Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carnival 2.9 TDI/2002r - check engine i utrata mocy.

konrad1 02 Paź 2007 19:38 97661 176
  • #31
    konrad1
    Poziom 12  
    witam


    Posiadam oryginalną książkę do niego ale po NIEDERLANDSKU
    A jaki masz problem z klimą ???
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    998zbyszek
    Poziom 11  
    Cześć
    Znaczy z klimą nie mam żadnego problemu ale nie kapuję wszystkich przycisków , lecz jest to problem do rozwiązania jakoś sobie poradzę .
    Też mam książkę po niemiecku to sobie ją przetłumacze.
    A po za tym to na razie wszystko ok
    Napisz jeszcze z jakiej części kraju piszesz.
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • #33
    998zbyszek
    Poziom 11  
    A ok nie doczytałem sory Kraków
    Znam twoje miasto chodziłem do szkoły w NH a teraz mieszkam 600 km od Krakowa
    Pozdrawiam
  • #34
    konrad1
    Poziom 12  
    witaj


    Właśnie miałem Ci pisać ,że czasami wystarczy podglądnąć profil autora postu.
    A swoją droga to ładnie Cię wywiało , 600 km.
    Mało jest takich miejsc w Polsce gdzie z Krakowa można jechać dalej.


    pozdrawiam
  • #35
    998zbyszek
    Poziom 11  
    No hahaha wywiało co prawda nie mieszkałem w kraku a tylko się tam uczyłem a takich miejsc to znalazło by się np. Szczecin hahahah
    Mniemam że masz gg , podaj to będzie łatwiejsza forma kontaktu .
    Pozdrawiam
  • #36
    konrad1
    Poziom 12  
    witajcie

    Namierzyłem Elektronika samochodowego mieszkającego niedaleko i podjechałem jeszcze do niego na komputer.
    Jechaliśmy z podłączonym kompem i wyskakiwał błąd czujnika temperatury paliwa. Jak to stwierdził fachowiec czujnik strasznie wariuje. Temperatura rośnie i spada nieregularnie jakby coś nie łączyło lub czujnik był uwalony.
    Temperatura paliwa wahała się od 50 do 70°C co jak powiedział jest ok. a nawet nieraz może przekraczać 100°C
    Były momenty ,że zanikało napięcie na czujniku a później znów pojawiało się jeśli dobrze pamiętam 0.8V.po zatrzymaniu się temperatura leciała (na łeb na szyję) co uznał za nie możliwe przy sprawnym czujniku.
    Diagnozował wszystkie elementy po kolei i stwierdził ,że ciśnienie na listwie jest w porządku i ,że jeśli by przelewały wtryski to powinny być problemy z odpalaniem na rozruszniku. Generalnie on wyklucza pompę i wtryski.
    Wymontowałem wtyczkę chyba od tego czujnika bo po jej odłączeniu nie było na kompie wskazań temp. i wygląda ok. a wie ktoś może gdzie znajduje sie sam czujnik temp. paliwa (wygląda na to ,że w pompie ale czy da się go wymontować bez ruszania samej pompy)
    Z boku pompy wykręciłem coś wyglądające jak elektrozawór i ma uszkodzony oring na czubku (od góry) coś jak opisywał kolega 998zbyszek ale to raczej nie to bo nie ma przy nim żadnych styków ani przewodów.
    może rzeczywiście warto jeszcze dokładnie sprawdzić lub wymienić ten czujnik.

    pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    a tak wygląda to co wykręciłem z boku pompy z uszkodzonym oringiem
  • #38
    mg72
    Poziom 2  
    witam wszystkich (pierwszy raz na tym forum).
    mam tez carniwalca 2003 silnik cr od niedawna i zaczynaja mi sie klopoty w miescie pali minimum 14 bez opciazenia po przeskanowaniu komputerem nie stwierdzono bledu troche skaczonce nap na przeplywomierzu az kolei na zadymiarce braklo skali przyzad wyskalowany byl do 4 a pomiar pokazal 7-8 mam nadzieje zediagnoza nie bedzie podobna jak u kolegi Konrada prosze pomocy.
    Kondrad a co uciebie
  • #39
    konrad1
    Poziom 12  
    witaj.


