Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Carnival 2.9 TDI/2002r - check engine i utrata mocy.

konrad1 09 Feb 2008 19:23 103931 176
  • #61
    mark 1970
    Level 10  
    Witam mój problem z kontrolką check zginął gdy wymieniłem wtryski,koszt jednej sztuki 209 euro w niemczech w serwisie Kia,dzieki za zainteresowanie tematem.pozdrawiam
  • Multimetr Fluke
  • #62
    Igi303
    Level 10  
    Witam,

    Więc sytuacja wygląda następująco:
    Wtryski po sprawdzeniu okazały sie walnięte (4 z 6) :( założyłem nowe, teoretycznie wszystko jest ok, ale dalej powyżej prędkości 160km/h nie ma mocy i dalej trochę jeszcze szarpie.... ręce pomału opadają co to może być...

    Jutro albo oddam samochód na chipa i może mu to coś poprawi, gdyż dowiedziałem sie ze serwis renault wgrywał nowe oprogramowanie zmniejszające moc, gdyż były przypadki ze silniki sie zacierały i w trosce o klienta zmniejszali moc i nowe oprogramowanie trochę bruździ...
    ... albo wymontuje turbinę i oddam do sprawdzenia, gdyż istnieje możliwość ze jest już wyeksploatowana i nie daje takiej pary jak powinna...

    .... jak to mówią bądź tu mądry i pisz wiersze...:)

    Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.
    Dam znać co i jak dalej sie wydarzy ...

    Pozdrawiam wszystkich.
  • #63
    konrad1
    Level 12  
    witam wszystkich.

    Widzę ,że przybywa nam nowych kolegów i niestety nowych ciężkich przypadków.
    Dopiero teraz udało mi sie wygospodarować trochę czasu na naprawę swojego Carnivala.
    Chciałem tylko poinformować wszystkich zainteresowanych moim problemem ,że zregenerowałem swoje wtryski i nareszcie mam spokój z check-iem.

    pozdrawiam
  • Multimetr Fluke
  • #64
    mark 1970
    Level 10  
    Witam Konrad1 jesli mozesz mi udzielic info gdzie regeneruja wtryski,i czy dobrze to robia i za jaka kase,ja mam kia carnivala 2 2,9crdi wtryski delphi,moje miały przelewy jeden 32 drugi 18 cm.chyba tak to okreslili cewki były sprawne czy mozna je jakos zregenerowac? a jaka jest norma przelewowa jesli ktos wie bo moj 3 wtrysk ktorego nie wymieniłem miał 11.pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz.
  • #65
    konrad1
    Level 12  
    witam.

    Mi udało sie namierzyć kilka firm które regenerują takie wtryski i dają na swoją robotę gwarancję (PIŁA,Ruda Sląska i Wieliczka) koszty od 300 do 600zł. Praktycznie wszystkie ogłaszają sie na allegro, ale jak byś nie mógł znaleźć to daj znać a prześlę linki na pryw.
    Nie wiem czy mamy taka samą metodę badania przelewania wtrysków ale mi serwisant z Kia polecił nałożyć na przelewy wężyki przeźroczyste,odłączyć kostkę żeby silnik nie zapalił i przekręcić rozrusznikiem ok. 2-3 s.
    Metoda ta wydaje mi sie nie zbyt profesjonalna ale podobno tak sie to robi w Kia. Potem mierzysz to metrem i jeżeli masz paliwa więcej niż 4cm to lipa.
    U mnie miałem między 8-a- 12cm.


    pozdrawiam
  • #66
    Igi303
    Level 10  
    Witam kolegów,

    Powiem wam ze to co sie dzisiaj wydarzyło to przeszło moje najśmielsze oczekiwania:) a więc:
    -zdecydowałem sie na chip tuning ze względu na ta ze brakowało mu mocy a wszystko inne było ok (tak mi sie zdawało). Wiec wybrałem sie do Krakowa do firmy X na hamownie żeby mi sprawdzili ile auto ma naprawdę jeszcze w sobie mocy po 5 latach:) i tu moje właśnie rozczarowanie i też pewnie mechaników z hamowni ja zobaczyliśmy wyniki:) Okazało sie, że auto ma koni w sobie aż 86,8 KM i 186 Nm przy 3321 obr/m a mieć powinno 350 Nm i 177KM... normalnie przeżyłem szok... a wykres momentu obrotowego pofalowany jak zróżnicowanie terenu z Katowic do Zakopanego:) Wiec gadka szmatka z Panem z hamowni co to może być i od słowa do słowa doszliśmy do przepływomierza... a ja już kiedyś dałem to sprawdzić serwisie Renault i stwierdzili, że jest z nim wszystko OK!! Po jednym poście od Kangurek123 próbowałem go wypiąć i sprawdzić czy da sie bez przepławki jechać, ale niestety momentalnie wyskakiwał błąd na kompie w aucie.

