Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Renex
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sieć kablowa - UPC w całym domu

kaczortrex 27 Sie 2007 20:01 32201 46
  • #1 27 Sie 2007 20:01
    kaczortrex
    Poziom 13  

Chcę rozdzielić sygnał telewizji kablowej na cały dom tzn parter 3 gniazda + piętro 3 gniazda + warsztat 1 gniazdo; związku z tym mam pytanie czy konieczne jest stosowanie tłumików, wzmacniaczy, zwrotnic etc. jeżeli jest to domek jednorodzinny z własną instalacją kablową z skrzynki providera; myślę że wystarczy dobrej jakości rozdzielacz z odpowiednim tłumikiem, ale jestem zielony w tych sprawach więc proszę cobardziej doświadczonych kolegów o wskazówki - zastanawiałem się nad produktami Telkom-Telmor; jaki koncentryk najlepiej do tego użyć;

pozdrawiam

0 29
  • Renex
  • Renex
  • #3 27 Sie 2007 20:14
    zdzislaw111
    Poziom 26  

Witam.
    Jeśli dobrze zrozumiałem dostawca dostarcza sygnał do jednego gniazda. W tym miejscu potrzebny jest wzmacniacz około14- 20 dB , za wzmacniaczem rozgałęzienia :
    1. na 3 wyjścia - tłumi około 6 -7 dB
    2. za nim następne dwa rozgałęzienia na 3 wyjścia - tłumi około 6 -7 dB

Myślę że widzisz to w wyobraźni.
    Wzmacniacz ma nadrobić straty na rozgałęzieniach i na kablach.

Pozdrawiam Zdzisław.

0
  • #4 27 Sie 2007 21:18
    kondensator
    Poziom 36  

Jeśli lubisz co miesiąc wydawać dodatkowe pieniądze....
    (namawiał bym na własne instalacje: RTV naziemną i ew. SAT)
    Czy odbiór naziemny, czy z CATV - w obu przypadkach
    1. Sieć masy budynku - aby nie uszkodzić sprzętu przez podłączanie,
    przepięcia zaindukowane przez burzę, aby nie "kopało" przy łączeniu
    kabli - elementy rozprowadzające sieci maja zacisk do tego celu
    2. Plan z odległościami. Rysujesz jak wodociąg: pion (lub więcej pionów),
    odgałęzienia do różnych pomieszczeń. Odległości +/-2m.
    3. Znając tłumienie przewodu i ODGAŁĘŹNIKÓW dla ~800MHz