    Niestety aż tak sie na tym nie znam żeby Ci pomóc ale może koledzy.
    Mi nawet dość jasno przedstawiono temat.
    Ja jeszcze tego nie naprawiłem , sporo innych , ważniejszych spraw mi sie ostatnio spiętrzyło a poza tym nie mogę znaleźć fachowca co mi to zrobi w Krakowie.
    Jedynie co sensownego znalazłem to Bielsko B-ła , Śląsk lub Wrocław ale jeszcze podjadę na czyszczenie wtrysków jakąś holenderską metodą (podobno w 90% skuteczną) może akurat się uda :D


    pozdrawiam
  • #40
    998zbyszek
    Poziom 11  
    Cześć dawni nie zaglądałem ale mam pytanie jeśli ktoś wie to niech nadaje
    hahahahahah
    Mianowicie poci mi sie uszczelka chyba uszczelka pod miską olejową
    Co prawda nigdzie nie mogę takowej dostać , ponoć nie występuje trzeba to że tak powiem naprawić silikonem ale wiem że w starszych modelach taka uszczeleczka występuje.
    Wiec jeśli ktokolwiek coś wie to bardzo proszę o poradę , a i nie śpieszy mi sie z tym bo usunę tą usterkę przy wymianie oleju a przy mojej jeździe to jeszcze co najmniej 3 mc
    POZDRAWIAM
  • #41
    kangurek123
    Poziom 18  
    Witam

    W dzisiejszych autach w większości przypadków występuje silikon pod miską zamiast uszczelki . Jest to sposób znacznie wg mnie lepszy. Polecam zakup silikonu-uszczelki i naprawa wykonana na taki silikon będzie na pewno skuteczna i prawidłowa


    pozdrawiam
  • #42
    konrad1
    Poziom 12  
    witam wszystkich.

    Jako ciekawostkę przytoczę swój przypadek kiedy w salonie KIA na podstawie nr. nadwozia stwierdzono ,że w moim modelu są zwykłe wtryski a nie na common railu jak i ,że w pompie paliwa u mnie nie ma żadnego czujnika temp. paliwa którego to własnymi rękoma wykręciłem.
    Co do uszczelki pod misę olejową to jak kupowałem uszczelkę pod głowicę to wziąłem od razu komplet (droższy o 30zł) a były w nim wszystkie uszczelki z tworzywa, gumy, metalu , simeringi ,oringi słowem chyba wszystko co mogłoby być mi potrzebne do silnika i oczywiście ta wspomniana uszczelka pod misę oleju którą zresztą mam do dziś bo jeszcze na szczęście tam nie bylem zmuszony zaglądać:D