    Ale dzisiaj miarka sie przebrała i jak tylko wróciłem do domu z hamowni wykręciłem przepływomierz, rozkręciłem go z tuby i co sie okazało?? że opornik który powinien sie tam znajdować po prostu go nie ma !! albo sam odpadł lub go ktoś po prostu odciął bo tak to wygląda. Jutro jadę kupić inny przepływomierz z boscha i wymienię sam opornik bo da sie to zrobić po rozmowie z Panem od przepływomierzy.

    Mam nadzieje ze to będzie to !!! Będę informował co i jak.
    Pozdrawiam
  • #67
    Igi303
    Level 10  
    Witam,

    Więc Panowie, właśnie dobiegła nasza historia do końca z jakże szczęśliwym happy endem:) Pomimo wielu trudów i ciężkich sytuacji związanych z moim autem okazało sie (szkoda ze tak późno) że jest to jednak przepływomierz.
    Dzisiaj po wyminie na nowy, a dokładnie używany auto dostało w końcu mocy i zaczęło normalnie śmigać jak na diesla 3.0 dV6 przystało.

    Tak więc dziękuje wszystkim za uzyskana od Was pomoc i podpowiedzi!!
    I tym samym służę pomocą w sprawie Renault Vel Satis 3.0 dV6 (dci) bo coś już na jego temat teraz wiem :)

    Pozdrawiam wszystkich
    Narqa.
  • #68
    dyrgen
    Level 2  
    Witam Kolegów.
    4 dni temu stałem się szczęśliwym (?) posiadaczem Kia carnival 2,9 crdi automat z 2005 r. Mój pierwszy "ropniak"
    I już niestety na wejściu problem. Odpali tylko po podpompowaniu paliwa tą gruszką z lewej strony i tylko jak mu psiknę samostartu do filtra powietrza. Pojechałem do ASO i wyszło ze 3 cylinder nie pracuje bo się odłaczyłą jakaś wtyczka z wtryskiwacza, 1 i 2 wtryskiwacz leje paliwem na przelewie bez zadnych oporów - tak jak z wężyka (pełna menzurka w 42 sekundy) , 3 nie leje, 4 ciut-ciut.
    Ogólna ocena :wymiana wtryskiwaczy i filtra paliwa. Razem 5.000 zł w plecy na wejściu.
    Głupio- bo kijek stał przez ponad 2 lata nie używany i ma tylko 20 tys. przebiegu bo się właścicielowi zmarło zaraz po kupieniu.
    Totalna wtopa. Czy jest jakiś większy pechowiec niż ja?
    A tak wracając do tematu- może mi ktoś wyjaśnić jak to jest z tymi wtryskiwaczami i czemu paliwo leci drugą stroną?
    Nie można tego jakoś zatkać czy co?
    Wiem ze się głupio pytam ale wiadomo- kasa.
    Dzięki za odpowiedź.
  • #69
    mark 1970
    Level 10  
    Witam ja postanowiłem sie nie rozczulac nad swoim Kia carnival crdi wymieniłem 2 wtryski,polepszyło mu sie ale jeszcze 3 chyba przelewa bo dymi gdy mu sie wcisnie ostro gaz,wczoraj rozmawiałem z facetem ktory miał Renault clio 1,5 dci na systemie delphi,i działo sie tak samo,wiec wlał na zbiornik paliwa litr mixolu,i mowi ze jak wyjezdził ten zbiornik to jakby reka odjał,jest tez płyn TDA z Castrola,bo podobnoPolskie paliwo jest za suche i zacieraja sie iglice,nie wiem ile w tym prawdy ale ja przy najblizszej okazji spróbuje,ryzyk fizyk,bo pozostaje wymienic mi nastepne 2 wtryski w niemczech 1 szt.230euro:-( ale nikogo nie namawiam do mixolu jak przeprowadze próbe to opisze co sie wydarzyło.pozdrawiam.
  • #70
    michalski75
    Level 1  
    Jestem jak wy użytikiem KIA CARNIVALA II 2,9 CDRI 2002r. Miałem ten sam problem ,czyli problem z odpalaniem i zapalanie się kontrolki check . Serwisy KIA nie mają zielonego pojęcia o mechanice, jedyne co potrafią to powtarzać na okrągło "komputer wykazał błąd" oczywiście jak człowiek się spyta co za błąd to nie odpowiedzą bo w instrukcji mają opis po angielsku . Mój problem się skończył jak zregenerowałem wtryski w Rudzie Śląskiej . teraz pali na tyk i kontrolka się nie odpala nawet przy 4500 obr. Także polecam ten sposób na problem . całkowity koszt naprawy to ok.2400zł ( gwarancja 2 lata lub 80000 tyś.km. ) . Kasa nie mała ale naprawde warto .
  • #71
    kangurek123
    Level 18  
    Igi303 wrote:

    Pomimo wielu trudów i ciężkich sytuacji związanych z moim autem okazało sie (szkoda ze tak późno) że jest to jednak przepływomierz.
    Dzisiaj po wyminie na nowy, a dokładnie używany auto dostało w końcu mocy i zaczęło normalnie śmigać jak na diesla 3.0 dV6 przystało.


    Heh :D człowiek to się jednak zna na tych Dieslach . Cieszę się ,że pomogło bo jak mówiłem od samego poczatku miałem co do tego przepływomierza przeczucie .

    pozdrawiam
  • #72
    998zbyszek
    Level 11  
    Witam Carniwalowiczów , dawno mnie tu nie było bo i nie było żadnych problemów z autkiem .
    A tu bach i jest mały a zarazem śmieszmy temacik i może już ktoś miał taki mały wypadeczek z tylna klapą< nie chce się otworzyć???? Co tu zrobić żeby ja otworzyć i niczego nie zepsuć.
    Poczekam kilka dni może ktoś coś podpowie a jak nie no to sam postaram się to naprawić.
    Pozdrawiam
  • #73
    bogusław ka
    Level 2  
    Witam wszystkich, miałem taki sam kłopot z otwarciem tylnej klapy. Najpierw trzeba ją docisnąc aby się dobrze zamkneła, potem otworzyc kluczykiem a nie centralnym zamkiem, ,wcisnąc przycisk otwierania i powinna się otworzyc tak przynajmniej było w moim przypadku. Potem następnie napsikałe olejem wd obok przycisku. Klapa się nie otwiera bo przycisk otwierania cofa się tylko częściowo - powód brak smarowania.
  • #74
    998zbyszek
    Level 11  
    Witam
    Jak już mój przedmówca napisał że nas przybywa to się ciesze a zarazem martwię bo oznacza to że coś złego dzieje się z naszymi autkami
    Mam do was pytanie ? może ktoś coś wie czemu klima nie działa po zimie a oczywiście działała przed zimą?
    Dzięki i pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    bogusław ka dzięki
    Dzięki za podpowiedz
    U mnie wystarczyło tylko dzwignie naoliwić i już po kłopocie
    Po prostu nazbierał się że tak powiem syf , wd 40 i po sprawie
    Aha niektórzy głoszą plotkę że niby kia carnival 29 crdi to ma niby silniki od mercedesa ale mi coś się w to wierzyć nie chce gdzieś doczytałem że to silniki z mazdy jak ktoś coś wie to proszę o sprostowanie
    Jeszcze raz pozdrawiam
  • #75
    kangurek123
    Level 18  
    Witam

    Całe szczęście ,że nie ma od Mercedesa bo to dopiero byłyby problemy .
    Silniki z tego co wiem są po prostu koreańskie . Natomiat wiadomo ,że Kia musiała się od kogoś nauczyć robić dobre auta i faktycznie dużo zrobili w tym temacie inżynierowie z Mazdy od silników i uwaga!!: niektóre modele mają zawieszenia wstępnie projektowane przez Panów z Porsche .

