Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewka zapłonowa Fabia , a szarpanie i strzały w gaznik

cez_any 06 Wrz 2007 20:34 14032 15
  • #1 06 Wrz 2007 20:34
    cez_any
    Poziom 11  

    mam fabie 1.4 8 zaw. 2001 mod zapl to: "moduł elektr FAB 1.4/FEL 1.3 MPI 047 905 104" , sterownik gazu Bingo s4 . od pewnego czasu mam problemy zaczyna mi szarpac przy 1500-2000 obr. , potem , wyżej jest ok. swiece miłem Iskry do gazu jedno elektrodowe wytrzymały 4 zbiorniki i jedna padła/na trzeciej świecy peknieta porcelanka/ , po wyjeciu były czarne. w tej chwili ma NGK trzy elektrodowe i po 300 km znowu czarny nalot - nie dopala mieszanki paliwowo powietrznej .
    po zdjeciu gumek z modułu zaplonu na 3 styku byl lekko rudawy nalot prawie nie widoczny - wyczyscilem go . spalani gazu jest b.duze 12-14 litrów . samochód nawet mi strzelał po ustawieniu na analizatorze HC = 10-20 O2=0.000 λ=1.000-0.9999 /w zakresie obrotów 1500-2000/. nie wiem od czego to zalezy ale jak czasami wymontuje modul cewek jest ok , a czasami strzela ? z trzecia swieca milem problemy juz rok temu , ale samoistnie ustały (saaamo sie naprawiło ;) ).
    zauwazyłem ze aby autko nie strzelało w gaznik musze przedawkowac gaz na niskich obrotach .
    czy to mozliwe aby "padł" ten moduł zaplonu ??
    --------------------------------------------------------
    najtansza oferta tego elementu za 180 zł jest w ponizszym linku , czy warto go kupic,oryginał zaczyna sie od 250 zł ?
    LINK do sklepu :
    http://www.skoda-sklep.pl/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=047905104&categories_id=&inc_subcat=1&x=56&y=14

    Cewka zapłonowa Fabia , a szarpanie i strzały w gaznik

    0 15
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 06 Wrz 2007 21:54
    Sławuś
    Poziom 13  

    Czy na benzynie jest tak samo? Lepiej oryginalny,zamiennik,np f-my VIKA itp są do ...upy.

    0
  • Pomocny post
    #3 06 Wrz 2007 22:06
    grzesiekw12
    Poziom 20  

    Najprawdopodobniej moduł do wymiany. Był taki koleś co przyniósł mi go do naprawy i też miał takie objawy bo palił mu na małych obrotach na 2 cylindry i szarpał. Zależało to też od temperatury, a moduły te padały mu co rok i nie miał już cierpliwości. Uszkadzają się w nich scalaki VB921 i nie można ich u nas kupić. Uszkadzają się termicznie(nie stanowią zwarcia) ponieważ nie są przykręcone do powierzchni którą widzisz jako użebrowaną tylko są na nią położone i zalane silikonem. Jak chcesz to oddłub zalewę silikonową do płytki drukowanej i na niej będziesz widział w dwóch miejscach po 3 nóżki od scalaków pomierz i porównaj rezystancje między skrajnymi nogami.
    Acha po zakupie nowego modułu okazało się że trzeba jeszcze zamienić kabelki we wtyczce bo inaczej to w ogóle nie zapali. Powinna być instrukcja jak to zrobić. Dodam jeszcze że na module nie było znaczka skody tylko jakieś numery, i była przejściówka do podłączenia złącza. Link do aplikacji:
    http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/STMicroelectronics/1073.pdf

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 06 Wrz 2007 22:08
    tzok
    Moderator Samochody

    Jaki gaźnik w Fabii?? Człowiek nie odróżnia gaźnika od obudowy przepustnicy a chce diagnozować usterkę :/

    Moduł zapłonowy można zdiagnozować specjalnym przyrządem (tzw. komputerem-diagnoskopem). Przy tej pękniętej świecy to warto sprawdzić czy czasem płyn nie leci do cylindra (uszkodzona uszczelka pod głowicą), nie ubywa Ci czasem płynu z chłodnicy?

