Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 2.0HDI 2001rok system BOSCH NIE PALI

mikaprzemek 25 Aug 2007 17:29 11626 11
  • #1
    mikaprzemek
    Level 10  
    Mam problem z moim autem po przeczyszczeniu kostek w komorze silnika (szukalem usterki ponieważ silnik nie wkręcał się na obroty) auto przestało odpalać na kluczyk, na liczniku przed zamiarem uruchomienia silnika przestały świecić się kontrolki:STOP,świec żarowych,ładowania oraz na wyświetlaczu cyfrowym przestał pokazywać się poziom oleju.
    Przestały działać wycieraczki, nawiew, kierunkowskazy.Po odpaleniu silnika na ,,krótko,, czy po zapchaniu auta wszystko powraca do normy.Działają wycieraczki,kierunkowskazy,dmuchawa.

    Wadą błędnego działania silnika (maksymalne obroty 2350obr/min oraz po przekręceniu kluczyka na ,,0,,silnik gasł po kilku sekundach) był regulator wysokiego ciśnienia. Już naprawiłem chociaż nadal świeci sie kontrolka CHECK ENGINE. Po podłączeniu auta do interfejsu ELM323 widnieją błędy:
    P0120
    P0220
    P0230
    P0380
    P0510
    Auto pomimo widniejących błędów działa normalnie nie gaśnie nie skacze na obrotach działa jak dawniej.Po wykasowaniu błędów, błędy ponownie się pojawiają.Domyślam się ze te błędy nie mają nic wspólnego z nie odpalaniem na kluczyk i nie dzialaniem nawiewu czy wycieraczek.

    Proszę o pomoc w znalezieniu problemu.
  • #2
    rkris
    Level 18  
    Zapraszam do siebie a rozwiazemy problem :D
  • #3
    mikaprzemek
    Level 10  
    czemu by nie ale na razie auto jst 800km od domu i muszę jakoś nim wrócic do domu
  • #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Szukaj rozwiązania w komorze silnika,może żle włożyłeś wtyczkę do gniazda.
  • #5
    mikaprzemek
    Level 10  
    sprawdzałem już kostki kilka razy i to samo. Możliwe że siada mi BSI?
    Czy BSI może meć coś wspólego z przewodem który idzie do rozrusznika?
  • #6
    rkris
    Level 18  
    Brak zasilania po zaplonie na wiekszosi sterownikow,badz brak wysterowania innych przyzadow po przez bsi po zaplonie,calkiem mozliweze problem siedzi w samym bsi albo w polonczeniu kostek do bsi ktore bym sprawdzil na pierwszym miejscu a zwlaszca te co maja najciensze piny,po drugie to masa na silniku!
  • #7
    kamyczek
    Level 38  
    Sprawdz czy nie masz zalanego bsi citroeny lubią pływać. A kretyńsko pomyślana obudowa działa jak zbiorniczek na wodę ....
  • #8
    zbyniuś
    Level 26  
    BSI nie ma żadnego wpływu na pracę rozrusznika.
  • #9
    tytan58
    Level 20  
    jezeli masz wszystko dobrze podłączone, sprawdzone bezpieczniki to prawdopodobnie uszkodzony jest moduł sterujący (BM34) w komorze silnika ten z bezpiecznikami koło akumulatora

    Dodano po 6 [minuty]:

    te moduły pojawiłysię na przełomie 2001/2002 w twoim samochodźie może już występować
  • #10
    mikaprzemek
    Level 10  
    sprawdziłem kostki przy bsi i wszystkie inne oraz masy. Modół BSI nie wygląal na zalany więc stawiam na ten modół w komorze silnika o którym pisal kolega powyżej. A czy ten modól jest przykrecony po prawej stronie obok skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika i jest koloru brązowego?
    I czy ten modół ma coś wspólnego z nieodpalaniem na kluczyk.

    Poniżej dodaje zdjęcia jak wygląda mój licznik po przekręceniu zaplonu.
  • #11
    kamyczek
    Level 38  
    w brązowym module sa 2 przekaźniki jeden z nich steruje pompą paliwa a drugi zasilaniem otwórz i szprawdź działanie przekaźników bo to też lubi sie popsuć ....
  • #12
    mikaprzemek
    Level 10  
    Rozgrzebałem ponownie kostki w komorze silnika i okazało sie ze jedno z dwóch gniazd (poniżej zdjęcie) jest mocno skorodowane. Przeczyściłem je i po popodginałem piny i zaczęło się coś dziać to znaczy rozrusznik zaczął reagować na kluczyk i po poruszaniu wtykiem czasem ukazywał się poziom oleju na wyświetlaczu.
    Mam pytanie czy jest jakiś dobry środek do przeczyszczenia skorodowanych (przebarwionych) pinów?
    Próbowałem coś w sprayu do instalacji elektrycznych oraz WD40 i nie pomaga. Z ciekawości sprawdziłem moduł przekaźników i jego kostka również była zaśniedziała tylko nie w takim stopniu jak tamta.

    Ma ktoś może schemat instalacji do Berlingo 2.0 HDI??