Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rezystor wentylatora chłodnicy

27 Sie 2007 23:52 3753 4
  • Poziom 16  
    Witam,

    Mam ford Escorta RS 2000 zamontowałem w nim klimatyzację, problem polega na tym że nie mam rezystora wentylatora chłodnicy (w tym modelu jest jeden wentylator z końcówką 2 pinową na 2 chłodnice), jak się włącza klimę to wentylator powinien pracować na 1 biegu, ale teraz pracuje na pełnym obrotach. Elektryk próbował coś dopasować ale nie udało się. Przeszukałem Allegro ale nie znalazłem takiego (może źle szukam), przynajmniej nie do Escorta nie wiem co z tym fantem zrobić czy przypasować z innego samochodu?
  • Poziom 23  
    Biegi w wentylatorach chłodnicy rozwiązywane są w inny sposób po prostu dodatkowe uzwojenie w silniku. Z rezystorem będzie działać ale straty mocy będą ogromne i dodatkowa grzałka pod maską.
  • Poziom 15  
    W Fordach rzeczywiście obroty wentylatora chłodnicy i skraplacza realizowane są poprzez rezystor. Najprostszym rozwiązaniem jest zakup wentylatora dedykowanego do pojazdów z klimatyzacją. Koszt około 150 PLN. Ponadto wentylator w pojazdach z klimatyzacją ma więcej łopatek i są one innego kształtu niż w pojazdach bez klimy. Mam pytanie czy wykonywałeś również przeróbkę instalacji bo biegi wentylatora realizowane są poprzez przekaźnik?
  • Poziom 23  
    A to przepraszam , jakoś nie zwróciłem uwagi że w Fordach tak jest .
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Lukasino napisał:
    [...] Elektryk próbował coś [...]


    jeśli to był elektryk to powinien dorobic Ci pierwszy bieg na jakimś mosfecie z kawałkiem radiatora z prymitywnym pwm np. na 555 (lepiej na ATtiny) i dopasować wypełnienie aby była pożądana wydajność. no... chyba, że to wiązacz przewodów...