Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carnival 2.9 TDI/2002r - check engine i utrata mocy.

konrad1 10 Sie 2008 16:18 100439 176
  • #91
    dejf01
    Poziom 1  
    witam jestem nowy, mam wlasnie problem z ta uwielbiana kontrolka. mechanika to dlamnie czarna magia.podawaliscie miejscowosci ruda slaska tam wam naprawiali auta i pomagalo. dajcie namiar na konkretny serwis bo w aso to nedza.a ich slowa to wymien filtr paliwa i zobaczymy ale niepomoglo.mam kijanke 2002.12. i 270 tysprzebiegu.
    dzieki
  • #92
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam wszystkich użytkowników Carnivala. U mnie również pojawił sie problem ze wspomniana kontrolką check. Zapala sie przy dużym obciążeniu np. wyprzedzania czy podjazd pod górke, czasami nawet przy rozpędzaniu auta (ale nie zawsze. Auto nie straciło mocy i nie dymi, czasami jest problem z odpaleniem gorącego silnika (nie zapali za pierwszym). Po wizycie w warsztacie i podłączeniu do komputera wyskoczył błąd P 1119 (jakiś błąd zaworu elektrycznego, ciśnienie krytyczne). Facet od komputera stwierdził, ze to najprawdopodobniej zawór na listwie jest uszkodzony. Mechanik z serwisu twierdzi, że zawór jest dobry i nie ma pojęcia co jest twierdzi, że musi sprawdzić listwę. Ja niestety po przeczytaniu od dechy do dechy wszystkich postów (cztery razy) obawiam sie, ze to mogą być wtryski. Pozdrawiam.
  • #93
    kangurek123
    Poziom 18  
    konrad1 napisał:
    Witam wszystkich serdecznie.
    Niestety muszę powrócić do swojego problemu który znów powrócił.
    Opiszę wszystko od początku, może komuś przyjdzie jakiś pomysł do głowy.
    Po regeneracji wtryskiwaczy wszystko działało super, silnik palił na dotyk chociaż bałem sie czy pompa sie przebije.
    Niestety po niedługim czasie pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym postoju (np. 24h) ale po napompowaniu gruszką kilka razy zapalał.
    Podejrzewałem ,że gdzieś łapie lewe powietrze i założyłem objemki na łączenia przewodów paliwowych. Na jakieś 3-y miesiące miałem spokój, zapalał na dotyk bez gazu.
    Teraz znów jest problem tylko ,że nieraz samochód stoi 24h i pali na dotyk a wystarczy wyjechać nim na wodnych obrotach z garażu dosłownie 10m. i po godzinie nie chcę zapalić. I znów kilka razy gruszką i już nie na dotyk ale zapali.
    Wydaję mi się jeszcze ,że jak go tak pompuję to słyszę jakby w baku bulgotanie, może jednak gdzieś łapie to powietrze.
    Miał ktoś podobny przypadek ? lub jakiś pomysł ???

    POMOCY


    Witam

    Przepraszam za długą nieobecność i późną odpowiedź . Wg mnie masz dwa problemy . Albo do wymiany "gruszka" ,albo konieczna kalibracja wtryskiwaczy ( pisałeś ,że założyłeś je jak leci i to niestety nie jest takie proste ) . Co do gruszki po np 1h stania auta gruszka powinna całkowicie być twarda ( ale to brzmi ta gruszka i twarda :D ) Po max 2 naciśnięciach ( przynajmniej tak mam sprawdzone na sprawnym Carnivalu zresztą tym razem tylko po wymianie przepływki ) . Jeśli musisz ją pompowac dłużej tzn ,że albo z nią albo z jakimś przewodem paliwa ( lekka nieszczelność ) jest problem . Chodzi o to ,że układ może delikatnie się zapowietrzać ( mikronieszczelności ) i to na tyle delikatnie ,że kręcenie co prawda długie przepchnie to paliwsko i później jest ok . Na ciepło powinno być lepiej bo lekko rozgrzane przewody paliwa i gruszka mogą tą niewielką nieszczelność likwidować .
    Co do korekcji to faktycznie jak są nowe wtryski to teretycznie przez jakis czas może być ok ,ale kiedy to wszystko pójdzie w pracę to zaczynają się pojawiać tak jakby mikroluzy ( chociaz to nie jest do końca luz ,ale nie wiem jak to inaczej opisać i niech tak zostanie ) za których kasowanie odpowiada właśnie korekcja wtryskiwaczy ,a konkretnie moduł silnika , który mierzy wszystko w ułamkach sekund i podaje tyle paliwa na dany wtryskiwacz jaka jest jego korekcja ( mniejwięcej tak to jest ) .
    Podsumowując zalecam sprawdzenie korekcji tak czy inaczej oraz sprawdzenie w którym momencie stwardnieje Ci gruszka :D:D:D:D
  • #95
    konrad1
    Poziom 12  
    witam.
    Dziękuje kangurek123 za jak zwykle konkretną odpowiedz i również przepraszam ,że długo zwlekałem ale miałem urlop a potem sporo do nadrobienia.
    Ostatnio rzadko jeżdżę Kią , częściej żona i jeszcze dokładnie nie zaobserwowałem tej mojej gruszki :D
    Doszczelniłem trochę wszystkie łączenia w okolicy filtra , gruszki i trochę się uspokoiło. Tzn. Jeżeli zapalę sam. i przejadę chociaż ze 100m to potem zapalę również bez problemów ale jeżeli tylko np. wyjadę z garażu i zgaszę po np. 10m jadąc na wolnych obrotach to już nie zapalę bez pod pompowania chyba ,że kręciłbym dłuższy czas.
    Wydaje mi się ,że to będzie kwestia zapowietrzania ponieważ zauważyłem ,że po kilku - kilkunastu godzinnym postoju gruszka jest całkiem pusta i jakby pompuje powietrze, dopiero po chwili pcha paliwo co potem słychać jak powietrze wraca do baku. Dlatego pewnie jak zapalę go na chwilę to pompa nie zdąży tego przepchnąć a po 100m już tak.
    W najbliższych dniach dokładnie to jeszcze posprawdzam i wszystko opiszę.
    Pozdrawiam.
  • #96
    konrad1
    Poziom 12  
    Witam wszystkich którzy tutaj zaglądają.
    Po kilku dniach jazdy Kią udało mi sie zaobserwować kilka rzeczy.
    Po pierwsze gruszka u mnie nigdy jakoś bardzo nie twardnieje :D
    a jedynie podczas pompowania słyszę jak przepompowywuje paliwo z powrotem do baku zwłaszcza po postoju kiedy już układ zdąży się lekko zapowietrzyć. Po kilku czy kilkudziesięciu kilometrach jazdy jest tak samo twarda i po prostu można nią pompować paliwo w obiegu ale nigdy nie twardnieje na "beton"
    Natomiast to dłuższym postoju jeżeli próbuję nią pompować to wyraźnie już przy drugim naciśnięciu jest pusta i pompuje przez chwilę samo powietrze a po chwili dopiero zaczyna pompować paliwo.
    Powietrze po kilku naciśnięciach wyraźnie słychać jak wpada do baku.
    Zaobserwowałem ,że jeżeli zapalam samochód i jadę nim chociaż 50m albo dam mu pochodzić chwilę na wolnych to nie ma problemu z kolejnym odpaleniem bo najwyraźniej układ zdąży sie odpowietrzyć a jak zapalę po długim postoju na powiedzmy 10-15 sekund to akurat chyba gaszę w momencie gdy powietrze jeszcze jest w układzie i już pojawia sie problem z ponownym odpaleniem bez użycia gruszki.
    Z kolei gdy jeżdżę np. po mieście i gaszę auto co chwilę ale nie na dłużej niż na kilka godzin to nie ma problemu z zapaleniem bez pompowania a nawet pompując gruszka nie jest zapowietrzona co by oznaczało ,że jeszcze sie nie zdążyło zapowietrzyć.
    Za to objaw pustej gruszki (zapowietrzonej) moim zdaniem wskazuje na to ,że powietrze wchodzi albo przez nią samą albo gdzieś w układzie przed nią.
    Dzięki za zainteresowanie tematem i pozdrawiam. Konrad
  • #97
    kobra_a
    Poziom 11  
    Witam.
    Miałem identyczny problem z gruszką jak konrad 1.Po wizycie u mechanika okazało się że paliwo cofa się do zbiornika co spowodowane jest uszkodzeniem zaworka. Kia Carnival II 2,9 CRDI 2003 r.
    Wystarczyło zamontować na gumowym przewodzie paliwa pod gruszką zaworek zwrotny i po problemie. Od tego czasu mam spokój z zapowietrzaniem się układu paliwa . Koszt zaworka niewielki .
    Pozdrawiam
  • #98
    998zbyszek
    Poziom 11  
    Witam
    Dawno i mnie tu nie było bo i nic się nie działo , aż tu nagle nasza ulubiona kontrolka zaczeła mi się zapalać . Autko nie gaśnie , nie traci mocy czyli jakby nic się nie działo ale wole dmuchać na zimne.
    Przeczytałem uważnie wszystkie posty i proszę napiszcie mi jeszcze raz kto miał juz taki przypadek i jak sobie z tym poradził
    Pozdrawiam i dzieki
  • #99
    kangurek123
    Poziom 18  
    998zbyszek napisał:
    Witam
    Dawno i mnie tu nie było bo i nic się nie działo , aż tu nagle nasza ulubiona kontrolka zaczeła mi się zapalać . Autko nie gaśnie , nie traci mocy czyli jakby nic się nie działo ale wole dmuchać na zimne.
    Przeczytałem uważnie wszystkie posty i proszę napiszcie mi jeszcze raz kto miał juz taki przypadek i jak sobie z tym poradził
    Pozdrawiam i dzieki


