Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podtrzymanie elektrycznych szyb w astrze 1

06 Wrz 2007 11:52 1410 11
  • Poziom 18  
    witam. od jakiegoś czasu myślę nad zrobieniem podtrzymania szyb w samochodzie, tak aby po wyjęciu kluczyków ze stacyjki można je było jeszcze dosunąć do momentu zamknięcia drzwi aby nie wkładać i wyciągać kluczyków gdy chce szyby dosunąć. czy ktoś wie jak to zrobić? z góry dziękuję za pomoc . pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    najprosciej przepnij zasilanie elektryki szyb z "15" na "30" i będą chodziły zawsze
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Można sklecić jakąś czasówkę np. 30s która poda zasilanie po wyłączeniu stacyjki i będzie prawie BMW:D
  • Poziom 12  
    Witam
    Najlepiej by było podpiąć przekaźnik, który dawałby zasilanie w momencie gdy drzwi są otwarte (sterowanie masą od włączników światła w słupkach) uchroniłoby to przed nieautoryzowanym opuszczeniem szybek gdy są minimalnie uchylone (wentylacja) a drzwi są zamknięte. Układ bardzo prosty tylko diodki by trzeba żeby zasilania z drugiej strony nie podać. Robiłem coś takiego w fiacie i działało rewelacyjnie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    andy 57 : no właśnie coś takiego chciałbym zamontować. nie wiem czy kojarzysz jak jest w vectrze ze do momentu gdy zamkniemy raz drzwi to zasilanie szyb jeszcze działa . Czy mógłbyś mniej więcej powiedzieć gdzie się podpiąć i jaki układ zrobić . Byłbym wdzięczny za pomoc w tej sprawie . z góry dziękuję reszcie za zainteresowanie się tematem :)pozdrawiam
  • Poziom 32  
    a jakby tak podpiąc sie przekaźnikiem pod oświetlenie wnętrza ?
  • Poziom 18  
    wojtekryba : i nad tym się zastanawiam jak to podpiąć pod które przewody aby to też dało oczekiwany rezultat . pomysł z przekaźnikiem podłączonym do podświetlania drzwi wydaje się być dość interesujący . pytanie czy już ktoś taką opcję zastosował . Może jakieś wskazówki co do sposobu podpięcia tego układu czy nawet samego przekaźnika . Pozdrawiam
    Sławek
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    przekaźnik zwierno/rozwierny załatwi temat,reszta w twoich rękach :D

    no moze jeszcze drugi zwykły bo nie wiem ile biora twoje szyby
  • Poziom 18  
    wojtekryba: ale fajnie by było jakbyś tak krok po kroku mi wytłumaczył co i jak :P ....no ale tak serio będę coś próbował i nawet pomyślę gdzie by to wpiąć i jak ...chyba że pan wojtekryba pokusi się o jakiś drobny schemacik ideowy tego połączenia :D ..... Dziękuję Bardzo ;)
    Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    po pierwsze nie pan, a takie przerobki to robie "na żywo" nie myslę o schemacie.
  • Poziom 9  
    Nie lepiej zastosować układ domykania szyb po zamknięciu centralnego, opel ma to przygotowane?
  • Poziom 12  
    krzysztof_waldi napisał:
    Nie lepiej zastosować układ domykania szyb po zamknięciu centralnego, opel ma to przygotowane?

    Witam
    Myślę, że nie o to chodzi. Idea jest taka, żeby mieć dostęp do niektórych funkcji dostępnych po przekręceniu kluczyka w momencie gdy drzwi są otwarte. Nie potrafię napisać gdzie i jak się wpiąć czy też co rozpiąć wg schematu. Całość realizuję ad hoc. Generalnie jest tak: dokładam 2 przekaźniki 40A jeden sterowany stacyjką, drugi masą z drzwi np tylko kierowcy (i tu dioda potrzebna) bądź dowolnych, następnie odcinam od zasilania interesujące mnie urządzenia np: zapalniczka, radio, zasilacz do mp3 szyby i co tam sobie wymyślę w zależności od auta a następnie podaje na te urządzenia zasilanie z obydwóch moich przekaźników. Co to daje - ano w momencie gdy drzwi zamknięte na pokładzie nie mamy urządzeń pod napięciem natomiast gdy zgaszę silnik i stoję w dwu godzinnym korku to minimalnie uchylam drzwi i mogę zapobiec uduszeniu się bez przekręcania stacyjki (opuszczając szyby) lub gdy wysiadam to pasażer chcąc posłuchać radia (np suzuki grand vitara-radio fabryczne) uchyla drzwi na pierwszy zaczep i słucha do woli.
    Pozdrawiam