Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem startu ..., 6 światełek z LED-ów, jak zrobić?

08 Wrz 2007 07:41 1119 13
  • Poziom 9  
    Witam i przepraszam za tak dłupi tytuł tematu , ale nic nie nasuwa mi się innego na tą sytuację . Jestem w 3 klasie technikum elektronicznego , i chciałem coś wreszcie zrobić praktycznego , jakiś prosty projekt ... No ale jak się okazało z praktycznej stronie to jestem chyba na ujemnej skali , jak o ile z obliczeniami sobie jeszcze w miarę radze. Więc jeśli jakiś miły człowiek zechce mi pomóc to będę się modlił ,żeby mu nigdy alkoholu nie zabrakło.

Chciałem zrobić np. 6 "światełek" wykonanych z różno/jedno kolorowych ledow, aczkolwiek nie na płytce a na kablu. I odrazu z buta nasuwa mi się pytanie , jak to zrobić ? Wlutować bezpośrednio diode w kabel (pod izolke) ? Rozdzielić żyły kabla i wtedy ? Jak zrobić ,żeby nie trzeba było używać baterii tylko korzystać z zasilania 230 domowego . Zapewne to musi być jakiś stabilizator nad napięciowy (?) tylko ,ze w niego ma iść kabel i z niego wychodzić drugi do głównego przewodu z diodami ? Jak to wszystko obliczyć aby diody się nie pojarały. Respektuje was wszystkich za tą kolosalną wiedzę , i dziękuje każdemu kto zechce mi pomóc.

Pozdrawiam , Rigald.

EDIT

Znalazłem jakieś dwa stare zasilacze SEGI , za czasów kiedy grałem na konsoli sega genesis :

http://img171.imageshack.us/img171/5177/1002204na2.jpg

Wiem ,ze nie duzo widac no ale :
    Ten z lewej to
    AC Adaptor
    input AC 120V(mam transformator wiec ok) 60 Hz 96mA
    output 6vdc 800mA 4.8V

Po prawej :

input 120v ac 60hz 16W
    output 10V dc 0.85A

Pewnie mógłbym je wykorzystać w tym małym projekcie prawda ? Tylko pytanie jak dostosować układ do tych zasilaczy ? A może propozycja sklepania własnego zasilacza ? heh , głupio zadawać tego typu pytania do takich speców :/
  • Poziom 1