Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort 1,6 16V 96r szalejący wskaźnik temperatury i paliwa

Goral-81 03 Wrz 2007 17:13 2557 12
  • #1 03 Wrz 2007 17:13
    Goral-81
    Poziom 12  

    Witam.
    Problem polega na tym, że wskaźnik temperatury i paliwa działają w cały świat. Pokazują co im się żywnie podoba. Sprawdzałem czujnik temp. i wydaje się być ok., sprawdziłem też pływak i też wydaje się być ok (o połączeniach nie wspominam bo to chyba oczywiste). Po pewnym czasie zauważyłem, że przy małym stanie paliwa wskaźnik temperatury pokazuje wyższe temperatury a przy małym niższe, ale nie jest to regułą. Dokopałem się do schematu i okazuje się, że oba wskaźniki są podłączone do jednego stabilizatora napięcia i podejrzewam go o całe zamieszanie. Problem tylko w tym, że nie mogę go zlokalizować, a wiec prosił bym o podpowiedź gdzie on się znajduje.

  • #2 03 Wrz 2007 17:27
    vcc
    Poziom 31  

    Stabilizator znajduje się na desce rozdzielczej.
    Pozdrawiam.

  • #3 03 Wrz 2007 19:04
    Goral-81
    Poziom 12  

    Niestety na zegarach nie widzę stabilizatora odpowiedzialnego za wskaźnik paliwa i temp. Załączam zdjęcie może to coś ułatwi.

    Jak ktoś ma inne pomysły co do dziwnego zachowania się wskaźników to chętnie wysłucham.

    PS
    Po dokładniejszym przyjrzeniu się schematowi i moim zegarom zaczynam wątpić czy schemat który znalazłem jest od mojego samochodu.[/img]

  • #4 03 Wrz 2007 19:14
    vcc
    Poziom 31  

    A obok niebieskiej kostki na tej małej płytce to nie jest stabilizator, sprawdź czy nie ma też zimnych lutów.

  • #5 03 Wrz 2007 19:20
    Goral-81
    Poziom 12  

    No morze i tak, ale patrząc po ścieżkach nie ma on nic wspólnego ze wskaźnikiem temp. i paliwa.


    Moderowany przez Błażej:

    A co ma wspólnego z twoim problemem zbiornik słonej wody?

  • #6 03 Wrz 2007 19:29
    vcc
    Poziom 31  

    Fakt. zasilanie do obydwu wskaźników jest osobne, sprawdź jakie masz napięcie zasilające wskaźniki.

  • #7 04 Wrz 2007 13:09
    Goral-81
    Poziom 12  

    No więc jest tak (mam nadzieję, że to kogoś oświeci):

    Bez zapalonego silniki na zimno :
    B+ - E = 12,3 V
    wskaźnik temp.
    B+ - S = 4,9 V
    S - E = 7,4 V
    wskaźnik paliwa
    B+ - S = 6,1 V
    S - E = 6,2 V

    z zapalonym silniki na zimno :
    B+ - E = 12,1 V
    wskaźnik temp.
    B+ - S = 4,8 V
    S - E = 7,3 V
    wskaźnik paliwa
    B+ - S = 6,0 V
    S - E = 6,1 V

    pracujący ciepły silnik (poczekałem aż włączy się wentylator), wskaźnik temp. sprawiał wrażenie, że działa poprawnie aż nagle opadł do białego pola (niestety nie zdążyłem pomierzyć napięć) po czym po ok 1. min znów jakby wskazywał prawidłową temperaturę (trochę ponad połowę skali):
    B+ - E = 14,0 V
    wskaźnik temp.
    B+ - S = 8,8 V
    S - E = 5,3 V
    wskaźnik paliwa
    B+ - S = 7,0 V
    S - E = 7,0 V

    Wskaźnik paliwa waha (co jakiś czas zmienia wychylenie) się w obrębie czerwonego pola rezerwy co by się zgadzało ze stanem paliwa, ale dlaczego się waha.

  • #8 04 Wrz 2007 17:12
    vcc
    Poziom 31  

    Sprawdź połączenia zegarów z taśmą, czy nie ma luzów i czy tam nie zaśniedziało.

  • #9 05 Wrz 2007 06:55
    Goral-81
    Poziom 12  

    To poszło na pierwszy ogień jak już pisałem w pierwszym poście.

  • #10 05 Wrz 2007 10:12
    vcc
    Poziom 31  

    Skoro jest na schemacie stabilizator o musisz iść po przewodach i na pewno go znajdziesz.

  • #11 05 Wrz 2007 14:52
    Goral-81
    Poziom 12  

    Ze schematu który mam wynika, że jest on na zegarach. Najwyraźniej nie jest to schemat od mojego samochodu.

  • #13 10 Wrz 2007 09:17
    Goral-81
    Poziom 12  

    Tak się właśnie domyślałem.
    Ma ktoś może schemat od tego autka.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME