Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k

delta107 03 Sep 2007 21:05 65907 49
  • #1
    delta107
    Level 13  
    Witam
    Kolejne pytanie z serii jaki :LPG najlepszy :cry:
    Chciałbym dołączyć do grona gazownik’ów he he, i zafundować dla mojej fury LPG.
    Mam VW POLO 98 z silnikiem 1.6 AEE. Dość popularny silnik jeżdżący również w VW Golf , czy Skodach i takich tam. Kolektor -jak to w AEE- plastikowy. Pali w mieście koło 9,6 l/100km a na trasie 6,3 l/100km. :cry:
    Najlepsza opcja to V generacja = ciekły gas - ale troszkę za drogie jak na ten wiek auta.

    Jedyna możliwość LPG to sekwencja IV generacji wiec wybór pozostał pomiędzy :
    STAG-300 (koło 2,6 tyś zł -kraków):!:
    BRC (koło 2,9 -3,0 tyś zł -kraków)
    LANDI RENZO (OMEGAS)

    bardzo sie zastanawiam nad tym polskim sterownikiem STAG-300 tym bardziej że jest dostępny software do niego.
    Na drugim miejscu OMEGAS

    Koledzy drodzy, macie jakieś doświadczenia co było by najbardziej optymalne ??
    Może ktoś sie już spotkał z instalacjami w Silnikach AEE 1.6 lub podobnych ??
  • #2
    rafcio363
    Level 30  
    Moja drobna sugestia...(niejestem specjalistą)

    Stag jest tania instalacją,zakłady kupują ją po ok.900-1100zł. "Normalne" instalacje sa o wiele droższe, w tej chwili niepamietam czy rzędu 200 czy 500zł.Ale napewno rozwiązanie STAGa to najtansza opcja...
  • #3
    marivs
    Level 17  
    STAG-300 albo KME DIEGO - są to sprawdzone instalacje, wielu użytkowników jest z nich zadowolonych i z pewnością szybciej ci pomogą niż z pozostałymi. Ta druga jest instalką zrobioną w Polsce (pierwsza nie wiem dokładnie) i bez problemu dostaniesz do niej schemat montażowy, program sterujący itp.
    Sam mam KME ale BINGO S4 i jest to 2 gen i jestem b. zadowolony (Punto2 1,2 MPI ).

    Jeśli wybierzesz BRC to już jesteś skazany na serwis i zakład montażowy.. wcześniej w Punciaku było właśnie BRC ale BLITZ i dobrego zdania powiedzieć o tym nie mogę. BRC to niestety braki we wszystkim (intrukcje, schematy, oprogramowanie itp)
  • #4
    rafcio363
    Level 30  
    a poco mu schemat montażowy?
    Zostawia auto fachowcom na montaż, 1 przeglad gratis...a zakład ma wszystko co potrzebne kolejny 40,50zl wiec niewiem czy warto sie bawić w zrób to sam....
  • #5
    marivs
    Level 17  
    Rafcio - teoretycznie masz rację ale tylko teoretycznie bo niestety jak ktoś montuje LPG do auta to tym samym skazuje samego siebie na nowe hobby jakim właśnie jest instalacja LPG. Dam sobie rękę uciąć, że jeśli "delta07" będzie dociekliwy a instalatorzy spitolą montaż (a to jest więcej niż pewne) to zacznie czytać fora o LPG, szukać oprogramowania i interfejsu do podłączenia się laptopem do centralki LPG aby wyeliminować problemy itp.
    Dlaczego tak uważam? - wystarczy poczytać na forach od LPG jakie to miłe niespodzianki potrafią "fachowcy" zrobić pod maską samochodu. Mój przykład: instalacja 2 gen i tak: źle dobrany mikser do silnika, brak zamontowanego emulatora OBD2, źle ustawiona emulacja sondy lambda co skutkowało że silnik na benzynie nie pracował. Po kilku interwencjach w zakładzie gdzie montowali, poczytaniu o instlacjach LPG wniosek nasunął się sam - kolesie nie wiedzieli co robią. Skończyło się tak, że wymieniłem sterownik gazu na BINGO S4, kupiłem nowy (dedykowany) mikser, NAPRAWIŁEM obudowę filtra powietrza bo mi ją po prostu zniszczyli itd. itd.
    Chcąc nie chcąc nabyłem sporo wiedzy, której bym nie posiadł nigdy gdyby instalacja była dobrza zamontowana ale stało się inaczej i teraz tego nie żałuję bo mogę się nią podzielić z innymi.
    Takich przykładów jak mój jest więcej... wystarczy poszukać.
  • #6
    MKCOFE
    Level 14  
    WITAM