    Witam
    Drogi Zbyszku
    Kontrolka check może zapalać się właściwie przy każdej usterce elektronicznej i powodów może być co najmniej 30 lub więcej . Konieczne jest zatem odczytanie kodów usterek i na podstawie tych kodów można mniej więcej określić co się dzieje.
    Przy okazji mówię to dla wszystkich z tego tematu i innych było to już mówione też na innych forach : nikt nie jest wróżką trzeba włożyć minimum chęci i postarać się opisywac lub zrobić coś więcej a o poradę zapytać jakoś trochę konkretniej .

    To tyle ,a teraz czekam na jakieś bliższe szczegóły oraz bezwzględnie na informacje o odczytanych kodach ze sterownika

    pozdrawiam
  • #100
    kobra_a
    Poziom 11  
    Witam .
    Miałem problemy z ulubioną kontrolką. Po sprawdzeniu w serwisie diesla okazały sie wtryskiwacze do regeneracji.Po regeneracji wtryskiwaczy sprawdzenie na komputerze i zero błędów .Podczas sprawdzania komputerem pierwotnie wykazywało błędy jakby inne ale po sprawdzeniu wtryskiwaczy na przyrządach okazało się że wszystkie leją. Polecam diselserwis w Pile.Profesjonalne urządzenia i nawet stanowisko symulujące warunki naturalne. Adres wyżej.
    Pozdrawiam
  • #101
    998zbyszek
    Poziom 11  
    Dzięki za rade kangurek123
    Oczywiście już jestem po komputerze i wyskoczyły dwa błędy .
    P1119 jest to jakaś jednostka dawkowania paliwa za duża
    P1120 zespół dawkowania paliwa
    Co oznaczają te błędy nic mi to nie mówi ani Panu od komputera.
    Auto tak jak już pisałem nie gaśnie , nie traci mocy nie dymi no jakby nic się na razie złego nie działo.
    Dzięki oczywiście i tobie kobra_a
    Pozdrawiam
  • #102
    kangurek123
    Poziom 18  
    Witam

    Kody i opis działania masz na pierwszej stronie tego wątku . W skrócie: do sprawdzenia przelewy wtryskiwaczy , opiłki w paliwie , ciśnienie na pompie wtryskowej ,ale jak praktyka pokazuje najczęściej efektem tych kodów są wtryski do regeneracji .