    0
  • #5 07 Wrz 2007 08:31
    cez_any
    Poziom 11  

    tzok napisał:
    Jaki gaźnik w Fabii?? Człowiek nie odróżnia gaźnika od obudowy przepustnicy a chce diagnozować usterkę :/

    Moduł zapłonowy można zdiagnozować specjalnym przyrządem (tzw. komputerem-diagnoskopem). Przy tej pękniętej świecy to warto sprawdzić czy czasem płyn nie leci do cylindra (uszkodzona uszczelka pod głowicą), nie ubywa Ci czasem płynu z chłodnicy?


    "strzał w gaznik" to popularne okreslenie usterki

    0
  • #6 07 Wrz 2007 09:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie lepiej napisać "strzał w kolektor dolotowy"? Zresztą nie ważne, tu omawiane są tylko usterki elektryczne i elektroniczne - a bez wyniku diagnostyki komputerowej, w tym przypadku nie ma w ogóle o czym mówić, zapłacisz 50-70zł ale będzie wiadomo mniej więcej gdzie szukać, równie dobrze usterka może mieć podłoże mechaniczne, np. przestawiony rozrząd (pasek) lub przedmuch na uszczelce pod głowicą.

    0
  • #7 07 Wrz 2007 10:18
    cez_any
    Poziom 11  

    z VAGA to juz samochód potraktowałem jest ok. nie liczac nadmiaru mieszanki paliwowej , bo tak na razie musze pomykac , bo inaczej BUM .
    wody w układzie chłodzenie nie ubywa.
    cisnienie na cylindrach jednakowe.
    reduktor LPG nowy (asterix) .
    przepustnica czyszczona.
    nowy mod. w http://skoda-jano.opole.pl 255 zł /org./ chyba nie mam innego wyboru jak zakup.
    zanim napisałem tego posta walczyłem ok 1 msc z autkiem i chyba wyczerpałem wszystkie mozliwosci.
    na zakonczenie jedna ciekawostka jak ustawie silnik krokowy od LPG na 50 kroków to TPS ma na poziomie 0,45 V , natomiast jak ustawie na 70 kroków to TPS 0,35 V . nie ma to wiekszego wpluwu na strzelanie , jak kichał tak kicha , no moze na 70 krokach czesciej . ratuje sie grzbkami anty - wybuchowymi , az 4 szt. jeden na kierownicy powietrza bezposrednio nad przepustnica , trzy na obudowie filtra powietrza , nie rozrywa dolotu , oraz oczywiscie nadmiar mieszanki paliwowej na niskich obrotach .
    na zakonczenie najwazniejsza mam CB-radio w samochodzie , aby nie szumiało musialem wtawic filtry p- zakłuceniowe z koralikow ferrytowych + kondesatory na zasilaniu cewki zaplonowej . na oscyloskopie widac było szpilki na kablach w kabinie samochodu , teraz nie ma.

    0
  • #8 07 Wrz 2007 14:09
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie brałeś pod uwagę uszkodzenia TPS? Czasem się wyciera i wtedy ECU widzi inny kąt otwarcia przepustnicy niż jest w rzeczywistości. Zobacz czy przy dodawaniu gazu odczyt TPS zmienia się płynni, czy nie ma żadnych przeskoków.

    0
  • #9 07 Wrz 2007 16:34
    cez_any
    Poziom 11  

    przy brudnej przepustnicu TPS 0,7 - 0,9V bez miksera
    przy czystej ok.0,2-0,3 V bez miksera
    przy czystej ok.0,3-0,4 V z mikserem w zaleznosci od ustawienia PWA na atturatorze .
    to nie to.
    mam jeszcze cewe + kable od forda fiesty 1,6 podłacze "na pajaka" i bede mial odpowiedz.
    zamienniki VB921 to vb326 lub vb325
    vb921 w polsce kosztuje 40 zł sztuka x 2 =80 , nowa cewa org. 255zł

    0
  • #10 07 Wrz 2007 21:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Chodziło mi raczej o obserwowanie napięcia lub rezystancji (po odłączeniu wtyczki) TPS w miarę otwierania przepustnicy od 0-90 deg.

