Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

clatronic AR 638 CD MP3

24 Sie 2007 23:02 4992 17
  • Poziom 2  
    witam mam problem z tym radyjkiem mianowicie - brak głosu i podswietlania panela cd czyta radio tez ok koncówka dobra
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    Sprawdzić przedwzmacniacz czy pracuje a potem audioprocesor.

    SławeK
  • Poziom 2  
    moja wiedza na ten temat jest mierna mozesz podpowiedziec co gdzie i jak bede wdzięczny
  • Poziom 43  
    W takim razie pochwal się dlaczego sądzisz że końcówka jest dobra i jak ją sprawdzałeś. Chodzi mi o to czy jesteś na tyle biegły żeby znaleść uszkodzenie czy szkoda czasu.

    SławeK
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 2  
    wymieniłem ją na nową poprzedni własciciel powiedział ze cos kombinował z kostką nie pasowała mu
  • Poziom 43  
    Z taką wiedzą na temat elektroniki to raczej wymienia się całe radio a nie jego część. Naprawa to nie wymiana elementów, to najważniejsze ich poprawne zlokalizowanie uszkodzenia dzięki wiedzy i zrozumieniu działania układu. W sumie sprawdzenie działania końcówki mocy to najprostsza czynność przy naprawie radia. Kilka pomiarów omomierzem i woltomierzem i można mieć niemal pewność co do działania ale do tego trzeba poznać dany scalak. Poszukaj PDFa producenta, zobacz w nim co on potrzebuje do pracy, sprawdź ciągłość ścieżek do głośników i będziesz wiedział.

    SławeK
  • Moderator Samochody
    Podejrzewam problem z zasilaniem, musisz zanalizować układ, jak są poprowadzone szyny zasilające poszczególne jego części. Nie znam radia i nie wiem, czym jest podświetlany panel i skąd jest zasilany. Jeżeli wykorzystuje diody LED, to może korzystać z szyny 8V, zasilającej tor audio (poza końc. mocy oczywiście) i kilka innych podzespołów. Miernik w łapkę i sprawdź, czy podane powyżej (przez kolegę SlaweK) układy są zasilane.
  • Poziom 2  
    witam, dzis zakupiłem radio z MP3 Clatronic AR638 - niestety tylko na tyle było w kieszeni :) Ale radio jest OK tylko strasznie wnerwia mnie to że podczas postoju gdy auto nie chodzi to żeby uruchomic radio musze włączyc zapłon.(Albo odpalić samochód) Nie moge bez włączenia zapłonu uruchomic odtwarzacza. Czy to jest normalne, czy przy firmówkach tego nie ma? a moze cos nie tak z radiem albo mozna to jakoś zmienic? W instrukcji nic o tym nie ma. Moze ktos spotkal sie z takim przypadkiem? Bede wdzieczny za jakies sugestie
  • Poziom 43  
    Widzisz, podłączenie poprawne radia to nie jest tylko włożenie wtyczek bo pasują, trzeba trochę wiedzieć co i jak. Nie piszesz w jakim aucie to jest, czy oba plusy pasują, czy radio nie gubi pamięci, czy stacyjka ma pozycję ACC... Ostatnio sam się nadziałem na podobnie tandetne radio montowane w cieniasie, okazało się po podłączeniu obu plusów do stałego plusa w aucie (nie było pozycji ACC ani kabla na którym pojawia się plus po zapłonie) radio wyłączone rozładowywało akumulator.

    SławeK

    SławeK
  • Poziom 2  
    autko Opel Vectra B , moze rzeczywiscie sprawdze podłączenia i od tego zaczne bo niemozliwe (raczej) żeby tak miało być.
  • Poziom 43  
    Sprawdź, sprawdź dokładnie, najlepiej lampką probierczą w którym miejscu jest który plus i gdzie ma być. A radio będzie grać z kluczykiem w pozycji ACC, tj pomiędzy wyjęciem kluczyka a włączonym zapłonem. I tak będzie poprawnie.

    SławeK
  • Poziom 2  
    wystarczylo kable pozamieniac i wszystko gra. Radio na razie jest calkiem niezłe musze przyznac ale czas pokaże :) Pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    Witam. Mam to samo radyjko. W czasie kiedy kluczyk jest w stacyjce (nawet bez włączania zapłonu) to radio działa a jak tylko wyjmę kluczyk to od razu się wyłącza. I mam jeszcze taki problem że radio nie pamięta ustawień :( Giną wszystkie zapisane stacje, nawet godzina się zeruje... Pomóżcie co mam zrobić żeby nie traciło pamięci... :(
  • Poziom 11  
    ...zamień w kostce miejscami przewód żółty z czerwonym i dolegliwości miną.
  • Poziom 2  
    Nie działało... Ale już sobie poradziłem. Zlutowałem ze sobą razem przewody czerwony i żółty(on jest od podtrzymywania pamięci) i razem to złączyłem z plusem od samochodu. Prąd teraz idzie na 2 kable jednocześnie. Pamięć trzyma i radio nawet działa na postoju bez kluczyka w stacyjce :D Mam tylko nadzieję, że mi nie padnie akumulator........:| Dzięki magnetron za pomysł:D Aha jeszcze jedno pytanie: jak wypiąć piny z kostki?.... Próbowałem obcęgami, śrubokrętem, rękami i czym tylko się dało i nie mogłem ich wypiąć.... Proszę o jakieś wskazówki.
  • Poziom 43  
    Fachowcy nie mają nadzieji, oni mierzą a tylko prawdziwi twardziele nie używają bezpieczników tylko potem gaśnic... Lupka i przyjrzeć się jak te piny zostały włożone i tak samo wyjąć zwalniając zaczep.

    SławeK
  • Poziom 11  
    Ja miałem podobnie. Kasowały się ustawienia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zamieniłem żółty z czerwonym i działa tak jak należy. Dzięki. A co do wyjmowania pinów z kostk - trzeba wsadzić cieniutki śruboktęr ewentualnie gwóźdź tylko nie od strony kabelka tylko od drugiej i docisnąć blokujący zatrzask. Pin praktycznie sam wyjdzie :-)