Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Model elektronicznego układu zapłonowego.

29 Sie 2007 18:22 1907 3
  • Poziom 11  
    Witam.

    Mam za zadanie zrobić stanowisko do badania elektronicznych układów zapłonowych. Myślałem nad wykorzystaniem sterownika od poloneza ewentualnie citroena AX (mam do takiego dostęp). Problem jest w tym czym znaczy jakim sygnałem jest on traktowany na wejściu (kształt i zakres częstotliwości) i jakich jeszcze sygnałów potrzebuję żeby to w ogóle ruszyło. Jak odbywało by się sterownie odpowiadające np. zwiększaniu prędkości obrotowej silnika.
    Stanowisko wg. mojego pomysłu miało by jeszcze cewkę i świecę więc interesowałby mnie także pomiar napięcia WN ( o ile jest możliwy) bo czas impulsów i ich amplitudę mogę odczytać a oscyloskopie.

    Prosiłbym o jakieś sugestie ewentualnie jeśli ktoś ma inną koncepcję także chętnie się z nią zapoznam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    no to sama wersja połączenia ale jeśli chciałbym coś zacząć regulować? czas trwania iskry przecież przy różnych obrotach silnika nie jest identyczny. Bardziej mi zależy na takich rzeczach niż na samym suchym połączeniu.
  • Poziom 11  
    moja koncepcja wygląda tak jak na rysunku. problem tkwi w tym jak zasymulować sygnał z czujnika połozenia wału którego przebieg widać na drugim rysunku (niechciałbym się bawić w koło napęd tego koła i cała reszte). Ewenntualnie druga opcja to wogule pominąć sterownik i oprzeć się tylko na module zapłonowym któy byłby sterowany sygnałami sz1-4 i sz2-3 które dałoby sie jakoś zrobić. Jako ze ma to być praca dyplomowa i stanowiko pomiarowe jednocześnie bardziej byłbym ze pierwszą opcją gdyż ma większe możliwości badania i symulacji uszkodzeń. Ale wiąże się to także z symulacją czyjnika spalania stukowego.