Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wielki problem z obrotami - Seat Ibiza 97

LukWol 22 Sie 2007 23:05 3548 6
  • #1 22 Sie 2007 23:05
    LukWol
    Poziom 9  

    Witam,
    Koledzy mam wielki problem z samochodem.
    Troszke się rozpisze, aby najlepiej przedstawic sytuacje.

    Auto to Seat Ibisa 1997 rok, silnik 1. benzyna na wielopunktowym wtrysku.

    Auto ma problem z wolnymi obrotami.
    Samochod na wolnych obrotach „przebiera” i nie chodzi równo, z wydechu „pyrka”. Doszedłem do tego ze auto na wolnych obrotach nie „pali” na 3 cylinder (nie reaguje na wyjecie wtyczki wtrysku i zdjecie przewodu swiecy). Paliwo dostaje (nawet czuc) swieca mokra) i iskra jest.
    Problem natomiast nie wystepuje na wyższych obrotach i w czasie jazdy – chodzi rowno, przyspiesza ladnie nie szarpie itd. Jak zwiększę obroty np. do 2000 (na postoju) i trzymam to także chodzi równo, nie przebiera i pali na wszystkie garki…
    Zapala idealnie.
    Już mnie rece opadaja – co to może być ? Myślałem ze to wtrysk lub swiece/przewody ale to nie to…
    Wymienione juz:
    -przewody wysokiego napiecia
    -sonda lambda
    -swiece
    -kopulka
    -palec rozdzielczy
    -przepustnica
    -sprawdzone wtryski, zamieniane miedzy sobą,
    -sprawdzone ciśnienie cylindrow – wszedzie po 11
    -diagnostyka komputerowa (VAG) nie wykazala bledów.

    Dodam ze auto przyjechalo tak z zachodu. Przebieg oryginalny 130 000 km.

    Proszę o sugestie i porady, bo to chyba jakies „czary mary”.
    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 23 Sie 2007 07:28
    DominikD
    Poziom 23  

    Oringi na wtryskach sprawdzone ? Może łapie powietrze lewe przy gnieździe wtrysku.Przy zamienionych wtryskach też nie palił na 3 ?

    0
  • #3 23 Sie 2007 07:35
    zuczysko
    Poziom 14  

    sprawdź przewód od serwa,odłącz go i zatkaj wlot.lub uszczelki kolektora ssącego.

    0
  • #4 23 Sie 2007 07:44
    yaaro
    Poziom 33  

    Miałem podobny przypadek był brak sterowania wtryskiwaczem sprawdź okablowanie od kompa do wtryskiwacza, a zwłaszcza kostki na instalacji.

    0
  • #5 23 Sie 2007 14:38
    LukWol
    Poziom 9  

    Przy zamienonych wtryskach tez nie pali na 3 gar.
    Przewod od serwa odlaczylem i zatkalem - to samo.
    Cisnienie na cylindrach nie jak pisalem 11 tylko po 16 równo na kazdym (literowka).

    Nie mam pojecia co to moze byc.
    Mam druga ibize od kolesia na "podmianki" ale nie wiem juz co podmieniac...

    Pozdr.

    1
  • #6 23 Sie 2007 17:15
    speccar
    Poziom 17  

    moze masz problem z podpartymi popychaczami chydraulicznymi na tym cylindrze.dokladnie taki sam przypadek mialem w audi c4 2.3l
    jak sprawdzalem cisnienie sprezania to bylo ok,jak odpalilem to nie chodzil tez na 3cim cylindrze,po dodaniu obrotow i utrzymaniu podwyzszonej predkosci obrotowej bylo ok..

    0
  • #7 21 Gru 2008 20:34
    spidersm
    Poziom 12  

    Czy ktoś wie co to za problem w tym wątku, i jak go rozwiązać, bo mam ten sam problem co Kolega.

    0