    pozdrawiam
  • #43
    998zbyszek
    Poziom 11  
    No dzięki za odpowiedz i podpowiedz
    życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku i aby nam się dobrze jeździło naszymi autkami
    POZDRAWIAM
  • #44
    mark 1970
    Poziom 9  
    Witam wszystkich użytkowników (tych nie zadowolonych z powodu kontrolki check)Kia carnival 2, musze z przykroscia do was dołaczyc!!!! Posiadam Kia carnival 2 2,9Crdi rok prod 2003 kupiłem go gdy miał przejechane 75000km. po zrobieniu około 15 tys km. zaczął sie problem z w/w kontrolką ale zapalała sie tylko pod duzym obciązeniem,teraz zauwazyłem ze zaczyna sie zapalac przy mniejszym obciazeniu a stało sie tak gdy pozyczyłem komus zaufanemu autko na jeden dzien,zaklinał sie ze tankował na shelu vpoweraale po oddaniu kontrolka zapalała sie stale,dolałem do pełna na shelu i zaczeła sie mniej zapalac wiec podejrzewam ze pronlemem było paliwo ,ale musze jeszcze stwierdzic ze moj samochod przy wcisnieciu ostro gazu nawet na postoju strasznie dymi na czarno,pozatym da sie usłyszec przy rozpedzaniu jak zapali sie kontrolka takie stuki jakby stukał wtrysk co po chwili ustaje,auto pali rano normalnie,na mocy raczej tez nie straciło,nie zaobserwowałem jeszce czy przy zimnym silniku tez sie zapala tak jak u kolegi konrada ta kontrolka,i w zwiazku z tym mam pytanie co robic ?????????????? musze wyjechac do niemiec na dniach to moje jedyne auto,czy ktos z kolegów ma jakis namiar na czesci w normalnych cenach,i czy mogłby ktos napisac od czego zacząc,widze ze macie juz spore doswiadczenie. w tej chwili moje auto ma 98 tys km.prosze o rady z gory dziekuje i pozdrawiam.
  • #45
    artzag
    Poziom 2  
    Witam
    Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok 13,6V. Zacząłem obserwować napięcie w instalacji samochodu (pięć diod - czerwona 10V; 3 zielone 11; 12; i 13V i żóta 14V). i okazało się że: Zimny silnik po odpaniu napięcie spada poniżej poziomu napięcia akumulatora po około minucie pojawia sie znikome ładowanie wg diod ok. 10/11 V i tak to trwa, napięcie nieznacznie podnosi się po zwiększeniu obrotów. Ponieważ mam niedoładowany akumulator i nie mogę jeździć z takim ładowaniem gaszę silnik i zapalam jeszcze raz. Napięcie znowu spada poniżej wartości samego akumulatora i po chwili pokazuje się nieco wyższe niż za pierwszym odpaleniem. I teraz dzieje się coś ciekawego dmuchawa ustawona na 0 - zero ładowanie powiedzmy na poziomie ok 12V. Włączam dmuchawę napięcie spada do ok 10V i ta można za pomocą dmuchawy zmieniać napięcie ładowania. Po tym objawie gaszę silnik i odpalam trzeci raz i tak jak wcześniej po chwili braku ładowania nareszcie rozśwetlają się kontrolki na ponad 13V widać to gołym okiem np po jasności świecenia świateł nawet silnik zaczyna inaczej pracować. Dmuchawa w tym momencie nie ma żadnego wpływu na napięcie. Napięcie nie spada nawet po włączniu świateł grzania szyby itd. Jest OK poza tym że napięcie jest trochę za niskie powinno być podobno 13,9 - 14,4. Tak jest właściwie za każdym razem gdy zapalam zimny silnik. Gdy silnik jest gorący ładowanie pojawia się od razu. Ciekawe czy tak jest we wszystkich Carnivalach czy tylko mój jest oryginalny. Jaka może być przyczyna takiego działania dmuchawy?
    Pozdrawiam
    ArtZag
  • #46
    konrad1
    Poziom 12  
    witaj.
    Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca:
    Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator nie ładuje może mieć wiele czynników ,np. świece żarowe mogą podgrzewać jeszcze chwilę po odpaleniu ,czy wspomniana dmuchawa.
    Po wyłączeniu tych urządzeń przez użytkownika (dmuchawa) czy samoczynnie (świece) wydaje Ci się że masz słabe ładowanie.
    Zalecałbym to jeszcze dokładniej zmierzyć miernikiem ale jest to ewidentny brak ładowania.Może dzieje się tak tylko na zimnym silniku ,ale na pewno nie powinno tak być. Poza tym uważam ,że jakbyś miał napięcie ładowania 13.6V cały czas to nie miałbyś problemów z doładowywaniem aku.

    pozdrawiam
  • #47
    marcin5150
    Poziom 10  
    witam serdecznie wszystkich kolegów.
    czytałem wszystkie opisywane przez was problemy i musze stwiedzić że mnie tez to dotkneło.mam kia carniwala z 2002r 2.9 crdi.
    tylko oprócz opisywanego przez was problemu(kontrolka CHECK,odpalanie,dymienie)u mnie pojawił sie jeszcze jeden problem.
    do tej pory wystepowało dymienie oraz ta świecąca kontrolka CHECK i gaśniecie podczas jazdy na długim odcinku powyzej 140km/h ale dwa dni temu rano przy temp -10 stopni nie odpaliłem go wogóle i zaswieciła kontrolka IMMO(chyba immobilayjzer),pomimo to ze auto juz dwa dni stoi w garażu to i tak go nie mogę odpalic gdyż ta kontrolka nie chce gasnac.
    prosze,podpowiedzcie mi czy kontrolka IMMO ma cos wspolnego z CHECKiem,czy np ze złym paliwem co moze być powodem że się zaświeciła i nie chce gasnąć jak inne kontrolki i czy można coś z tym zrobić?.w poniedziałek jestem umówiony z elektr.sam ale jutro może bym sam cos zrobił-na tyle chociaż aby o własnych siłach do niego dojechać,
    pozdrawiam i czekam na odpowiedź.z góry dziękuje
  • #48
    artzag
    Poziom 2  
    Witam
    Dziękuję za odpowiedź w sprawie ładowania. Czeka mnie chyba w pierwszej kolejności wyjęcie alternatora i trzeba mieć nadzieję że trafię na dobrego fachowca. Faktycznie ładowanie na poziomie 13,4-6V jest wystarczające latem. Zima, jazda na światłach i na krótkich odcinkach wykończyły akumulator (90Ah). W sobotę go naładowałem i na razie jest OK. zobaczymy co dalej.
    Pozdrawiam
    Artur

