Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cagiva 350i zaplon

grzybeks11 24 Aug 2007 19:47 3830 12
  • #1
    grzybeks11
    Level 11  
    witam mam 2 motory marki cagiva 350 i problem jest w tym ze w jednym nie ma modułu zapłonowego firmy Kokusan, czy jest szansa podebrać coś innego. Układ wygląda tak, są 2 cewki jedna to halla a 2 to nie wiem wyjscie na mase jeden na cewke i jeden do gaszenia minusem. Macie moze jakis propozycje
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wygląda na typowy zapłon CDI, czyli cewka zasilająca moduł i cewka wyzwalająca. Tam nie ma czujnika halla (chyba, że to jakieś inne rozwiązanie). Rozwiązanie stosowane dziś powszechnie. Na tej samej zasadzie działa moduł zapłonowy choćby z motoroweru chart.
  • #3
    grzybeks11
    Level 11  
    tak wlasnie jak piszesz czyli jest szansa na podminienie jakiegos innego modulu
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli w module nie ma zaszytej jakiejś mapy zapłonów, to można spokojnie podmieniać, a nawet wymienić na bateryjny. Podejrzewam, że moduł z poloneza APE05 dałby sobie radę, pracując na tej cewce wyzwalającej (jeśli masz instalację 12V w tym motorku oczywiście).
  • #5
    grzybeks11
    Level 11  
    podpiolem modul od vw golf 2 taki kwadratowy telefunkena na uklad bateryjny plusa po kluczyku mase wyjscie na cewke i 2 z 3 kabelki pod impulsator i byla iskra odpalilem motor a poznije wciela ja modul jest dobry sprawdzalem na golfie
  • #6
    grzybeks11
    Level 11  
    witam jeszcze raz ja po paru prubach z tym zaplonem iskra sie pokazala ale objawy sa takie iz w momencie wlaczenia rozrusznika iskra skoczy bardzo mocna, groba i niebiesko czerwona a w dalszym ciagu krecenia robi sie cieniutka i "blada" ale wali na ok 25 min i przy wylaczenu rozruchu walnie ze 2 razy mocno. Macie moze jakies pomysly ?? zalaczam schemat jak to podpiolem
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.
  • #8
    grzybeks11
    Level 11  
    sprawdze na module od poldka tylko co z wyprzedzeniem zaplonu ??
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dlatego w pierwszym poście w tej dyskusji pytałem, czy w tych modułach są zaszyte jakieś mapy wyprzedzenia. Jeśli nie, to można eksperymentować. Jak są, to tylko oryginalny moduł cię uratuje. Ewentualnie kontakt z kimś, kto robi moduły zapłonowe z mapami zapłonu do motocykli (są oferowane takie nawet do mz i innych popularnych marek).
  • #10
    grzybeks11
    Level 11  
    no wlasnie nie wiem czy w orginalnym jest wyprzedzenie zaplonu a w mz chyba nie ma wyprzedzenia bo jest to na mechanicznym przerywaczu sprawdze jak to bedzie chodzic czy bedzie mailo kopa jak tak to juz nie bede niczego szzukal
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W mz był też stosowany elektroniczny zapłon bateryjny. Zresztą w tej chwili zdobyć jakiś zapłon elektroniczny, to nawet nie jest mały problem. Pozostanie ewentualnie adaptacja.
  • #12
    grzybeks11
    Level 11  
    probowalem na module od poldka i nici zero iskry jedynie cos sie pokazuje na tym od wv ale slaba nie taka jak ma byc
  • #13
    grzybeks11
    Level 11  
    dzis probowalem od malucha albo cc i daje jakas iskre ale nieregularnie i chyba za pozny zaplon bo bo blokuje przy gornym punkcie