    Osobiście polecam instalacje BRC Seqent24 jest stosunkowo niewiele droższa od wymienianego tu stag 300 o oferuje o wiele solidniejsze wykonanie podzespołów instalacji, ( sam montaż zależy już od danego zakładu) "prawdziwe" wtryskiwacze a nie zawory i montując w sieci czakram 2lata gwarancji na terenie całego kraju. A słowa MARIVS-a są spowodowane chyba tym że wybrał taki a nie innych montażystów laików. A mówienie ze gazownicy zawsze coś sp.... jest dziecinne to tak samo jak bym powiedział ze każdy mechanik, lakiernik, stolarz ...... itd. są do kitu bo mechanik mi spaprał robotę przy silniku lakiernik źle pomalował itd.
    MARIVC napisał-"wystarczy poczytać na forach od LPG jakie to miłe niespodzianki potrafią "fachowcy" zrobić pod maską samochodu."

    ile jest takich tematów np na elektrodzie miesięcznie?? 10,20,50 może 100
    a ilu ludzi miesięcznie montuje nową instalacje w swoim samochodzie?


    POPROSTU DZIECINNE GADANIE. Popytaj znajomych gdzie montowali instalacje jak sie im sprawują, zawsze lepiej popytać niż później żałować

    POZDRAWIAM
  • #7
    marivs
    Level 17  
    A ja odradzam BRC bo nawet coś takiego jak głupi korek wlewu gazu musi być BRC bo nic zamiennego nie pasuje - chociażby dlatego!
    Wiem bo ostatnio taki zgubiłem a raczej koleś na stacji mi go nie wkręcił.
    Solidniejsze wykonanie hmm... mozna polemizowac bo sa tak solidne jak wloskie buty, tylko ladnie wygladaja :D
  • #8
    MKCOFE
    Level 14  
    Witam ponownie
    Solidniejsze w 100% solidniejsze od np staga300. 100% serwis BRC jako jeden z niewielu producentów nie robi łaski ze wymienia coś na gwarancji w przeciwieństwie do większości polskich producentów. Zresztą wystarczy poczytać w sieci jaka jest opinia tych instalacji.
    Poprostu doradzam dlatego ze jest najlepsza opcja w półce cenowej ok 3000pln a nie dlatego ze korek nie pasuje od innych instalacji co jest chyba najmniej istotna sprawą w tym przypadku, no chyba ze pasujący korek jest ważniejszy od sprawności instalacji

    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    P.S

    A już nie mówiąc ze pasują od innych instalacji są mocowane na najczęściej spotykany sposób czyli wkręcane z gwintem M10X1,5
    A może ktoś zna bardziej rozpowszechniony rodzaj korka wlewu gazu??

    Pozdrawiam
  • #9
    delta107
    Level 13  
    Sterownik można kupić za pół ceny, ale samodzielne zakładanie to (o ile nie popsuje auta)podobnie jak niskiej klasy serwis he he :-):

    Już z definicji zakładam ze po jakimś długim czasie będzie trzeba trochę pogrzebać w ustawianiach sterownika. Można to (i parę zł) zostawić w serwisie, ale nigdy nie zaszkodzi samemu monitorować co sie dzieje.

    Dla niektórych usterek potrzebne są analizy ze specyficznych sytuacji które trudno zrobić na zawołanie.
    Podobają mi sie układy gdzie producent daje jakiś soft i sch.... , bo wtedy wiem co sie dzieje i serwis ciemnoty mi nie wciśnie.
    P.S.
    Słyszałem ze STAG-300 zapamiętuje kiedy ostatnio był PC podłączany. Czy to prawda?
    Jak sie to ma do innych układów i jak do gwarancji ?