    Dodano po 19 [minuty]:

    Witam jeszcze raz
    W sprawie kontrolki IMMO. Nie mam pojęcia czy jest ona powiązana z CHECKiem. Mam natomiast taką informacje otrzymaną z servisu KIA, że na świecącej (a właściwie migającej) kontrolce IMMO można przez jakiś czas jechać, immobilizer działa z opóźnieniem. Nie wiem czy to prawda. Napewno jechałem z migającą kontrolką immo przez kilka kilometrów (testowałem dorobiony kluczyk przed zaprogramowaniem immo). Dotyczy KC 1999.
    Pozdrawiam
    Artur
  • #49
    marcin5150
    Poziom 10  
    witaj artzag
    dziekuje za odzew,ale niestety w moim przypadku nie migalo IMMO tylko odrazy zaswiecilo na stale-co nie znaczy ze sie mylisz bo tez moze migac.
    autko juz jest u elektryka wiec jak bede wiedzial co z nim jest to napisze.
    pozdrawiam i dziekuje
  • #50
    SławekMKS
    Poziom 10  
    WITAM.
    STAŁEM SIĘ POSIADACZEM SAMOCHODU KIA CARNIVAL 2,9 TD Z 2000r.
    Proszę o poradę co należy zrobić i jak nastawić urządzenia aby na przedział pasażerski
    tzn. nawiewy usytuowane w suficie auta, dostawało się ciepłe powietrze. Dmucha ale tylko zimne!!!
    Bardzo proszę o przedstawienie informacji o zastosowanym nagrzewaniu. Czy jest jakaś dodatkowa nagrzewnica?
    Mam jeszcze jedną prośbę. Sprawa dotyczy jednostki napędowej zastosowanej w tym modelu. Proszę o podanie
    podstawowych parametrów technicznych silnika oraz jaki jest układ zasilania. Mam wpis z serwisu
    w łodzi, że jednostka napędowa została wymieniona na nową w 2001r.
    Dane samochodu:
    KIA CARNIVAL 2,9 oznaczenie na silniku"2,9DOHC 16V TDI"
    rok prod. 2000
    nr. nadwozia: KNEUP7512Y6110279
    nr. silnika nowy: 33128430
    nr. silnika stary: J3070752
    nr. kluczyków: Y 2158
    zakupiony 03,03,2000 w KIA CENTRUM ARION SHOP
    DZIĘKUJE I POZDRAWIAM
  • #51
    konrad1
    Poziom 12  
    witaj SławekMKS

    Co do silnika to ja Ci nie pomogę ale co do nawiewów to jeśli sie nie mylę nawiewy w suficie wieją tylko na zimno +ew. klima , przynajmniej u mnie tak jest. Tylna część samochodu jest dogrzewana dodatkową nagrzewnicą umiejscowioną nad prawym tylnym kołem a dmuchawa do niej znajduje się za drugim rzędem siedzeń po prawej stronie na dole. A włącza sie przełącznikiem w prawym strony na samej górze (wg. zał. obrazka)
    Jak jest wyłączony wieje zimne lub klima z góry, jak go wciśniesz grzeje dołem. Jeśli sie mylę proszę mnie sprostować.

    pozdrawiam

    Kia Carnival 2.9 TDI/2002r - check engine i utrata mocy.
  • #52
    SławekMKS
    Poziom 10  
    WITAM konrad1
    Dziękuje za zainteresowanie tematem. Obawiam się, że autko które kupiłem to inny model niż ten co przedstawiasz w opisie. Według mnie bardzo dziwna sprawa ze nie grzeje górą, bo na dole raczej nie mam nadmuchów, tzn. są ale tylko na kierowce i pasażera a na przedział tylni nie ma. Rozmawiałem dziś z mechaniorem :) i stwierdził że sprawa moze być bliźniaczo podobna jak w WW Sharan tzn. często się zapowietrza i bardzo cięzko to odpowietrzyć. Muszę jeszcze podrązyć temat bo dzieci marzną jak siedzią na tylnej kanapie :)
    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
  • #54
    cyprianb1
    Poziom 2  
    Witam,

