Przy przełączaniu amperażu przełącznikiem czteropozycyjnym zmienia się napięcie, natomiast amperaż jest w zakresie od 30 maksymalnie 48 amper. Co może być tego przyczyną??
Diody w mostku prostowniczym są sprawne.
Dziękuję za poradę ale jak się okazało wartość amperażu jest uzależniona od prędkości wysuwu drutu (im szybszy wysuw drutu, tym wzrasta amperaż). Przy mniejszym wysuwie drutu i przełączniku ustawionym na czwartym zakresie przetop materiału jest zbyt mały, a maksymalna wartość amperażu wynosi wtedy ok. 35 amper. Wydaje się, że jest to ustawienie fabryczne i chyba nic nie da się z tym zrobić w tym modelu migomatu.
Niestety w każdym migomacie istnieje ta zależność ,wartość prądu spawania jest wypadkową nap. i prędkości podawania drutu . Dla każdego zakresu masz podane maks. wart. prądu spawania.Nowsze automaty mają wbudowane sterowniki które kontrolują nat. prądu samoczynnie regulując prędkość podawania drutu. W twoim niestety prędkość podawania jest niezależna od nap. źródła
zastanawiam się, czy te zależności (natężenia i napięcia) możnaby zmienić (majstrując przy płytce sterującej prędkością wysuwu drutu). Zastanawia mnie też do czego może służyć (na płytce) element elektroniczny o symbolu MRC-TYN-612-C519A, podobny do tranzystora (ma trzy nóżki). Nie mogę znaleźć schematu tej płytki (numer: 114176 ; firma podajże "GREAD").
PS: Kiedyś ktoś na tym forum szukał wartości dużego opornika na tej płytce, jeśli to czyta, to na oporniku są takie napisy:
7WK-4R7.
Co chcesz zmienić, przekrój drutu i cała reszta określa nat. spawania.Nie możesz w nieskończoność zwiększać podawania drutu bo trafo nie podoła. Parametry zakresów są dobierane pod kątem właściwego położenia spoiny.
nie chodzi mi o zwiększenie prędkości podawania drutu, ani o zmianę jego przekroju. Chodzi mi o to, żeby przy wolniejszym wysuwie drutu uzyskać większe natężenie prądu. Prawdopodobnie przyczyną niewłaściwego działania migomatu są wypalone styki na przekaźniku 12V 6A, co jest widoczne po wyjęciu płytki sterującej. Jeśli uda mi się kupić taki przekaźnik i go wymienić powinno być już dobrze.
Udało się. Wymieniłem przekaźnik 12V (sprostowanie: nie 6A ale 16A). Jest to zdaje się słaby punkt tego migomatu. W przyszłości należałoby zmienić przełącznik na model z większym amperarzem (przynajmniej do 20A), chociaż będzie pewnie większy gabarytowo i nie pomieści się na druku na płytce sterującej (samochodowy przekaźnik zmiany świateł).
Wcześniej w tym modelu migomatu wymieniłem uchwyt TW-14 z plastikowej na metalową prowadnicę drutu. Reduktor gazu z miernikiem rotometrycznym, który teraz umożliwia lepszą kontrolę przepływu gazu. W starym zanieczyszczenia butli powodowały blokowanie przepływu gazu.
Gdyby ktoś chciał zmienić uchwyt w tym modelu migomatu na uchwyt TW-14 (z metalową prowadnicą drutu) powinien być przygotowany na przedłużenie jednego z przewodów, wychodzących z przełącznika z uchwytu.
Gruby przewód prądowy (+) ledwo pasuje (da się jednak zamocować). Ponieważ podajnik jest jednorolkowy, przy pełnej szpuli (5 kg.), wysuw drutu delikatnie się zacina. Rozwiązaniem tego problemu może być ułożyskowanie szpuli na osi mocującej
Witam !Mam podobny problem jak wyżej ,chciałbym wiedzieć jaki zastosowałeś przekażnik ja przymierzam się do R15 ale na płytce to on się nie zmieści jeśli masz ten mig to może byś zerknął jaki tam jest potencjometr i jaki element jest na oznaczeniu Q1 u mnie wolne trzy otworki .[Tranzystor?] Za odpowiedż z góry Ci dziękuję może być tu czy na pw ewentualnie w moim temacie .
Witam !Mam podobny problem jak wyżej ,chciałbym wiedzieć jaki zastosowałeś przekażnik ja przymierzam się do R15 ale na płytce to on się nie zmieści .
Przekaźnik R15 możesz zamontować do obudowy w dowolnym miejscu i podłączyć napięcie z płytki za pomocą przewodów pod cewkę przekaźnika.
Podobne rozwiązanie jest na fotce.
Przekaźnika R15 nie polecam ma styki 10A nawet jeżeli zmostkujesz w zależności czy ma 3 lub 4 styki to zawsze jeden styk zadziała szybciej niż pozostałe i on będzie się bardziej wypalał potem zacznie kleić.Miałem już kilka takich przypadków.
Lepiej wstawić tańszy RM relpola lub jeszcze tańszy Rayexa.