    0
  • #11 08 Wrz 2007 00:38
    tomhoj
    Poziom 10  

    Witam.
    Moim zdaniem jak strzały w kolektorze ssącym to świece i przewody wysokiego napięcia. Te elementy przy instalacji gazowej muszą być ok i wymienia sie je zawsze razem. Wymiana samych świec z uszkodzonymi przewodami szybko je też uszkodzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    TPS możesz zmierzyć na włączonym zapłonie (silnik nie musi pracować) sprawdź napięcie na wpiętej wtyczce i ruchem przepustnicy sprawdź czy sie zmienia .

    0
  • #12 08 Wrz 2007 12:36
    cez_any
    Poziom 11  

    pzewodów zaplonowych fabia nie ma - patrz foto u gory .
    na cewie od forda nie strzela./podlaczylem na pajaka/
    swiece - iskry do gazu wytrzymaly 1 msc i padły, ngk mam teraz od tygodnia i zaczynaja sie je***.
    we wtorek bede mial druga , nowa cewka , a narazie benzynka .

    0
  • #13 08 Wrz 2007 17:52
    Mariot123
    Poziom 12  

    cez_any napisał:
    po ustawieniu na analizatorze HC = 10-20 O2=0.000 λ=1.000-0.9999 /w zakresie obrotów 1500-2000/[/img]


    jak mozna ustawić zeby na analizatorze było 0 tlenu ?? przeciez to nieodpowiednia mieszanka

    0
  • #14 09 Wrz 2007 00:49
    cez_any
    Poziom 11  

    Mariot123 napisał:
    cez_any napisał:
    po ustawieniu na analizatorze HC = 10-20 O2=0.000 λ=1.000-0.9999 /w zakresie obrotów 1500-2000/[/img]


    jak mozna ustawić zeby na analizatorze było 0 tlenu ?? przeciez to nieodpowiednia mieszanka


    a czy wiesz ilu procentowe sa stosowane czujniki tlenu w analizatorach ?
    sensory ok. 25% O2 stosowane sa tylko w detektorach f-m drager i auer używanych przez słuzby ratownicze. a analizatorach sa inne czujniki O2.
    znasz moze cene czujnika tlenu , w powietrzu i wodzie ?
    a nadmiar tlenu w spalinach swiadczy o .... pomysl sam.
    natomist duze ilosci weglowodorów ...... doczytaj sobie.

    0
  • #15 09 Wrz 2007 12:07
    tzok
    Moderator Samochody

    Z tego co wiem to sonda lambda jest właśnie czujnikiem zawartości tlenu (O2 sensor).

    Nadmiar tlenu w spalinach świadczy o zbyt ubogiej mieszance, ale lambda=1 to idealna mieszanka (optymalne spalanie).

    0
  • Pomocny post
    #16 09 Wrz 2007 15:35
    chrobot
    Poziom 15  

    ttrzok masz racje , powyzej pisalem o zasadzie pomiaru analogowego pzez czujniki w analizatorach . >> ktos tam wyzej wyskoczył z dziwnym postem , napicanym chyba w celu nabicia sobie punktów.
    w lambdzie 1,3, i 4 cztero przewodowej jest tak jak piszesz zarowno dla sad 1V , 5V i 0,8V-1,6V , 6 przewodowa jest nieco zakrecona .
    po wczorajszej zabawie i dzisiejszym wyjezdzie do kosciólka chyba najbardziej trafna diagnoza jest w trzecim poscie od gory kol.grzesiekw12 . "ubite" temicznie układy VB921. na zimnym silniku jest ok , nagrzany d****.

    0