    pozdrawiam
  • #103
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam. U mnie występił ten sam błąd z kontrolką check i kod 1119. Okazałao się, że wtryski do wymiany. A auto nie traciło mocy i nie kopciło. Koszt 4050,,0 zł. Pozdrawiam.
  • #104
    kobra_a
    Poziom 11  
    Witam.
    Proponuję nie wymieniać wtrysków lecz je zregenerować .
    Ja tak zrobiłem .
    KOszt z wyjęciem ,regeneracją i ponownym zamontowaniem oraz sprawdzenie auta przed i po napwawie podczas jazdy próbnej z kompem 1600 PLN przed negocjacją było 2000 PLN.
    Pozdrawiam
  • #105
    pesbo
    Poziom 11  
    Prosze o pomoc. Mialem problem z kontrolka check. Wymienilem wtryski i auto szlo jak burza, ale po przejechaniu okolo 1500 km auto stracilo moc i nie reaguje na pedal gazu, Wciskam gaz aby wyprzedzic inny samochod i wtedy on zrzuca bieg i dochodzi do 3 tys obrotow i koniec nie idźie dalej. nie mam pojecia co to jest. PS sorki za pisownie ale pisze na francuskiej klawiatorze bez polskich znakow. Pozdrawiam wszystkich.
  • #106
    kangurek123
    Poziom 18  
    pesbo napisał:
    Prosze o pomoc. Mialem problem z kontrolka check. Wymienilem wtryski i auto szlo jak burza, ale po przejechaniu okolo 1500 km auto stracilo moc i nie reaguje na pedal gazu, Wciskam gaz aby wyprzedzic inny samochod i wtedy on zrzuca bieg i dochodzi do 3 tys obrotow i koniec nie idźie dalej. nie mam pojecia co to jest. PS sorki za pisownie ale pisze na francuskiej klawiatorze bez polskich znakow. Pozdrawiam wszystkich.


    Jakie kody usterek !!!!????
  • #108
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam. dzięki za zainteresowanie moim problemem, dzisiaj wróciłem dopiero do domu, przejechałem swoją kijanka około 400 km. Auto rozpędzało sie powoli ale do 130 km/h dałem rade. Jutro jadę do mechanika to poznam kody usterki. Na luzie jak przycisnę pedał gazu to reaguje tylko do 3 tys. obrotów i koniec. Pozdrawiam.
  • #109
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam. Właśnie wróciłem od mechanika, po sprawdzeniu na komputerze wyskakuje błąd wtryskiwacza pierwszego cylindra. Wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie na 3 tys. obrotów, auto nie dymi, silnik pracuje równomiernie chociaż od czasu do czasu słychać delikatnie zawory. Wtryskiwacze są na gwarancji zakodowane w komputerze, wiec myślę, ze wystarczy włożyć nowy i wszystko będzie ok. Pozdrawiam
  • #110
    ManiekZ
    Poziom 11  
    Witam
    dawno tu nie zaglądałem - nie było problemów.

    Ale niestety znowu jest problem.
    Otóż po zregenerowaniu wtrysków - wszystko jest ok. silnik w miarę zapalał miał moc itd.
    Wczoraj natomiast miałem taką sytuację: w trakcie jazdy auto nagle przestało reagować na pedał gazu. Samoczynnie spadły obroty, zapalił się check no i silnik zgasł (auto automat!). Jakoś zjechałem na pobocze.
    Od razu nie chciał zapalić, pod dłuższej chwili odpalił no i w drodze do domu (ok 10km) nie sprawił już kłopotu. Odpala normalnie, nie dymi, chodzi równo, check sie nie zapala.
    Normalnie boję się nim jeździć!!!

    Co radzicie sprawdzić po kolei? (coś czytałem o usterkach przy przełączniku hamulca - odcinanie paliwa przy hamowaniu itp. , ale może to nie to...aha a jak to sprawdzić )


    pozdrawiam
    ManiekZ
  • #111
    lukado1
    Poziom 20  
    ManiekZ który rok tego Carnivala? Moze diagnoza tego błedu-skąd jesteś?
  • #112
    ManiekZ
    Poziom 11  
    To znowu ja tak w kwestii uzupełnienia....(przypominam że auto to Hyundai Terracan z tym samym silnikiem co w Kijance).
    Otóż pomierzyłem ładowanie akumulatora jego napięcie itp.
    Okazało się że był niedoładowany (jeżdżę autem 1-2 razy w tygodniu).
    Wczoraj go powoli naładowałem, dzisiaj spokojnie zapalił (duuużo lepiej) i nie zdarzyło się by zgasł w czasie jazdy.
    Nurtuje mnie natomiast co innego - jak mierzę napięcie ładowania akumulatora - bez włączonych odbiorników - jest w zakresie 13,7 - 13,9V.
    Natomiast jak włączę światła, halogeny a szczególnie klimę (el. wiatraki!) to spada do około 12,9 - 13,1V. Nie jest to zbyt mało? Co ciekawe napięcie minimalnie pogarsza się również w trakcie jak silnik się rozgrzewa.....Utrzymywanie na wysokich obrotach nie powoduje poprawy.
    Czy niedoładowany akumulator i spadki napięcia mogą być przyczyną zgaśnięcia diesla w trakcie jazdy???

