Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wtryskiwacz podaje za dużo paliwa

01 Wrz 2007 14:11 3212 15
  • Poziom 15  
    witam mam problem mam fiata uno 1,6 (gaz) 92r.przy odpalaniu na benzynie wtryskiwacz (bosha) podaje za dużo paliwa i się zalewa( gdy chodzi na gazie wszystko jest ok)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 20  
    Sprawdź czujnik temperatury silnika. A tak w ogóle to w Uno były silniki 1,6?
  • Poziom 34  
    Skoro zalewa się tylko na benzynie to prawdopodobnie uwalony sterownik silnika.
  • Poziom 30  
    ciekawe skad kolega doktor strzela tu uszkodzonym ecu!? hehe..
    proponuje sprawidzic czujnik temp. oraz sam wtryskiwacz..
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 15  
    wtryskiwacz był już wymieniony i czujnik też, sprawdzę jeszcze ten sterownik ale nie pogardzę jeszcze innymi pomysłami
  • Poziom 20  
    Jeśli czujnik i wtryskiwacz ok to sprawdź czas wtrysku i ciśnienie paliwa to wskaże gdzie szukać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tak jak powiedział mactronic, czas wtrysku jeżeli masz możliwość sprawdzenia no i co z sondą może stoi na ubogiej mieszance?
    No i jaki to silnik bo 1,6 w uno to ani nie widziałem ani nie słyszałem
  • Poziom 34  
    Co do mojego typowania mogę uzasadnić. Żaden ze znanych mi czujników , nie jest w stanie doprowadzić do zalewania silnika (kopcenie na czarno, duże zużycie paliwa tak ale zalewanie nie.) Wtryskiwacz gdyby był uszkodzony to zalewał by się również na gazie. Ewentualnie w grę wchodzi zwarcie przewodu sterującego wtryskiem do masy, ale to by była masakra, silnik cały zalany benzyną. Również nie spotkałem się z silnikem 1,6 w Uno
  • Poziom 15  
    aha sory to jest tipo a czas wtrysku to 8ms
  • Moderator Samochody
    cardiag napisał:
    ciekawe skad kolega doktor strzela tu uszkodzonym ecu!? hehe..
    proponuje sprawidzic czujnik temp. oraz sam wtryskiwacz..


    ja też bym stawiał na uwalony sterownik bo już 2 razy się spotkałem z takim objawem w uno i po wymianie ecu wszystko wróciło do normy, w obu przypadkach był taki sam silnik 1.4 albo 1.5 nie pamiętam już
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to dużo za duży czas wtrysku. W tym przypadku obstawiam tak jak koledzy wcześniej sterownik bo chybą żaden czujnik nie jest w stanie ośmiokrotnie wydłużyć czasu wtrysku
  • Poziom 15  
    z tego co wiem to 8ms to taka norma a nie 1ms
  • Poziom 20  
    8 ms jest możliwe przy maksymalnie otwartej przepustnicy, na wolnych obrotach tak jak napisał goldwinger. Jeżeli TPS jest ok to sterownik
  • Poziom 30  
    wyglada faktycznie na ecu, zwracam honory ludziom co w ciemno typowali ecu :)
  • Poziom 15  
    dzięki wszystkim za wypowiedzi i to był jednak sterownik, pozdrawiam:)