    Posiadam identyczny samochod i musze sie nie zgodzic z przedmowca u mnie tez wieje cieplym z górnych nawiewów. DOdatkowo jest taki wylacznik z 3 literkam -w zalaczniku zaznaczylem go ktory powodujje wlaczenie autmoatycznej regulacji predkosci obrotowej wentylatora z tylu i wlaczenia nawiewu 'od dolu'.
    Jak chcesz mam w domu gdzies instrukcje wiec moge machnac fote.

    BTW. NIe miales problemow z uszczelka pod glowica?
  • #56
    SławekMKS
    Poziom 10  
    WITAM.
    Dzięki wielkie "cyprianb1" za konkretną odpowiedz odnośnie tego nawiewu. Mam jeszcze pytanko czy nie miałeś takiego problemu z tym grzaniem? bo może jest jakaś dość częsta usterka. Zaoszczędziłbyś mi czasu i pieniędzy na zlokalizowanie i usuniecie przyczyny. Auto posiadam dosłownie 5 dni więc myślę że jeszcze zdecydowanie za wczesnie na jakiekolwiek usterki :) Kupiłem go z przebiegiem 100tyś i silnik pracuje nienagannie. Powymieniałem wszystkie filtry, płyny i oleje i narazie śmigam autkiem. Dzięki również za link do stronki.
    Pozdrawiam.
  • #57
    Igi303
    Poziom 10  
    Witam Panowie,
    Pierwszy raz na forum jestem, ale czytałem uważnie cały wątek, gdyż mam podobny problem, co prawda nie z Kia lecz z Renault vel satis 3.0 dci ale z podobnymi objawami... Opisywałem już temat na innych forach ale bez odzewu. Opisze mój problem tutaj bo z tego co czytałem to osoby wypowiadające sie, znają sie konkretnie na układach CR.

    Jak już wczesniej pisałem posiadam Renault Vel Satis 3.0 dci i mam problem z zapalaniem, brakiem mocy i przerywaniem podczas przyspieszania przy prędkości obrotowej silnika 2100, 3000 obr/min niekiedy trochę mniej lu więcej, jest to zmienne. Ogólnie rzecz ujmując , nie będę sie dokładnie rozpisywał co w serwisach ASO wymyślili bo szkoda moich nerwów i pisania:)

    Zdiagnozowali ze pompa wysokiego ciśnienia uszkodzona, czujnik ciśnienia przy kolektorze oraz czujnik turbo. . . .
    Pompa jak i czujniki zostały wymienione, ale dalej nie ma mocy tak jak powinien mieć no i do tego to szarpanie podczas jazdy i niekiedy dochodzi jeszcze ciężkie zapalanie tylko i wyłącznie gdy jest ciepły (na zimnym zawsze zapala bez problemów).

    Czytając cały ten wątek dochodzę do wniosku, że będę musiał sprawdzić wtryski bo póki co wszystko na to wskazuje z tego co wczesnej koledzy opisywali:(

    Proszę o jakąś Waszą opinie, pomoc bo już nie wiem co o tym sadzić ??

