Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autko RC z hipermarketu za 30zł przeróbka...

Adrian_sekowski 05 Lut 2008 23:40 34636 53
  • #31
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Hmm dzięki za odpowiedz na temat tych diod, działało ale nie działa.

    Tu daje następny filmik po nowej modernizacji, a konkretnie podświetlanie.



    Jeszcze do poniedziałku będą poszeżone błotniki więc też będą fotki, kto wie może filmik na dworku lub w szkole na podłodze gdzieś....

    Autko RC z hipermarketu za 30zł przeróbka...
  • flexghzflexghz
  • #32
    benyhds
    Poziom 11  
    Ja kiedys tez kupilem razem z kumplami takie same samochodziki ale inne wygladem i bylo nas piecioro. Chcac sie ścigac z kolegami musiałem przestrajac nadajnik i odbiornik. Nie znam sie na obwodach w.cz. wiec zrobilem to metoda prób i błedów. Wsumie wyszło tak ,że mogły jeżdzic nie zaleznie od siebie i bez zadnych zakłuceń tylko trzy samochodziki.
    Robiłem to kręcąc lub nawet całkowicie wyciagajac feryt z cewki.A co do zasiegu u mnie jeżdził bez problemu na ok 80m.
  • flexghzflexghz
  • #33
    *zaba*
    Poziom 13  
    Cześć mam pytanie jak zrobiłeś to że te diody rozświecają się i gasną proszę o schemat
  • #34
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Nowy filmik

  • #35
    SP8JUX
    Poziom 30  
    jeśli używasz bramek serii 7xxxxx to ich napięcie zasilania = 5V. Seria 40xxxxx może być zasilana wyższym.
    Ja dodałbym pomiędzy diodami a bramką rezystor, np. 1k.
    Wrzuć w google symbol tej bramki i katalogi Ci dadzą odpowiedź,
    Marek
  • #36
    JAREK \../
    Poziom 2  
    siemka jestem nowy ale też mam pytanie odnośnie auta rc z hiper za 30 (ja kupiłem za 37 ) a tak w ogóle to czy można przerobić ko jakoś żeby driftował. na YT widziałem filmiki jak zrobić z rurki pcv ale ja nie mam takiej rurki pasującej czy jest jakiś inny sposób pliz o odp z góry dzięki . ja właśnie zaczynam technikum elektroniczne 1 klasa i jak narazi nic nie zrozumiałem z tych całych tranzystorów i innych takich rzeczy. a i czy mój pomysł z włożeniem większej baterii np. 12v w aucie jest 4.8 to będzie szybszy ?? no to narka i czekam na te dwie odpowiedzi

    Moderowany przez c2h5oh:

    Proszę zapoznać się z regulaminem, zwracając szczególną uwagę na punkt 10.9. Na forum nie ma miejsca na "siemka", "pliz" czy "narka". Jeżeli podobne zwroty znajdą się w kolejnych postach, będą one usuwane do kosza.
    Zdania zaczynamy wielką literą. Regulamin, punkt 15.

  • #37
    sebex1234
    Poziom 9  
    Czesc nie dawaj wiekszej bateri tylko wiekszy silnik ba przez wiekszom baterie po lecom ci szczotki w silniku a jaki masz w nim silnik ilu v?:?:


    Zgodnie z punktem 15 regulaminu, proszę poprawić post.
    Użyj przycisku Autko RC z hipermarketu za 30zł przeróbka... przed wysłaniem postu. Nie kasować wpisu ! /c2h5oh/


    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    ja tez robie auto z napedem na cztery kola tylko nie wim jakie zastosowac silniki doradzcie mi:|
  • #38
    JAREK \../
    Poziom 2  
    No dzięki za tom poradę ostatni wymieniłem w nim koła z lego są trochę mniejsze ale jeździ szybciej.No to następną rzeczą będzie ten silnik .
  • #39
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Witam

    Wiec tak. Moje auto nie driftuje i nie będzie driftowało jak na filmikach bo to jest model na tył na pęd. To że nie ma dyferencjału to plus ale i tak drift jest nie możliwy bo potrzebny jest napęd 4x4.

    Po drugie silnik uzyskuje za małą prędkość wiec nawet jak go zarzuci i w miare dobrze już idzie to kończą sie obroty i auto jedzie w przód lub skręca.

    Ja mam silnik wymieniony od starszego modelu co kiedyś miałem F1. Zasilany jest 5 bateriami AA i kolejna jedna jest na tzw turbo. Wyeliminowałem tranzystory i zastosowałem same przekaźniki przez co eliminuje jaki kolwiek spadek napięcia na i co za tym idzie mocy silnika.

    Fakt jak ruszał to spadek napięcia na akumulatorkach był taki że elektronice brakowało prądu i auto przerywało. Ale kondensator z diodą prostowniczą jako wewnętrzny magazyn energii dla elektroniki i śmiga.

    Największym osiagnięcim "driftowym" jakie uzyskałem to jazda po okręgu w drifcie każdy chyba wie o czym mówię. to nawet nie było kółko tylko taki większy zakręt że tak powiem...
  • #40
    lord_blaha
    Poziom 33  
    Adrian_sekowski napisał:
    Witam

    Wiec tak. Moje auto nie driftuje i nie będzie driftowało jak na filmikach bo to jest model na tył na pęd. To że nie ma dyferencjału to plus ale i tak drift jest nie możliwy bo potrzebny jest napęd 4x4.


    A to ciekawe stwierdzenie.....
  • #41
    ciemo
    Poziom 12  
    przydała by się tu jeszcze potencjometryczna kierownica
  • #43
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  
    Powiem ci że jak byś się nauczył bo byś dał rade za driftować 2WD
    Ale jest ciężko ale pierw musisz nakleić taśmę izolacyjną na wszystkie koła żeby miał poślizg albo dorwać rurkę PCV o takiej samej średnicy co opony.
  • #44
    adrian242424
    Poziom 13  
    Może ktos mi wyjaśnic jak zrobic ten wolny kanał? Zeby np. włanczał diody led tak jak na filmiku? I jak zrobic to swiatło stop?

    do zrobienia stopu moge wykozystac baramki układu 4017?

    Post był raportowany.
    Pisanie postu pod postem.
    Należy używać przycisku ZMIEŃ.
    Scaliłem dwa posty. [hefid]
  • #45
    piotrek_pio
    Poziom 11  
    Offtopik mały : Co do "driftu" RWD bez sterowania proporcjonalnego (tylnym napędem) to sprawa wygląda tak że autko powinno mieć właściwe przełożenie ( nie za szybkie, waga też powinna być wieksza troche), szybszy i mocniejszy serwomechanizm do sterowania oraz nawierzchnia powinna być też odpowiednia (najlepsza mokra wykładzina kuchenna). Miałem kiedyś takie ładne czerwone bmw i dużo frajdy mi dawało przejeżdzanie toru między przeszkodami. A co do prawdziwego Driftu RC to autka są wyposażone w sterowanie proporcjonalne, napęd na 4 koła i regulowane zawieszenie. I ceny zestawów RTR (ready to run) kształtują się od 500-600zl. pzdr
  • #46
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Przepraszam za znaczną nie obecność :P

    Pisząc że się nie da driftować tym autkiem 2WD miałem na myśli swoje autko. Nie da się gdyż nie ma proporcjonalnego sterowania gazem i skrętem. Samo sterowanie proporcjonalne nic nie da. Dużo lepszym rozwiązaniem jest sterowanie proporcjonalne gazu. Choć jeśli się ma proporcjonalne to skręt jak i gaz.

    Owszem są pewne chwile gdy autko wpada w poślizg i gdy dodam mu omawianą funkcję turbo wtedy nawet ładnie kawałek łuku przeleci driftem ale za małe obroty i nie ma płynnej regulacji...

    Co do 5 kanału jest on możliwy należy wyposażyć nadajnik w dodatkową diodę prostowniczą i chyba coś jeszcze (ze schematu wynika wystarczy się przyjrzeć) a w odbiorniku czyli w aucie należy dodać do nóżki scalaka odpowiadającej za turbo Tranzystor wykonawczy z wyższego potencjału niż reszta.

    W moim przypadku tranzystor załącza cewkę przekaźnika który załącza silnik. Ja mam zrobione oba skręty (aby były szybsze) oraz turbo na wyższym potencjale (6xAAA) a w przód i w tył jest na niższym potencjale (5xAAA - w standardzie 4xAAA).

    Złą informacją jest że turbo działa jako priorytet czyli jeżeli włączymy turbo to nie ma skrętu na boki. Oczywiście jest ale automatycznie scalak po wyłączeniu funkcji skrętu wyłącza funkcję turbo i włącza normalną funkcje jazdy na wprost. - Uniemożliwia to w znaczny sposób drift bo nie można wyższych obrotów mieć na skręconych kołach.