    Pozdrawiam i THX
  • #10
    MKCOFE
    Level 14  
    Witam ponownie

    Nie pamiętam w tym momencie czy stag300 ma pamięć daty ostatniego wpięcia ale napewno zapisuje jaki komputer był ostatnio wpinany i w taki sposób serwis może określić czy było to robione w nim czy może ktoś inny podpinał sie do sterownika

    Pozdrawiam
  • #11
    marivs
    Level 17  
    delta107 wrote:

    Już z definicji zakładam ze po jakimś długim czasie będzie trzeba trochę pogrzebać w ustawianiach sterownika. Można to (i parę zł) zostawić w serwisie, ale nigdy nie zaszkodzi samemu monitorować co sie dzieje.

    Dla niektórych usterek potrzebne są analizy ze specyficznych sytuacji które trudno zrobić na zawołanie.
    Podobają mi sie układy gdzie producent daje jakiś soft i sch.... , bo wtedy wiem co sie dzieje i serwis ciemnoty mi nie wciśnie.


    Dobrze kombinujesz!
    Trzeba sobie pozostawić "furtkę" w razie gdyby.. tfu tfu nie zapeszam.

    Myślę, że ta stronka http://www.lpg-wrzosowa-legionowo.com trochę zmieni podejście do "DZIECINNE GADANIE"
  • #12
    MKCOFE
    Level 14  
    WITAM PONOWNIE

    Nie czytałem tej strony http://www.lpg-wrzosowa-legionowo.com zbyt dokładnie (nie mam na to czasu w tym momencie ale napewno nie odmówię sobie lektury) ale to nadal nie usprawidliwia twierdzeń typu gazownicy są źli wszystko psują i podobnych, dla mnie jest to poprostu DZIECINNE GADANIE.
    Osobiście jestem za robieniem stron tego typu, aby inni (nowi użytkownicy) instalacji lpg nie musieli przeżywać podobnej drogi.
    Poprostu ostrzegajmy przed takimi warsztatami, a nie krytykujmy wszystkich którzy są w takim samym fachu jak np opisany na tej stronie warsztat w Legionowie ( jak dla mnie takie podejście do sprawy nie jest zbyt inteligentne) wkońcu nawet w opisanym przypadku z Legjonowa jest wiele nazw warsztatów w których jednak nie pracują "gazownicy" laicy partacze itd.

    Pozdrawiam
  • #13
    larry_derby
    Level 12  
    Dziękuje za wyrażoną opinie o mojej stronie i pozdrawiam. :)
  • #14
    panjabi-mc
    Level 12  
    Witam
    panowie tyle gadania jak by to bylo 3000gt twin turbo albo co innego .
    Prosty silnik jak drut niech sobie pan załozy najtanszego staga i bedzie smigał jak trzeba . Przypilnowac niech rowno dysze nawiercą starannie poskrecają , polutuja i nieprzekreca za duzych dysz . Tutaj naprawde wszystko bedzie grać .

    Stag jest najszybszy z tych wymienianych prosta konstrukcja zapewnia niezawodnosc tam jedynie padają czasem mapsensory nic wiecej

    Pozdrawiam
  • #15
    keser sose
    Level 2  
    Witam .
    Codzinnie mam takie przypadki ... Koleszko kupuje soft , grzebie w lpg bo musi , bo wiecznie mu coś nie gra, raz w tygodniu mu zafaluje , raz w miesiącu zgasnie , grzebie , czyta na forum , dalej grzebie , a potem wraca tam gdzie mu montowali i oczywiscie do niczego sie nie przyznaje. Chcecie tanio , montujecie byle co ,a potem wymagania ... Stag kosztuje połowe mniej niz Omegas , ciekawe dla czego ? To samo dotyczy warsztatow, te najtansze nie koniecznie muszą byc hehe najlepsze . pozdrawiam specyficznie oszczednych. Marcin
  • #16
    nico6
    Level 17  
    witam jak masz komputer benzynowy Boscha to zakładaj ESGI 2 super obsługuje ten układ a jesli Magnetii Marelli to załuz BRC Seqent 24 ten obsługuje super ten komputer benzynowy pozdrawiam
  • #17
    pawciopawcio
    Level 11  
    witam
    na temat staga 300 to powiem ze jest ok sam zakładałem instalacje a6 2.4 v6 quatro chodzi super pali śred.pręd.140 km\h 12l gazu
    kalibruje sie praktycznie sam moim zdaniem stag 300 ok
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    delta107
    Level 13  
    Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75kJaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k

    Wybrałem STAG 300 za 2,5 tyś montowane w Krakowie.
    Już prawie rok śmigam na gazie i jest OK. Na benzynie autko troszkę żywsze, ale taki już jest urok.
    Miałem okres że potrafił gasnąć na gazie, ale po zmianie stacji LPG i dotankowaniu innego gazu , odrazu mu się poprawiło.


