Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samowlaczajace sie ogrzewanie tylnej szyby w polonezie !

13 Lis 2003 00:13 6716 10
  • Poziom 12  
    Przekrecam kluczyk - kontrolka od szyby sie nie swieci.
    Uruchamiam silnik i wlacza sie wtedy ogrzewanie tylnej szyby.
    Co ciekawe w lecie takiego motywu nie bylo.
    Nie podejrzewam zeby w polonezie byly takie cuda ,ze autko w pewnych temperaturach samo wlacza to grzanie.
    Raczej to awaria .
    Doczytalem sie ze jest tam czasowka ktora po jakims czasie wylacza to grzenie szyby - ale dlaczego cos je wlacza ?


    O co tu chodzi ?

    Arek
  • Testo
  • Poziom 10  
    Cuda może nie :) jakiś termistor ale nie sądze. Sprawdź przewody doprwadzające napięcie do ogrzewania szyby.
  • Poziom 13  
    A jednak polonez ma takie cuda :) to nie awaria tylo normalna praca. Za to jest chyba odpowiedzialna skrzynka za zegarami po lewej stronie samochodu przy jakiejs tam temperaturce zalacza szybe po jakims tam czasie po odpaleniu. Nie kazdy samochod tez ma kontrolke przepalenia sie zarowki stopu.
  • Poziom 12  
    No to jestem dumny z tego ze jezdze Polonezem :-)
  • Testo
  • Poziom 30  
    w instrukcji jest napisane ze ogrzewanie tylnej szyby wlacza sie automatycznie jezeli temperatura jest nizsza niz ok 10 stopni 30 sekund po zgasnieciu kontrolki cisnienia oleju i wylacza po 2,5 minucie albo jak sie nacisnie kluczyk.
    Polonezy MR'93 automatycznie wlaczaja szybe zawsze a mr'95 jak temperatura w jest nizsza niz 10 stopni.
    Do tego masz lampke wygaszana automatycznie po czasie lub przez przekrecenie stacyjki. Jakie inne seryjne auto STANDARD ma takie bajery? a ustawianie swiatel, regulacja podswietlenia wskaznikow?
    Nie zebym tu cos reklamowal.
  • Poziom 17  
    Do tego mozna dodać dowolnie programowane odstępy pracy wycieraczek, kontrolę WSZYSTKICH żarówek od świateł, osobną kontrolkę przepalonych stopów czy na przykład bardzo dobre wspomaganie kierownicy.
    Bajerów poltek ma wiele i dobrze! Szkoda tylko, że sam silnik i konstrukcja mechaniczna pozostawiaja wiele do życzenia.
    Gdyby to poprawić to byłaby to bardzo fajna "fura" :-)
  • Poziom 17  
    polonez to jedna wielka zagadka:) ostatnio wywalalo mi bezpiecznik od wsiatel tak o sobie wykrecilem tylko skrzynke bezpiecznikow i wlaczylem i jest oki co bylo przyczyna to niemam pojecia:/ ale dobrze ze jezdzi:P .spoczatku myslalem ze masz moze gdzies zwarczie ale ze taki bajer posiada to az sie zdziwilem.

  • Poziom 27  
    Co do tych wycieraczek to naprawde niezły bajer był jak poldka mialem, w mazdce mam tylko jeden czas pracy ale kupiłem kiedyś za 20 zł kompletna instalacje od poldka i moze ktoś wie który to element tym sterował to moze do mazdki zaaplikuje :D
  • Poziom 13  
    Zepsuł mi się włącznik świateł i nic bym sobie z tego nie robił, ale byłem w Szwecji, części do poldka niet, a obowiązek jeżdżenia na światłach cały rok. Mały zabieg i już miałem światła - tyle że na dwóch przyciskach - przednie i tylne oddzielnie. I tak to mój poldek dzielnie wrócił do Polski.
    Z tylną szybą mam mały problem - bardzo wolno się nagrzewa.
  • Poziom 14  
    A ja mogę powiedzieć że poldek to istny czołg! Mój ojciec miał kiedyś poldka, kiedy z nim jechałem, kobieta jadąca fiatem uno z podporządkowanej niewyhamowała i uderzyła w prawe przednie drzwi.
    Ja miałem drzwi wkomponowane do środka (szyba cudem ocalała), a uno poszedł do kasacji. :) :) :)

  • Poziom 27  
    Drążąc temat programatora wycieraczek podsyłam opis ze strony producenta, aktualnie rozpracowuję wyprowadzenia ze schematu i pewnie zaaplikuje do mazdki głównie chodzi mi o programowanie czasowe wycieraczek bo reszte to mam standartowo
    URZĄDZENIE MIKROPROCESOROWE TYP: H-167-X...

    FUNKCJE:

    Sterowanie wyłącznikiem zwłocznym oświetlenia wnętrza (po otwarciu i zamknięciu drzwi lampa oświetlenia wnętrza świeci przez określony czas lub zostaje wyłączona przez załączenie stacyjki).

    Przerywacz świateł awaryjnych i kierunkowskazów (wykrywanie przepalenia żarówki sygnalizowane zwiększoną częstotliwością pracy).

    Programowana praca wycieraczek szyby przedniej (w trybie wyłączonym możliwość użycia spryskiwacza z włączeniem wycieraczek do osuszenia szyby; w trybie programowanym ustawianie czasu przerwy dwoma kolejnymi impulsami spryskiwacza).

    Kontrola żarówek „STOP” (sygnalizacja uszkodzenia żarówki za pomocą kontrolki w zestawie wskaźników).

    Sterowanie ogrzewaniem tylnej szyby (automatyczne w zależności od temperatury lub ręczne - opcja nie dotyczy urządzenia H-167XT).

    Sygnalizacja dołączenia przyczepy.

    DANE TECHNICZNE:

    Napięcie zasilania 12V (9 ¸ 16 V)

    Moc maksymalna 190 W

    Zakres temperatur pracy -40 do +85 °C

    Czas zwłoki dla wyłącznika zwłocznego 15s

    Częstotliwość pracy świateł awaryjnych i kierunkowskazów 90±15 imp./min.

    Praca programowana wycieraczek 2¸20s

    Czas załączenia ogrzewanej szyby dla zakresu temperatur otoczenia:

    To ł +9 °C 0 min.

    -3 °C < To < +9 °C 5 min.

    To Ł -3 °C 10 min.