    Teraz gdy to piszę wpadła mi myśl rozbudowy auta o drugi odbiornik i nadajnik na inną częstotliwość przez co możliwe jest kilka stopni jazdy w prost przez załaczanie poszczególnych przekaźników. zyskujemy dodatkowe 4 kanały wolne co pozwala nam na rozbudowę jazdy w przód o 4 stopnie prędkości i coz za tym idzie szerszy łuk zakrętu.


    Fakt Profesjonalne auta są dość drogie a że ja zamierzam w niedalekiej przyszłości sie porwać na takie autko to wiem że dobrym i dość tanim autem do driftu na poziomie profesjonalnym jest TC4 (wpisz w google) a koszt auta RTR czyli gotowego do jazdy to jakieś 1000-12000zł zależy od kursu dolara i sprzedającego

    Chyba to wszystko co chciałem napisać...
  • #47
    KamilEC7
    Poziom 1  
    ale jak zrobiłeś te diody żeby były ???
  • #48
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    dokładniej o co pytasz bo nie zrozumiałem pytania
  • #49
    dawidq17
    Poziom 1  
    Witam, mam problem podłaczyłem akumulator odwrotnie czyli minus do plusa plus do minusa i chciałem ruszyc samochod nie pojechał, szybko dolaczylem akumulator i po ponownym podlaczeniu samochod nie jedzie do przodu ani do tyłu nawet nie skręca, nie wiecie co z tym zrobić???Z góry dzieki za pomoc.
    tu macie obrazki !
    HTML:
    <img src="https://obrazki.elektroda.pl/86_1261866531.jpg">
    <img src="https://obrazki.elektroda.pl/32_1261866531.jpg">
    <img src="https://obrazki.elektroda.pl/74_1261866532.jpg">
    Tradycyjny link:
    https://obrazki.elektroda.pl/86_1261866531.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/32_1261866531.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/74_1261866532.jpg
  • #50
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Teoretycznie nic nie powinno się stać, Podłaczyłeś 1 z np 4 akumulatorków osobno czy całkiem jednen akumulator np 7,2V zamieniłeś plus i minus
  • #52
    szymon888
    Poziom 1  
    Witam. Także mam "zabawkę z hipermarketu" za ok. 50zł. Jest to sporej wielkości buggy, ma ponad 50cm długości co zapewne wpływa na obciążenie silniczków przy jeździe. Bateria dołączona do tego modelu ma standardowo 9.6V ale mimo długiego ładowania jest bardzo słaba. Podłączyłem baterię 7.2V od moej repliki ASG i o dziwo silnik pracował wiele szybciej. Chcę zmienić baterię w tym aucie ale tu pojawia się problem. Stara bateria ma 3 styki, nie jestem pewien ale jeden jest "+", następny "-" i ten ostatni także jest "-" ale przyłączonym w taki miejscu baterii, że "daje" ona połowę swojej mocy czyli 4,8V.

    Mam pomysł, aby połączyc 2 baterie: jedna 8,4V, z której bezpośrednio przyłączam do samochodu "+" i "-" i druga bateria 4,8V, z której z kolei idzie "-" oraz plus jest połączony z tą poprzednią 8,4V.

    Wszystko działa tak jak powinno z tym że bateria 4,8V która zasila silniczek układu kierowniczego wydaje się być za słaba. Próbowałem zastosować mocniejszą 6V ale samochód tak jakby "blokuje" z charakterystycznym dźwiękiem jakiegoś przełącznika dochodzącego z płytki auta. Zastanawiam się co zrobić aby model "zaakceptował" większe napięcie do tego silnika.

    Na koniec dodam że zupełnie nie znam się na elektronice.
  • #53
    Adrian_sekowski
    Warunkowo odblokowany
    Według mnie bateria ma 3 styki bo masz aku tzw lipo. Ona na plus minus i trzeci nie pamiętam dokładnie ale wykorzystuje się go do równomiernego naładowania całej baterii chyba. Bateria dużej mocy po zwarciu podobno eksploduje (zetknąłem się z tym określeniem gdy miałem prawdziwe rc lecz spalinowe).

    Wymień baterię na nową lub z większą pojemnością. Może masz 9,6V ale 200mAh. powinna mieć co najmniej te 2000mAh.