    Potwierdzam to co wszyscy mówią, ze tanio wychodzi drogi gaz, bo więcej się na nim przejedzie km.
    Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k

    :idea: Przejechałem na gazie koło 14 tyś Mam takie pytanko odnośnie spalania :?:
    Od jakiegoś czasu notuje tendencje wzrostową przy spalaniu (jak widać na wykresie. Czy jest to spowodowane?:?:
    a) latem == używanie klimatyzacji?
    b) koniecznością wymiany filtra?
    c) rozregulowaniem się charakterystyk wtrysku?
    d) na tyle znam autko że mocniej cisnę ?
    e) inne?:idea:
  • #20
    ciechann
    Level 17  
    1. Slabymy wtryskami. - valteki sa strasznie nie precyzyjne wymagaja ciaglej regulacji a z tego co widze nigdy nie byly regulowane (od nowosci)
    2. Jezeli po 14 tysiacach jeszcze nie wymieniles filtrow to nie dobrze - czy olej i filtr powietrza tez wymieniasz po tak duzym przebiegu czy robisz to raczej systematycznie ??
    3. zuzyciem swiec ?? ale to sporadyczne przypadki.
    4. klima na 100% zwieksza spalanie im slabszy silnik tym wieksza strata
  • #21
    mogilno cmg
    Level 2  
    Witam.
    Jeśli nie masz sprawdzonego fachowca od gazu popytaj znajomych!!! Fachowiec który ma pojęcie o tym co robi to SKARB!!! Większość tzw fachowców to zwykli SZMACIAŻE którzy mają tylko uprawnienia kupione gdzieś na targowisku za kaczki. Ja mam zamontowany STAG-300 zrobiłem na gazie jakieś 7.5 tyś działa bez zarzutu, moc na gazie = benzyna, silnik nawet wg. mnie pracuje równiej na gazie. Jak narazie byłem raz u regulacji, zaraz po montażu (po 1000 km) spalanie +1l gazu w porównaniu do benzyny.
    Jak dla mnie same pozytywy. Rada - nie można być sknerą niech pali więcej nawet 2 litry byle osiągi były takie same jak w przypadku benzyny lub zbliżone, a będzie działać wdzięcznie.
  • #22
    slaw00000
    User under supervision
    WITAM, ja gazowalem w sierpniu swoje VOLVO 460 zrobili idealnie, polecam Ci GORZÓW WLKP BOSH Serwis jak chcesz dam Ci nr telefonu, wkładali mi BRC samochod 4-ro cylindrowy 1,7Tubro 1996r
  • #23
    mongaz
    Level 11  
    Podstawową różnicą między Stagiem a BRC jest, jakość wyrobu, czegodowodem jest ilość reklamacji a takrze gwarancja, jaką daje producent na swój wyrób. BRC daje gwarancje jako firma Czakram na 24 miesiące bez limitu kilometrów. AC producent Staga dołączył do instalacji książeczkę gwarancyjną w której :idea:gwarantem jest zakład montujący, a czas gwarancji to 24 miesiące z wykluczeniem reduktora i wtryskiwaczy na które jest 12 miesięcy lub 20 000 km. Przedstawiciele AC twierdzą iż nie mogą odpowiadać za źle zamontowaną instalacje . :!:Więc czemu nie dają pisemnej gwarancji na wyrób?:D Jeżeli instalacja jest tak dobra to czego się bać?
  • #24
    digitalus
    Level 11  
    witam
    W zawodzie gazownika pracuje 10 lat
    1 Stag = same problemy
    2 Brc = mniej problemów
    3 King ( dawny dream ) chyba najlepsza z jakimi sie spotkalem
    4 Ilosc przejechanych kilometrow zalezy od tego jaka zastosujemy listwe wtryskowa ( co 10 tys obowiazkowa wymiana filtrow )
    pozdrawaim
  • #25
    marek.lelusz
    Level 11  
    mongaz.

