Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanizm zamka centralnego Corsa B

marian1408 08 Wrz 2007 00:11 1775 1
  • #1 08 Wrz 2007 00:11
    marian1408
    Poziom 9  

Proszę o pomoc. Jeszcze wczoraj w mojej Corsie B działał w drzwiach z centralnym zamkiem, mechanizm zabezpieczenia przed kradzieżą. Przy zamknietych drzwiach kierowcy po szybkim obróceniu kluczyka w prawo (do pozycji poziomej) następowała blokada wszystkich rygli w drzwiach (nie można ich było wyciągnąć).
    Dziś próbowałem kilkakrotnie obrócić kluczyk do tej pozycji i nie udało się. Ponieważ jestem początkującym Corsowiczem proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny tego braku zabezpieczenia. Kluczyk w zamku prawych drzwiach działa normalnie czyli zamyka wszystkie zamki. Natomiast blokada przeciwlamaniowa uruchamiana jest (o ile dobrze znam instrukcję Corsy B) wyłącznie przez zamek drzwi kierowcy. A tak wogóle to zupełnie nie mam pojęcia o konstrukcji całości o której mówisz Mihó. I jak ewentualnie działa taki zamek i mikrowyłącznik. Do tej usterki wykonywałem zamykanie samochodu w 2 ruchach:
    1) wkładałem klucz w pozycji pionowej i przekręcałem w prawo o ok. 45 stopni ( słychać było i widać ryglowanie drzwi)
    2) dalej przękręcałem klucz o kolejne 45 stopni do położenia poziomego klucza (tak jak piszą w instrukcji Corsy) i słychać było dodatkowe ryglowanie.
    W tej chwili mogę wykonać tylko 1) ruch i dalej klucz nie chce się przekręcić (czuję opór).
    Czy te szczegóły pomogą w bliższym ustaleniu usterki ? Czy jest to wina mechanizmu czy elektroniki ? Za wszelkie podpowiedzi z góry serdecznie dziękuję !

0 1
  • #2 13 Paź 2007 20:05
    GRafal
    Poziom 20