    pozdrawiam
  • #113
    998zbyszek
    Poziom 11  
    No to już jestem , kontrolka się już nie świeci a przyczyna jednak były wtryski. Koszt czterech wtrysków 4 x 750 zł wymiana i zaprogramowanie 280 zł . Mam nadzieję że na jakiś czas będzie ok ale po nowym roku postaram się sprzedać kijanke i kupie sobie podobne autko tyle , że niemieckie
    Pozdrawiam
  • #114
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam wszystkich. chyba zrobię tak jak 998zbyszek i sprzedam kijankę. Otóż po problemach z wtryskami i ich wymianie i sprawdzeniu pompy myślałem, że moje kłopoty się skończą. Noc z tego nagle auto po wciśnięciu pedału gazu zaczęło dymić na czarno. Nie mam zielonego pojęcia co to może być, bo przecież wtryski wymienione, tankuję tylko na bp lub shell a tu znowu jakieś problemy. Może ktoś wie dlaczego auto przy dużym obciążeniu kopci.
    Pozdrawiam
  • #115
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe
    pesbo napisał:
    Noc z tego nagle auto po wciśnięciu pedału gazu zaczęło dymić na czarno. Nie mam zielonego pojęcia co to może być, bo przecież wtryski wymienione, tankuję tylko na bp lub shell a tu znowu jakieś problemy. Może ktoś wie dlaczego auto przy dużym obciążeniu kopci.
    Pozdrawiam


    w moim carnivalu miałem podobnie zawiesił się zawór EGR, zaślepiłem drania i śmigam aż miło
  • #116
    pesbo
    Poziom 11  
    dzięki za bardzo szybką odpowiedź. Zaraz jadę do mechanika i mam nadzieję, że to będzie ten zawór. pozdrawiam.
  • #117
    998zbyszek
    Poziom 11  
    No cześć a podpowiedz mam na przyszłość do czego służy ten zawór EGR i gdzie się znajduje .
    Pozdrawiam
  • #118
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam.
    Byłem wczoraj u mechanika i tam auto nie dymiło, przy mocnym wciśnięciu pedału gazu dosłownie lekki czarny dymek. Zapakowałem cztery osoby i po 50 km przy wyprzedzaniu w lusterku znowu czarna chmura. mechanik twierdzi, że sprawdzał EGR i jest ok. Nie wiem co jest grane bo na uszkodzonych wtryskach czegoś takiego nie było. Jutro sprawdzę jeszcze filtr powietrza może tu będzie przyczyna. Pozdrawiam.
  • #119
    zbigniewadamus
    Poziom 1  
    witam wszystkich .
    kia sedona 2001 crd 2.9tdi to moja kijanka od paru dni zaczyna się zapalać (migać) wspomniana kontrolka, z tą małą różnicą ze tylko na zimnym silniku po kilkunastu minutach gaśnie wydaje sie jakby towarzyszyły temu zjawisku lekkie skoki napięcia rozjażone kontrolki. czy ktoś ma jakąś koncepcje?
  • #120
    pesbo
    Poziom 11  
    Witam szanownych posiadaczy i znawców problemów Kia carnival. Mam pytanie bo już zaczynam tracić zaufanie do warsztatu w którym serwisuję swoja kijankę. Opisywałem swoje problemy z dymiącym autem wcześniej i uzyskałem poradę, żeby sprawdzić EGR, mój mechanik stwierdził, że wszystko OK. Ale nie potrafi znaleźć przyczyny tego kopcenia, czy jest sposób żeby samemu sprawdzić ten zawór i czy można go naprawić czy lepiej wymienić. Dodam jeszcze, że zauważyłem oprócz kopcenia przy dodawaniu gazu słychać stukanie wtryskiwacza, czy możliwe aby nowy wtrysk tak głośno pracował (tylko jeden) bo żadna kontrolka nie zapala się (chyba, że można ją wyłączyć). Z góry dziękuje za pomoc bo już naprawdę nie wiem co dzieje się z moja kijanką (może to nie wina auta tylko warsztatu).