    Zauważ że AC w gwarancji pisze iż pomimo tych ograniczeń możesz skorzystać z tak zwanej ustawy.

    Parę dni temu zamontowałem Staga-300. Montowałem w AC, w ich warsztacie i jestem bardzo zadowolony, jak bym pojechał gdzieś indziej to bym miał problemy, bo widziałem jakie problemy kolesie mieli, i do głowy by mi nie przyszło zrobienie tego na co oni wpadli - myślę że gazownicy też by na to nie wpadli...

    Pozdrawiam
    Marek
  • #26
    zizitop901
    Level 13  
    Witam Mam seicento 900 z 98r w gazie z BRC i stało rok bez jazdy teraz je uruchomiłem na lato stał w garażu benzyny było 1/3baku i gazu z 1/4 musiałem naładować aku bo padło i myslta co chceta zaskoczył bez problemu na benzynce a po przejściu na gazik nawet nie stęknął wiec niech nikt nie pierniczy głupot o BRC, jak cie nie stać na fachowy serwis LPG to się w niego nie pakuj bo będziesz potem pisał głupoty o LPG jak wielu tu pisze, sam to możesz zrobić siku po piwku a nie montaż LPG, każdy polak uważa się za specjalistę od wszystkiego a potem płacze na forum pomocy. Czasy Adama Słodowego minęły. I bardzo dobrze ze nic innego do brc nie pasuje, to oznaka 100% pewności że nikt nie wsadzi lipnej podróby jako zamiennik oryginału. Jeśli chodzi o BRC mają wszystko i są profesjonalistami najwyższej klasy jeśli chodzi o LPG jest sporo serwisów w Polsce, BRC to włoska firma ale ferrari i lamborghini to też włoskie auta i co złe są, brzydkie, maja małą moc? Jedz do serwisu LPG a nie osiedlowego speca po zawodówce a o problemach z LPG nie będziesz wiedział.
  • #27
    Jericho24
    Level 20  
    digitalus wrote:
    itam
    W zawodzie gazownika pracuje 10 lat
    1 Stag = same problemy
    2 Brc = mniej problemów
    3 King ( dawny dream ) chyba najlepsza z jakimi sie spotkalem
    4 Ilosc przejechanych kilometrow zalezy od tego jaka zastosujemy listwe wtryskowa ( co 10 tys obowiazkowa wymiana filtrow )
    pozdrawaim
    Na forum o lpg w większości przypadków piszą żeby wkładać staga z dobrymi komponentami. Może Ty po prostu nie umiesz go dobrze ustawić i stąd te problemy? Albo zakładali u partaczy i później trafiali do Ciebie na poprawę.
  • #28
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    zizitop901 wrote:
    jak cie nie stać na fachowy serwis LPG to się w niego nie pakuj bo będziesz potem pisał głupoty o LPG jak wielu tu pisze, sam to możesz zrobić siku po piwku a nie montaż LPG, każdy polak uważa się za specjalistę od wszystkiego a potem płacze na forum pomocy. Czasy Adama Słodowego minęły. I bardzo dobrze ze nic innego do brc nie pasuje, to oznaka 100% pewności że nikt nie wsadzi lipnej podróby jako zamiennik oryginału. Jeśli chodzi o BRC mają wszystko i są profesjonalistami najwyższej klasy jeśli chodzi o LPG jest sporo serwisów w Polsce, BRC to włoska firma ale ferrari i lamborghini to też włoskie auta i co złe są, brzydkie, maja małą moc? Jedz do serwisu LPG a nie osiedlowego speca po zawodówce a o problemach z LPG nie będziesz wiedział.


    Najważniejszy jest montaz i zestrojenie, a osprzet powinien być w miarę dobrze dobrany i ( szczególnie ten markowy ) powinien sie wybronić długotrwała pracą by skąpensować stosunkowo wysoka cenę zakupu.
    Moja własna "amatorska" instalacja i amatorskie "oprawienie" kolektora ssącego:
    Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k Jaki LPG STAG-300, BRC, LANDI RENZO-do VW Polo AEE 1.6 75k

