Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda felicja czy to awaria alternatora ?

kazek39 29 Aug 2007 14:34 11159 32
  • #1
    kazek39
    Level 11  
    Dzisiaj żonie gasło auto na niskich obrotach.Zajechałem na miejsce a tu lampka ładowania świeci się przy wyłączonej stacyjce.Dotykam regulatora napięcia na alternatorze - cały gorący.Dawaj do sklepu kupiłem nowy zakładam kleme na akumulator a tu to samo. Dodam że jak przekręce kluczyk w stacyjce kontrolka ładowania gaśnie.Nie wiem od czego zacząć.
    Auto pali normalnie.
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odpowiedź na pytanie z tematu: Tak
  • #3
    forestx
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Odpowiedź na pytanie brzmi: zmierz napięcie w instalacji (najlepiej na akumulatorze) przy zapalonym silniku.
  • #4
    kazek39
    Level 11  
    Przy załączonym silniku poniżej 11,7V a na wysokich obrotach jeszcze gorzej nie mówiąc o załączonych światłach
  • #5
    viper555
    Level 39  
    Zwarcie głównej diody ,do wymiany mostek prostowniczy.P
  • #6
    kazek39
    Level 11  
    goldwinger wrote:
    Odpowiedź na pytanie z tematu: Tak
    A z doświadczenia waszego co najczęściej w nim siada jeżeli układ prostowniczy to by było proste, stojan możliwe do zrobienia , gorsza sprawa z wirnikiem
  • #7
    viper555
    Level 39  
    To jest typowe uszkodzenie.P
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak jak napisał kolega viper555
  • #9
    kazek39
    Level 11  
    Jeżeli to mostek prostowniczy to można wymienić same diody i jakie to diody i czy można je dokupić luzem może od innego auta?
  • #11
    kazek39
    Level 11  
    viper555 - Co sugerujesz? wymienić cały alternator ? Teraz zbieram się do pracy ale jutro chciałbym być do tego jakoś przygotowany , bo jak rozbiorę auto to nie chciałbym dyndać do sklepu rowerkiem dlatego chciałbym co nieco kupić wcześniej i temu się pytam .
    Wszystko zależy czy to mostek prostowniczy czy może coś bardziej poważnego. Na allegro alternator nowy to około 250 zł. to dużo jak dla mnie a moja robota mnie nic nie kosztuje
  • Helpful post
    #12
    viper555
    Level 39  
    Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
  • #13
    kazek39
    Level 11  
    Wczoraj wymieniłem trzy diody mocowe chociaż tylko dwie były padnięte dzisiaj założyłem alternator pomiar miernikiem - napięcie 14,3V na małych obrotach na światłach i z ogrzewaną szybą też dobrze ale na stojanie po dwóch minutach pracy trudno utrzymać dłoń
    .Przy rozebranym alternatorze mierzyłem stojan i wirnik do masy i wszystko dobrze.Poza tym nie widać było wygrzanych uzwojeń.Co to może być?Normalnie załamka.
  • #14
    vcc
    Level 35  
    A sprawdziłeś wszystkie diody, po drugie, włączone światła, ogrzewanie szyby + wymęczony akumulator to parę amper daje.
  • #15
    kazek39
    Level 11  
    Rozruch bez problemu to akumulator chyba dobry.Diody sprawdzałem wszystkie po kilka razy.ale po ostygnięcu alternatora znowu puściłem ale bez świateł i szyby i zaś po dwóch minutach gorący że zaczyna parzyć
  • #16
    vcc
    Level 35  
    A sprawdzałeś uzwojenia czy któreś nie ma przebicia do masy lub nie jest przegrzane.
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Te elementy sie grzeją. Dlatego są na radiatorze. Ale tu przydało by sie jeszcze przemierzyć uzwojenia, czy nie są "trachnięte".
    Akumulatora też nie sprawdza się na oko. W każdym sklepie z akumulatorami mają urządzenie do sprawdzania. Podjedź, poproś by i ten twój sprawdzili.
    Można jeszcze sprawdzić, jaki prąd płynie a alternatora w czasie pracy silnika.
    Może też ten nowy regulator dostał w tyłek, jak go próbowałeś z uszkodzonym mostkiem...
    Diody jak sprawdzałeś? Bo sprawdza sie je także pod obciążeniem. Czasem przepuszczają prąd przy większych wartościach.
  • #18
    kazek39
    Level 11  
    Pisałem że nie są wygrzane i mierzyłem do masy. Akumulator odpada zresztą czy nikt nie podłącza prostownika na tyle żeby go troche podładować i jedzie jeżeli mu się spieszy? Pomiar prądu tez na razie odpada bo się boje nim jechać. Może jakiś pomiar z zewnątrz?Teraz też podłączyłem akumulator do ładowania i startuje od 4A.
  • #19
    vcc
    Level 35  
    Z zewnątrz nic nie zmierzysz ponieważ uzwojenia są połączone w środku i bez ich rozlutowania nic nie pomierzysz.
  • #21
    viper555
    Level 39  
    Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
  • #22
    kazek39
    Level 11  
    Ale 4 minuty i muszę uciekać z dłonią czy nie za szybko?.Poza tym już wymontowałem.Jeszcze raz mierzyłem diody . Z plusem na radiatorze diody mają w kierunku przewodzenia prawie 5kilo a te drugie 4 kilo ale to chyba niema znaczenia. A co do ładowania akumulatora to kwestia paru amper a jeżeli do tego dodać światła, wycieraczki, szybę ogrzewaną?
  • #23
    vcc
    Level 35  
    Diody sprawdzaj przez żarówkę np.10W i do prądu bo miernik już nieraz mnie oszukał.
  • #25
    vcc
    Level 35  
    W domowych warunkach jest ciężko sprawdzić, trzeba mieć zasilacz z płynną regulacją napięcia.
  • #26
    kazek39
    Level 11  
    Jeszcze może ktoś powiedziałby mi czy alternator bez dodatkowych odbiorników może się tak grzać czy to jest normalna sytuacja nawet gdy aku byłby rozładowany
  • #27
    vcc
    Level 35  
    Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
  • #29
    vcc
    Level 35  
    Szczotki same się dotrą a na oko to baba w szpitalu zmarła, nie szumią i nie mają luzów łożyska.
  • #30
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    I tu właśnie przydałby się pomiar prądu w obwodzie alternator - akumulator. Bo jak ten drugi jest pusty jak bęben, to będzie chechłał tego prądu i chechłał. Podładuj najpierw do pełna akumulator i wtedy próbuj jak wygląda to z temperaturą alternatora.