Wytrzyma prawdopodobnie dłużej.
Rzeczywiście RM 81Z pasuje idealnie,teraz jeszcze muszę dobrać potencjometr. R 15 trzystykowy czeka jako rezerwowy przekażnik.
Dziękuję za podpowiedzi.
witam panowie pozwólcie że się przypnę do wątku a mianowicie mam Einhell SGA 150 Turbo i po dzisiejszym spawaniu spaliła się dioda jej oznaczenie to T25-4-I9 była po lewej stronie na górze w mostku prostowniczym chyba tak się to nazywa objawy jakie towarzyszyły pracy maszyny to nagle zaczął dziwnie głośno chodzić i nie przetapiał materiału tylko prychał czasami zaskakując aż tu nagle przy tym prychaniu i głośnej pracy poszedł dumek po spaleniu diody praca miga sie uspokoiła chodzi lecz już bez tej diody i jednak dalej prycha ja sadzicie co jest przyczyną takiej pracy i gdzie można kupić taką diodę i co to jest w ogóle za dioda z góry wielkie dzięki za jakieś podpowiedzi
i tak to wygląda są jakby dwa mostki czyli dwie płytki chyba aluminiowe obok siebie które mają każda dwie diody u góry i dwie u dołu te u góry są połączona razem czyli wszystkie 4 górne do jednej złączki a 4 dolne tak samo tylko połączone są z innym kablem te płytki są identyczne jak w zdjęciu które jest zamieszczone w psocie wyżej tylko że są 2
witam panowie pozwólcie że się przypnę do wątku a mianowicie mam Einhell SGA 150 Turbo i po dzisiejszym spawaniu spaliła się dioda jej oznaczenie to T25-4-I9 była po lewej stronie na górze w mostku prostowniczym chyba tak się to nazywa objawy jakie towarzyszyły pracy maszyny to nagle zaczął dziwnie głośno chodzić i nie przetapiał materiału tylko prychał czasami zaskakując aż tu nagle przy tym prychaniu i głośnej pracy poszedł dumek po spaleniu diody praca miga sie uspokoiła chodzi lecz już bez tej diody i jednak dalej prycha ja sadzicie co jest przyczyną takiej pracy i gdzie można kupić taką diodę i co to jest w ogóle za dioda z góry wielkie dzięki za jakieś podpowiedzi
Jeśli miałeś zwartą diodę w mostku to trudno aby cicho chodził transformator. Jeśli na biegu jałowym bez spawania trafo głośniej pracuje należy poszukać zwarcia gdyż możemy uszkodzić transformator jeśli nie usuniemy usterki.
W fotce wyżej jest mostek prostowniczy w układzie przeciwsobnym z 4 diodami T25-4-KO. Minus z transformatora idzie bezpośrednio przez dławik na przewód masowy, natomiast plus po mostku prostowniczym do uchwytu spawalniczego. Takie diody można kupić w każdym sklepie z częściami elektronicznymi. Z powodzeniem nadają się również diody z mostka prostowniczego od alternatora.
na biegu jałowym chodzi teraz normalnie cichutko znacie może jakiś sklep internetowy gdzie można kupić takie diody? i jeżeli ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy jest to + czy -
Jeśli masz tak trafo nawinięte jak kolega napisał to możesz zwiększyć łatwo przekrój drutu x2 na wtórnym. Wtedy dłużej będziesz mógł spawać do zagrzania trafa i wyłączenia się miga. Wtedy tylko musisz postarać się o większy dławik z grubszym drutem. Będziesz wtedy potrzebował zwykły mostek w układzie gretza na 4 diodach (ok 150A) ale pod warunkiem, że na środkowy odczep są wyprowadzone 2 druty. Musisz wtedy te druty rozdzielić i w ten sposób uzyskasz dwa oddzielne uzwojenia, które musisz połączyć równolegle, zgodnie z kierunkiem nawinięcia. Dodatkowo radził bym wymienić wszystkie przewody prądowe na takie o przekroju 16mm2, również ten co do uchwytu idzie bo tam najprawdopodobniej masz 10mm2. Po tych małych przeróbkach na pewno będzie lepiej się spawało.
witam ponownie założyłem diode od alternatora samochodowego 20 A bo tylko taką dostałem ale wartości są takie same jak pozostałych diód może dla tego że ta samochodowa jest ruska ale piszę bo zauważyłem jeszcze jedną wadę a mianowicie to jak spawam czasami ładnie mi topi i spawa pełnym amperażem a czasami tylko prycha co może być tego przyczyną może tylko coś nie łączy może ktoś z was może mi coś poradzić lub wie co jest przyczyną takiej pracy
ale piszę bo zauważyłem jeszcze jedną wadę a mianowicie to jak spawam czasami ładnie mi topi i spawa pełnym amperażem a czasami tylko prycha co może być tego przyczyną
Sprawdź najpierw wszystkie połączenia śrubowe gdyż one są najczęstszą przyczyną wszystkich awarii urządzeń spawalniczych a którą łatwo usunąć samemu.