    Co do klimy to pewnie zwiał gaz . Musisz podjechać do ludzi od klimy i szybko to sprawdzą .

    pozdrawiam
  • #76
    998zbyszek
    Level 11  
    kangurek123 jak zwykle kolega odpowiada szybko i na temat
    Wielkie ale to na prawdę wielkie dzięki
    Pozdrawiam serdecznie
  • #77
    fimad
    Level 2  
    Witam
    Carnival 2,9crdi 2002

    madry Polak po szkodzie....bylem dzisiaj w serwisie ASO, a w sumie w 2 bo w jednym nie wiedzieli jak rozczytak kody wiec odeslali mnie do drugiego....
    kody tak jak w poprzednich postach p1119, p1120...to stwierdzone plus zrobili test wtryskow, diagnoza do wymiany badz regeneracji wtryski...za usluge skasowali 430pln:) bajka

    czy ktos ma namiar gdzie w Warszawie moge zrobic regeneracje

    pozdrawiam
  • #78
    konrad1
    Level 12  
    witam.
    Jeśli chodzi o regenerację wtrysków to ja w Warszawie nie znam ale możesz je wymontować i wysłać w paczce. Firm które sie tym zajmują jest sporo w kraju.
    Niektóre dodatkowo nadają wtryskom nowe kody w wtedy trzeba samochodem podjechać do serwisu i zaprogramować.
    Chociaż spotkałem sie z opinią (pracownika serwisu ,że nawet nowych nie kodują - montaż i ma hulać)
    Ja swoje wymontowałem osobiście i wysłałem kurierem na drugi koniec Polski a po powrocie założyłem (nawet zapomniałem zapisać który był z którego cylindra) i odpukać spokój.

    pozdrawiam
  • #79
    konrad1
    Level 12  
    Witam wszystkich.
    Po regeneracji wtrysków jakiś czas miałem spokój aż pojawił się nowy problem.
    Mianowicie gdy samochód dłużej postoi np. przez noc to owszem zapali na dotyk ale lubi czasami po chwili zgasnąć i w tedy trzeba trochę pokręcić żeby znowu zapalił. Dalsza jazda cały dzień bez problemów.
    Na mój gust to wygląda tak jakby paliwo spływało z pompy (jakiś zaworek nie trzymał) albo łapał jakieś lewe powietrze.
    Miał ktoś podobny problem albo wie co to może być ? lub od czego zacząć szukać przyczyny. Podejrzewam ,że jadąc do serwisu każą mi zostawić auto na tydzień i będą szukać co rano :D
  • #80
    bartek_j
    Level 35  
    mozna próbować wstawić zaworek jednokierunkowy.Ale t leczenie objawowe..
  • #81
    bogusław ka
    Level 2  
    Witam Wszystkich
    Mój Carnival - 2,9 CRDI - 2002 rok
    Mam podobny problem jak Konrad1, zaczeła się zapala kontrolka chek. Podjechałem do serwisu i tam najpierw doradzono mi wymianę filtra paliwa na orginalny, potem serwisant podłączył urządzenie pomiarowe , pokazały się kody 1119 i 1120. Dla dalszego pomiaru pojechaliśmy w teren ażeby sprawdzic silnik w terenie (pod górę),przy równej jeździe wszystko było ok. Dopiero przy wciskaniu gazu do oporu różnica ciśnień na czujnkach wzrosła do 200 atm. Serwisant stwierdził że pompa wtryskowa zaczyna dawac za małe ciśnienie w chwili wciśnięcia gazu (zapala się kontrolka) potem ciśnienia się wyrównują, Diagnoza - pompa będzie niedługo do wymiany. W waszych postach piszecie że w takich sytuacjach winne były wtryskiwacze, serwisant sugeruje wadę pompy nie wtryskiwaczy, co Wy na to?
    Pozdrawiam i dziękuję z góry za podpowiedzi.
  • #82
    przemek1122
    Level 11  
    Witam,
    Przeczytałem uważnie cały temat, a zainteresowałem się nim gdyż identyczny problem napotkałem z carnivalem 2.9 crdi z 20004 roku, który to będąc na litwie po zatankowaniu na przypadkowej stacji paliw ujechał 28 kilometrów... no i niestety- laweta...
    po wnikliwym sprawdzeniu okazało się że:
    -są kody błędów P1119 i P1120
    -brak ciśnienia na listwie (sprawdziłem gds-em, oraz specjalistycznym urządzeniem do common rail-ów, w podejrzeniu o oszustwa czujnika cisnienia szyny)
    -syf wylatujący z gruchy(dopływ paliwa do filtra)
    - wypłukałem cały układ paliwowy, wymieniłem filtr paliwa i w rezultacie odpalił, ale dymił niemiłosiernie, a po wyłączeniu był problem z ponownym uruchomeniem, pompowanie gruchą wspomogło uruchomienie, lecz trzeci raz nie udało się uruchomić.

