Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206, 1.1 1999r, 116 tyś - silnik szaleje!!

AlexxTar 30 Aug 2007 09:03 15330 13
  • #1
    AlexxTar
    Level 10  
    WItam, Panowie czytałem tu wiele postów ale nie wiem co dalej?

    Moje auto bylo w serwisie gdzie zrobili i co to dało

    - sprawdzenie i czyszczenie wtrysków - nic
    - podmiana świec i cewki - nic
    - wymiana sondy lambdy - była uszkodzona ( błąd w komputerze) - i nic
    - regulacja zaworów - nic
    - sprawdzenie rozrządu - nic
    - wymiana filtra paliwa - nic

    Powiedzieli wczoraj, NIE MAMY JUZ SIL... Panowie co z tym autem zrobic, jezdze, place i dalej nie chodzi...co moge zrobic we wlasnym zakresie zeby uniknac ostatecznej jazdy do serwisu peugota??
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    levis31337
    Level 12  
    Niedokladnie napisales w jaki sposob szaleje Ci ten silnik...
  • #3
    AlexxTar
    Level 10  
    To szalenie to nierówna praca silnika, kiedy się go zapali to nie trzyma się obrotów tylko się wachają w górę i w dół. tak jest na wolnych obrotach ale i przy wyższych też nie jest spokojny silnik. Czasem chodzi jak traktor wręcz....
  • #4
    levis31337
    Level 12  
    Odnosnie tego, ze chodzi jak traktor - czesto wystepuje tzw klekot jak w dieslu jak sie po prostu olej konczy.

    Jeszcze pozostalo sprawdzic:
    - Filtr powietrza
    - Czy w ukladzie paliwowym nie ma powietrza - jezeli zamiast paliwa dostaje sie powietrze, to ono czesto powoduje takie spadki i podskoki obrotow. Jak sie juz daje wiecej gazu, to generalnie powietrze cofa sie w tyl i leci samo paliwo.
    Warto sie tym zajac - wymienic przewod paliwowy ktory idzie do pompy wtryskowej na przezroczysty i obserwowac czy nie ma tam pecherzykow powietrza.
    Pozdrawiam
  • #6
    AlexxTar
    Level 10  
    Niestety silniczek krokowy jest dobry, układ podawania paliwa również, ciśnienie paliwa na wspólnej belce też, kompresja na cylindrach niewiele się między sobą różni, wtryski dobre, świece i cewka też.........co może być dalej ?? Co jeszcze moge sprawdzić ??

    Sprawdziłem też wężyk gumowy, który łączy dekiel nad zaworami z rurą od powietrza czy nie jest zatkany ale jest ok...
  • #7
    czapajew
    Level 22  
    A czy tankujesz paliwo na jednej i tej samej stacji, możliwe że paliwo złej jakość.
  • #8
    AlexxTar
    Level 10  
    Praktycznie zawsze tankuje na BP i żadko mi się zdarza aby zaświeciła mi się rezerwa i pobrało jakieś paproki ze zbiornika...
  • #10
    zbyniuś
    Level 26  
    A może sterownik skorodował.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    AlexxTar
    Level 10  
    Panowie, auto juz dziala, wina tej dolegliwosci okazala sie wrecz banalna rzecz ! Poprostu dziwnym trafem po wymianie nowej sondy lambda ktora wczesniej wiecznie pokazywala blad odczytu w komputerze, okazalo sie ze ta nowa ma przerwany kabelek w izolacji i odczyt byl z niczego.........mimo ze tak bylo, komuter nie pokazywal bledu odczytu ani zadnej odchyly od normy. Elektryk wreszcie znalazl to i samochodzik chodzi jak nowy. Owszem jak to wsumie od samej nowosci ma pewne swoje chimery gdy jest zimny ale to juz zupelnie nie to samo. A i spalanie na trasie zamyka sie w 5,5 litra co do tej pory bylo tylko marzeniem. Dziekuje wszystkim za swoje sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam :)
  • #14
    filusz50
    Level 1  
    Niestety i mnie zima zaskoczyła
    musiałem usunąć zamarzniętą wodę ze spryskiwaczy szyb
    udało mi się ją rozmrozić i mało męczącą metodą wylałem ją za pomocą sprzyskiwacza
    jakże było przykro gdy wieczorem moje autko odmówiło
    Trzeba było ładować akumulator
    niestety jak się okazało z nieuwagi zapomniałem wyłąjąć klucze ze stacyjki
    po naładowaniu silnik pracował dokładnie jak w opisie
    w trakcie jazdy do mechanika zapaliła się dodatkowo lampka wskazująca usterkę silnika i komputera
    Mechanik zaproponował mi bym sam spróbował naprawić samochód
    Metoda ta to RESET komputera pokładowego
    Jak to zrobić?
    Po prostu odcepić klemę akumulatora i po chwili ponownie go podłączyć
    Ponoć czseem nie zdaje to egzaminu ale w moim przypadku udało się.
    PEUGEOT ożył i pracuje bez zastrzeżeń - koszt naprawy = 0 zł