    Pokaż mi fachowy serwis , w którym chcieli by zamontować instalacje wg żelaznych zasad i to w rozsadnej akceptowalnej ekonomicznie cenie:
    -demontaz kolektora.
    -nawiercenie króćców tuz obok wrtyskiwaczy , pod tym samym katem (odległość 2 cm) z podawaniem gazu na zawory ssace,
    -pionowy montaz wtryskiwaczy ,
    - możliwie najkrótsze i równe wężyki (u mnie 6 cm)
    -solidne i estetyczne zamocowanie wtryskiwaczy,
    -solidne i estetyczne umocowanie wiązki elektrycznej i sterownika LPG,
    -porzadne zestrojenie instalacji w róznych warunkach drogowych.
    Moje auto to citroen evasion z silnikiem 2,0 16V 136KM gabaryty sharana/galaxy, masa ok 1600kg. Wtryskiwacze Magic jet zamontowane z cała świadomoscia ich wad i zalet , reduktor (opluwany) skorpion ST po przeróbkach i STAG 4. Dystrybutor/filter magic ( +dodatkowy filtr FL) z przemontowanym czujnkami temperatury i ciśnienia tam gdzie powinny byc - za filtrami. Spalanie tzw. trasa ( lato klima 6 osób lub4 + bagaże) 10-11 LPG, któtkie odciinki 13-max , jesień ( teraz) do 13 LPG, ale wiecej benzyny ( przełączenie po ok 1 km.) Większość moich znajomych ma takie osiagi w autach sedan , czy kombi z silnikami 1,8-2,0.
    Koszt instalacji to 1500 zł ( nie licząc oczywiście mojej pracy) zamortyzowany po 8-9 tys km.
    Przejechane autem ok 15 tys , żadnych "check engine" ani problemów z gazem,a tym bardziej zauważalnych spadków mocy.

    Do autora : w Twoim przypadku masz niezbyt nowoczesny silnik i stag 4 ( to samo co 300- tylko wersja na 4 cyl.)spokojnie go obsłuży, dobrać dobre wtryskiwacze ( hana, valtek 34) i przyzwoity reduktor (alaska da radę), a reszta zależy od montażysty.
  • #29
    kulka_1979
    Level 11  
    Witam,

    nie chcąc zakładać nowego tematu, pozwolę sobie dołączyć swój wątek z uwagi na wciąż rosnące ceny paliwa w naszym kraju;/. Otóż stanęłam przed dylematem zamontowania "gazóweczki" do mojego samochodu - FORD FOCUS MK 2, 2oo5 r, z silnikiem 1.6 Duratec 16 V Ti-VCT (115/120PS).

    Kompletnie się na tym nie znam, dlatego licząc na Wasze doświadczenie prosiłabym o udzielenie informacji (jak najbardziej szczegółowych) dotyczących instalacji gazowej, jaką najkorzystniej zamontować w moim modelu, a także na co zwrócić uwagę w rozmowie z montażystą /instalatorem (tak, aby nie trafić do jakiegoś partacza czy innego "druciarza" i nie dać się tym samym naciągnąć). Jakie "promocje" brać pod uwagę - tj. okres gwarancyjny, limit km itp?

    Prosiła bym także o ewentualne podanie przybliżonych kwot.

    Za wszystkie sugestie i odpowiedzi bardzo serdecznie dziękuję i pozdrawiam
    kulka_1979
  • #30
    zed71
    Level 23  
    kulka_1979 wrote:
    Witam,

    nie chcąc zakładać nowego tematu, pozwolę sobie dołączyć swój wątek z uwagi na wciąż rosnące ceny paliwa w naszym kraju;/. Otóż stanęłam przed dylematem zamontowania "gazóweczki" do mojego samochodu - FORD FOCUS MK 2, 2oo5 r, z silnikiem 1.6 Duratec 16 V Ti-VCT (115/120PS).

    prosiłabym o udzielenie informacji (jak najbardziej szczegółowych) dotyczących instalacji gazowej, jaką najkorzystniej zamontować w moim modelu,

    żadnej. focus 1,6 (podobnie jak 1,4) posiada ceramiczne gniazda zaworowe ktore nie "lubią" gazu i najlepszym sposobem jest sprzedaz tego samochodu i kupno nowego (z uwzględnieniem przyszlego montażu lpg. niektorzy montują gaz z lubrykacją ale to się opłaca na krótką metę - siadają glowice po przejechaniu ok 40-60 kkm (a nawet wczesniej).