    Wysłano pompę oraz wtryski do serwisu, który tym się zajmuje, po kilku dniach dostałem odpowiedź że wzsystkie 4 wtryskiwacze są zatarte...
    Czekam teraz na weryfikację pompy, gdyż główne moje podejrzenie padło na nią - brak ciśnienia w listwie.

    Powiem tu z doświadczenia że nie tylko samochody kia mają problemy z CR-em przy jakże cudnym polskim paliwie:cry:, mianowicie mam na myśli mitsubishi L200 z 2,5 crdi, którego prawili koledzy z naszego serwisu, pompa i wtryski ZATARTE! i tam jak się nie mylę, choć musiałbym sprawdzić, układ wtryskowy Bocha...
    Pozdrawiam.
  • #83
    aim
    Level 2  
    płakaĆ mi się chce jak czytam to wszystko... wymarzyłam sobie carnivala i mam! i autko i kłopoty.... nie przejechałam kią nawet 500 km i już problemy... wczoraj jechałam sobie spokojnie autkiem - gdy nagle zapaliła się lampka check i zgasł silnik (w czasie jazdy), spróbowałam odpaliĆ - po przejechaniu kilku metrów identyczna sytuacja, spróbowałam jeszcze raz i udało mi się bezpiecznie zaparkowaĆ (na 1biegu i pół sprzęgła), szybka konsultacja z mężem, przyjechał z ropą (niby najlepsza), zalał 20l i po chwili auto odpaliło bez problemu, przejechaliśmy jakieś 5-6 km do domu, pokręciliśmy się trochę na miejscu odpalalismy i gasiliśmy auto - i nic się nie działo. dzisiaj rano odpaliłam samochód, odczekałam trochę i pojechałam z córką do przedszkola (1km) z przedszkola chciałam jechaĆ do pracy i po ok 1 km znowu to samo - check i auto zgasło... i już nie odpaliło0... właśnie wiozą je do mechanika...
    a taka zadowolona byłam... zakochałam się po pierwszych 5 km jazdy...
    KIA Carnival 2003r diesel
    napiszę co i jak.... ale dlaczego nie pali? to mnie gryzie... wydaje mi się że paliwo na stacji było kiepskie (z tego wszystkiego co przeczytałam powyżej)... ehhhhhh....

    jestem pierwszą kobietą w tym temacie?
  • #84
    przemek1122
    Level 11  
    Właśnie wróciła pompa i wtryski z regeneracji, dodam że była w olsztynie, strasznie długo to robili... No ale jest już w autku, i wszystko ok, we wtryskach wymienili takie walcowate końcówki, a w pompie były zatarte łożuska, oraz wymienili wszystkie uszczelnienia, ato teraz odpala bez problemu, nie kopci, nie ma DTC,
    A jeśli chodzi o to co pani koleżanka pyta cóż może być z pani autkiem, to proszę się dowiedzieć jakie kody błędów w serwisie odczytają z komputera samochodu, jeśli będą P1119 i P1120, to na 90% wtryski
  • #85
    aim
    Level 2  
    nie wiem jakie kody, ale coś tam na badaniu pokazało o jakimś czujniku (będzie w poniedziałek),

