Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektrozawór CO2. Zasilanie. pytanie

29 Sie 2007 20:41 1557 6
  • Poziom 15  
    Witam.
    Chciałbym użyć elektrozaworu do CO2 do automatów spawalniczych, w swoim kompresorze. Służyłby do upustu powietrza z kolektora kiedy, wyłącznik ciśnieniowy wyłącza silnik przy zadanym ciśnieniu, ułatwiłoby a wręcz umożliwiłoby to ponowny rozruch silnika (nieobciążonego już ciśnieniem na tłoku) teraz przy 4 barach ma czasem lekkie problemy.

    Niestety zawory te są zamknięte w pozycji gdy nie dostają napięcia, natomiast pod napięciem się otwierają.
    Chciałbym zrobić na odwrót, tak aby przy zaniku napięcia na wyłączniku ciśnieniowym, zawór dostawał napięcie 230V, np z włącznika silnikowego prądowego.

    Wyłącznik jest na 3 fazy, ale jakbym dał 1 fazę i zero to będę miał żądane 230V.

    Czy da się to zrobić bez użycia skomplikowanej elektroniki?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Cześć.Jeśli Cię dobrze rozumiem to chcesz zlikwidować ciśnienie nad tłokiem sprężarki żeby miała lżej startować.Pd łączyć zawór odwrotnie można.Ale w fabrycznych sprężarkach jest zawór podpięty nad tłoki żeby sprężarka miała lżejszy rozruch.Czy to nie leprze rozwiązanie.
  • Poziom 12  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba powinno być tak zrobiane aby zawór sie zamykał zaraz po rozruch silnika?
  • Poziom 15  
    Mam zawór zwrotny, który jest tuż przy butli, on utrzyma ciśnienie, aby nie przedostawało się do rurki i odstojnika oraz kolektora, który idzie od sprężarki (w głowicy są zaworki ale słabo trzymają) teraz kiedy silnik już przestanie pompować trzeba się pozbyć tego ciśnienia i do tego celu potrzebny mi będzie taki jakby blow-of w postaci elektrozaworu, który wypuści powietrze w atmosferę, wtedy silnik będzie mógł ładni zaskoczyć nieobciążony...

    Zaraz narysuje schemat jak ktoś tego nie widzi jeszcze.

    Czyli zastosować przekaźnik który jak nie ma 230V podanego to jest zwarty, a jak mu podamy 230V to jest rozwary?

    Dodano po 19 [minuty]:

    Deks napisał:
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba powinno być tak zrobiane aby zawór sie zamykał zaraz po rozruch silnika?


    tak
  • Poziom 39  
    Tak taki przekaźnik sterowany z presostatu sprężarki.
  • Poziom 12  
    Cytat:
    Czyli zastosować przekaźnik który jak nie ma 230V podanego to jest zwarty, a jak mu podamy 230V to jest rozwary?

    Prawie każdy przekaźnik ma podówjne styki, tzn załączone podczas zasilania i nie załączone. Podpinasz się pod które chcesz.