bo z glosnikiem to raczej mozna sie juz spocic jakby chcial kawalek dalej przeniesc.

    0
  • #6 23 Sie 2007 23:46
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Poziom 21  

    Moje niskotonowe były zwykłe nie odwrotki ale w pojedynkę nie można było jej przenieść może tylko przesunąć.Mikserek masz fajny napisz czy masz możliwość wpięcia się słuchawkami w poszczególne kanały wejściowe czasami się przydaje taka funcja ( nieraz jak jakiś mikrofon np. z perkusji się przesunął i o coś obija się to łatwiej z daleka zlokalizować który nanosi trzaski)wejścia sygnałowe masz na canony czy na jacki? Jeszcze jedno pytanie czy wejścia na np mikrofon masz z wejśćiem symetrycznego sygnału czy niesymetryczne(symetryczne nie nanoszą zakłóceń i przydźwięków).

    Dodano po 12 [minuty]:

    końcówki mocy peawey miały wentylatory chłodzące i zabezpieczenie przed przegrzaniem .Sygnalizacja na diodzie przesterowania wzmacniacza . Chodziły na maksa ale nigdy nie nawaliły. Później zakupiono 2 końcówki polskiej firmy razem z kolumnami z początku brzmienie było koszmarne głośniki Beyma były zastosowane do tych wzmaków było 16 paczek głośnikowych które się spinało według zaleceń tego produceta już nie pamiętam firmy . Okazało się że głośnik w obudowach nie były zfazowane i jak się je spięło według tego co producent zalecił to wychodził koszmar a nie dźwięk.Jak się zorientowaliśmy to po przelutowaniu połączeń głośników(zfazowaniu)dopiero to zagrało. W tych przodach nie było dzielenia sygnału przez crosower tylko całość była wzmacniana. Ale my podpinaliśmy później według siebie dzieląc sygnał crosowerem i parę razy na stadionie przedmuchaliśmy sprzęt.

    0
  • #7 24 Sie 2007 11:31
    Czarek O.
    Poziom 14  

    Niestety wyjscie na sluchawki mam tylko ze wszystkich kanalow razem ale perkusji podlaczac nie bede raczej :) Wejscia mam na jacki i sa symetryczne przewody tez mam wszystkie stereo i podlaczone tak jak nalezy. Co do kolumn to mam tradycyjne a nie basowe tylko 2 drozne estradowe po 200W. Chce do tego zrobic basowe tylko nie wiem czy odwrotka zagra tak samo jak niskotonowa czy to jest to samo?? (oczywiscie pomijam efektywnosc chodzi mi tylko odzwiek).

    0
  • #8 24 Sie 2007 15:21
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Poziom 21  

    Trudno mi odpowiedzieć na temat odwrotki ale pamiętaj o jednej rzeczy istotnej zwłaszcza przy głośnikach basowych aby wszystkie dawały dźwięk w tej samej fazie. To co pisałem wcześniej jak miałem nie zfazowane głośniki dźwięk wychodził koszmarny ( zjawisko interferencji fali dźwiękowej). Dlatego przy potężnych koncertach przy rozstawianiu w różnych miejscach zespołów głośnikowych dobiera się indywidualnie opóźnienia dźwięku aby wyeliminować to zjawisko .

    0
  • #9 25 Sie 2007 22:34
    _eddie_
    Poziom 32  

    Jak na male przeciewziecia na srednich salach to raczej BR - kolumna niz tuba (nazwane przez Ciebie odwrotka). Tuba zagra glosniej i "szybciej" ale moze nie rozwinac skrzydel. Br zagra nizej, bardziej miesiscie a do tego na sali to lepiej brzmi.




    Ps. Wg. mnie to za mala produkcja by dzielic dzwiek na 3way. Wystarczylo by dzwiek pociac na dwa tory.

    0