    niestety na urlop (w niedzielę) jadę roverem ;) a kia zostaje w domu :( a kupiłam ją właśnie z myślą o urlopie... heh jak wrócę dowiem się więcej i mam nadzieję, że kia będzie już zupełnie sprawna :)
  • #86
    djpitunia
    Level 2  
    mark1970
    Witam!!! Mam ten sam problem z moim autkiem co Ty,czy może wiesz w czym tkwi przyczyna byłam w servisie kia wykazało 3 błedy po zresetowaniu pojawił sie jeden nowy bład a poprzednie znikły wyszło mi że czujnik od pompy szwankuje zapoponowali mi wymiane pompy ewentualnie sprawdzenie czy czujnki nie jest zabrudzony lub uszkodzony oczywiście do tego wymiana filtru.Wiem że jeda z przyczyn jest tak jak u Ciebie złe paliwko bo pożyczyłem autko szwagrowi i wlał do baku paliwo gorszej jakości z drugiej reki check świecił rzadko przy predkości 120/140km a obecnie po odebraniu auta od szwagra świeci prawie non-stop przy przyśpieszaniu,a najgorzej jest z jazdą pod góre oczywiście dym z rury idzie czarny....Praktycznie nie ma mocy pod góre i słychać dziwne stukoty przy dodawaniu gazu.Pilnie potrzebuje rady i pomocy bo w servisach to już gadali mi wszysto a zarazem nic a trzepią równo po kieszeni a autko kiszka!!!! kontakt e-mail obuszki2008(malpa)o2.pl gg 7457368
    POZDRAWIAM!!!!!

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Mam autko kia carnival 2 2003rok 2,9 crdi
  • #87
    konrad1
    Level 12  
    Polecam sprawdzić na komputerze błędy ale prawdopodobnie czeka Cię co najmniej regeneracja wtryskiwaczy, chyba ,że wolisz kupić nowe.
    U mnie po regeneracji wszystko ok.

    pozdrawiam
  • #88
    djpitunia
    Level 2  
    Obecnie autko stoi gdyż jestem za granica jutro bede wiedziała dokładnie jakie błedy były najpierw i jaki wyszedł ten nowy po resecie poprzednich,kodziki i ich objaśnienie to Ci podam może u Ciebie wyszły te same.Ja także podejrzewam wtryski jak tylko bede w Polsce to sie za to wezme ponieważ w Norwegii to przeogromny koszt.Zatem licze że to tylko to a co do naprawy to nie ryzykuje kupie nowiutkie.Zatem jutro dam cynka co i jak jeśli bedziesz mógł mi w jakikolwiek sposób pomóc byłabym wdzieczna.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Wielkie dzieki konrad1 :-)

    Dodano po 22 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanko czy autko wytrzyma mi jazde z Norwegii do Polski to jakieś 1700km na porządnym paliwku i spokojnej jeździe bo nie mam wyboru do Polski musze dojechać tym autkiem?
  • #89
    aim
    Level 2  
    rozrząd a dokładniej czujnik rozrządu albo jakoś tak... wymienili na nowy, ustawili rozrząd i założyli termostat (nie było :/) jeździ ale i tak pojadę jeszcze raz na komputera (niestety nie było mnie podczas ostatniego badania :( i nie wiem jakie były błędy)
    mechanik się załamał jak zobaczył co poprzedni właściciel zrobił z paskami (założone na oko) cud, że to jeździło....
  • #90
    konrad1
    Level 12  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Niestety muszę powrócić do swojego problemu który znów powrócił.
    Opiszę wszystko od początku, może komuś przyjdzie jakiś pomysł do głowy.
    Po regeneracji wtryskiwaczy wszystko działało super, silnik palił na dotyk chociaż bałem sie czy pompa sie przebije.
    Niestety po niedługim czasie pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym postoju (np. 24h) ale po napompowaniu gruszką kilka razy zapalał.
    Podejrzewałem ,że gdzieś łapie lewe powietrze i założyłem objemki na łączenia przewodów paliwowych. Na jakieś 3-y miesiące miałem spokój, zapalał na dotyk bez gazu.
    Teraz znów jest problem tylko ,że nieraz samochód stoi 24h i pali na dotyk a wystarczy wyjechać nim na wodnych obrotach z garażu dosłownie 10m. i po godzinie nie chcę zapalić. I znów kilka razy gruszką i już nie na dotyk ale zapali.
    Wydaję mi się jeszcze ,że jak go tak pompuję to słyszę jakby w baku bulgotanie, może jednak gdzieś łapie to powietrze.
    Miał ktoś podobny przypadek ? lub jakiś pomysł ???

    POMOCY