    Pozdrawiam
  • #58
    kangurek123
    Poziom 18  
    Witam

    Vel Satis to kawał wstrętnego gada i oprócz standardowego zestawu diagnoskopów trzeba się jeszcze na nim znać-także doskonale rozumiem ,że problem jak pisałeś jest dość skomplikowany. Trudno bez sprawdzenie jakichkolwiek parametrów i odczytania ewentualnych kodów usterek cos zawyrokować. Mam natomiast niejasne przeczucie ,że możesz mieć problem z przepływomierzem masy powietrza . Kiedy pojawi się problem np z szarpaniem spróbuj wypiąć wtyczkę z przepływomierza i jeśli jest on ewidentnie uszkodzony wtedy auto odzyska moc i przestanie szarpać . Miałem niestety tylko raz doczynienia z takim wozem i nie moge Ci obiecać czy po wypięciu wtyczki nie zapali on kontroli check więc najlepiej ,żebyś miał w zanadrzu komputer ,który skasuje ewentualnie ten błąd . Można lub nawet trzeba wcześniej sprawdzić czy MAF nie jest po prostu brudny i wystarczy go wyczyścić
    Drugie podejrzenie to oczywiście wtryski ( do wymontowania i sprawdzenia )
    Trzecia rzecz to oczywiście standardy czyli filtry ( szczególnie paliwa ) .
    Proponuję również sprawdzić czy nie zamulił się kolektor dolotowy i dlatego nie ma pełnego przepływu i się przydławia ( w takim przypadku trzeba go dokładnie wyczyścić - to właśnie robiłem przy aucie o którym wspomniałem )

    Oczywiście zakładam ,że silnik jest sprawny czyli ma właściwe ciśnienie sprężania i właściwą szczelność wewnętrzną silnika oraz głowicy

    Pozdrawiam
  • #59
    Igi303
    Poziom 10  
    Witam ponownie,
    Dziękuje kangurek123 za szybkie zainteresowanie i odpowiedz:)

    Tak jak Napisałeś jest to niezłe ustrojstwo przez tą wszędobylska elektronikę w tym aucie. Tez powiem ze w serwisie ASO dopiero mechanicy sie uczyli na nim co to może być:) No ale sie nie dziwie, za dużo takich objawów chyba nie mieli.

    Co do tego przepływomierza, jutro to sprawdzę i zobaczymy co i jak (dam znać). Płyny filtry itp. były zaraz wymienione po tym jak sie to wszystko zaczęło dziać, akurat zbiegło sie z przeglądem przy 90.000. Wtryski zostawiam na sam koniec (wiadomo koszty), kolektor raz widziałem jak był zdemontowany i powiem ze do czystych nie należał, ale nie mam porównania i nie wiem jak określić, że był wielki nagar:( (jak dam rade to go zdemontuje i sie go wyczyści).
    Szczelność, ciśnienie sprężania z tego co mi powiedziano w ASO jest ok.

    Jedna jest tylko rzecz o której Piszesz to ten "MAF", niestety nie wiem co to jest, przyznaje sie bez bicia :) jeśli Byś mógł napisać co to za cudo, będę wdzięczny.

    Pozdrawiam i do usłyszenia...

    Dodano po 16 [minuty]:

    Witam ,
    Co do tego MAF to już wiem:) nie sądziłem ze to takie proste :P

    MAF - Mass Air Flow Sensor

    Pozdrawiam
  • #60
    Igi303
    Poziom 10  
    Witam ponownie,
    Pisze dopiero teraz, ale jakoś nie było czasu ostatnio i pisac i zajmować sie autem.
    Zrobiłem tak jak pisał Kangurek123 z tym przepływomierzem, ale niestety odrazu auto wchodzi w tryb awaryjny i nie da sie tego sprawdzić...
    Ale po ostatnich jazdach po kraju, nie wytrzymałem i w czwartek rozkręciłem górę silnika, zdemontowałem kolektor i wtryskiwacze i zawiozłem do sprawdzenia:) Co do kolektora to tak jak pisałem wcześniej nie wiem czy jest on maxymalnie zabrudzony czy nie (brak porównania), ale wg mnie jest w normalnym stanie zabrudzenia.
    Wtryski dałem sprawdzić i powinienem jutro wiedzieć co i jak z nimi jest.
    Najgorsze to ze są to wtryski z firmy DENSO i niestety nie da sie ich regenerować ani w żaden sposób naprawiać:( także jak coś to mnie czeka kupno używanych ewentualnie nowych....(dramat). Będę dalej opisywał jak idą postępy, jak tylko coś już będę wiedział.


    A tak poza tym tematem, to co sądzicie o chipie to tego silnika. Powiem szczerze ze jest troche mułowaty jak na swoje gabaryty. Znalazłem parę opcji ale właściwie wszystkie są takie same mają sie tak:
    z seryjnych danych: 177 KM i 350Nm na 205-7 KM i 415-425Nm
    Nie wiem jak to sie odniesie do tej jednostki napędowej.
    Jak możecie napiszcie coś na ten temat (wiem, że zdania są podzielone).

    Pozdrawiam....