Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Zap這n iskrowy w silniku WSK 175

eskulapio 17 Wrz 2007 00:44 50060 38
  • #31 17 Wrz 2007 00:44
    dex
    Poziom 27  

    W 175 by造 tak瞠 w豉snie zap這ny iskrownikowe ale w tych extra. WSK kupywa這 to u Szwed闚. Zwa這 si to jako chyba SEM czy jako- nie pami皻am. Mia貫m taki da貫m znajomemu trialowcowi bo potrzebowa. Normalnie to sie mie軼i這 pod obudow. One by造 u篡wane w sportach -trial,enduro,cross w豉snie ze wzgl璠u na 'wywalenie akumulatora', a klakson czy 鈍iat這 stopu tam nie by這 potrzebne. Pasowa這 to pod oryginalne kartery. By這 to na przerywaczu. Mo瞠 gdzies uda這 by si zdoby taki zap這n. Przerywacz nie jest a taki z造, czasami wi璚ej wytrzyma ni elektroniczny, no ale wymaga pieszczot :) okresowych.

    Oryginalny zap這n od 175 te b璠zie chodzi bez akumulatora, ale trzeba zrobi prosotwnik, podpi望 pod cewki i do這篡 kondensator oczywi軼ie musi by 'zewn皻rzna' cewka zap這nowa.

    PS
    Zastanawia mnie rzekomo nowocze郾iejsza konstrukcja silnika ETZ od WSK175. MZ-ty nigdy nie mia貫m. Co tam takiego by這 innegow tej konstrukcji??? Igie趾i na sworzniu?

    A i chyba najgorsze ale te nie jestem pewien, ten iskrownik SEM wymaga innego wa逝, czop by chyba inny i dlatego go da貫m .

  • #32 17 Wrz 2007 00:58
    Pawe訛swobodny
    Poziom 20  

    Owszem rozruch elektryczny by przewidziany w sinikach Witrowskich. Silniki te by造 stosowane ju w motocyklach SHL w wersji GAZELA . W Gazelach by這 jeszcze stosowane ko這 zamachowe podobne konstrukcyjnie do ko豉 zamachowego w samochodach . W motocyklach WSK zamiast tego ko豉 zak豉dano ju tylko tuleje dystansow mi璠zy 這篡sko a ko這 magnesowe - oko這 2 cm d逝go軼i . J瞛eli chodzi o ga幡iki do silnik闚 Wiatra stosowano dwa typy ga幡ik闚 kt鏎ych nazwy nie pami皻am ale jeden z nich nadawa si do zastosowa lotniczych - tzn by odporny na akrobacje . Do zap這nu proponowa豚ym wykorzystanie fabrycznej pr康nicy silnika a jedynie proponuj my雲e nad zmian cewek do zap這nu . Zwracamte uwag na wcze郾iej poruszan kwesti 瞠 silnik ten nie jest przystosowany do wsp馧pracy ze 鄉ig貫m . Ja w swoim silniku mia貫m problemy z dziwnymi wibracjami i w efekcie cz瘰tym wypadaniem zabezpieczenia sworznia t這kowego .

  • #33 08 Pa 2008 14:25
    gbtronik
    Poziom 11  

    Silnik ETZ 150 nie jest najlepszym pomys貫m ze wzgl璠u na bardzo du瞠 drgania (zwr鵵cie uwag na to, jak jest mocowany do ramy).

    Co do zap這nu SEM to:
    - nie wymaga akumulatora
    - potrzebny jest inny wa (ewentualnie mo積a przetoczy czop)
    - by stosowany w wersji S2 i wersjach wyczynowych
    - wymiarami by zbli穎ny do tego z simsona
    - identyczny produkowa m. in. Bosch (mam taki w silniku od motoroweru
    Kreidler), mia najr騜niejsze zastosowanie: od kosiarek, przez traktorki ogrodowe, do motocykli wi璚 musia豉 by to udana konstrukcja

    A je郵i chodzi o ga幡ik to w modelu S2, trialach itp stosowano ga幡ik Bing 1/26/125/II

  • #34 06 Gru 2008 20:11
    Jan Wyszogrodzki
    Poziom 9  

    Proponuj wykonanie iskrownika bezstykowego, osadzonego na czopie
    wa逝 korbowego w miejscu starego ko豉.
    Odlew aluminiowy z zatopionym magnesem mo瞠 by bardzo lekki lecz jest to niewskazane gdy tracimy energi kinetyczn.
    字ednica ko豉 Φ 120 mm, modu zap這nowy indukuj帷y paln iskr przy 180 Obr. min.
    Piasta ko豉 mo瞠 by dowolnie zaprojektowana do zamocowania 鄉ig豉
    Z uzwojenia pierwotnego modu逝 wyprowadzony przew鏚 do wygaszania iskry , mo積a pod陰czy elektroniczny regulator obrot闚 z ustalon charakterystyk zakresu.
    Zak豉d m鎩 posiada patent i produkuje r騜ne odmiany iskrownik闚.

  • #35 17 Gru 2008 17:22
    motonick
    Poziom 2  

    Zgadza si te zap這ny na kole zamachowym do wsk m21w2 nazywa造 si SEM. a teraz troch polityki, jak ju kto wspomnia, ja te nie polecam tego silnika do motolotni poniewa sporo wa篡, a sam iem z do鈍iadczenia 瞠 jak zainstalujesz zwyk造 zap這n to w warunki jakie mog zapanowa na wysoko軼i mo瞠 on zawie嗆. grzebie w tych silnikach ju dobre ponad 8 lat i wiem co m闚i. i tak jak wy瞠j koledzy radzi豚ym raczej silnik z mz 150.
    Je郵i chcesz konkretniejszych wyja郾ie to napisz..
    tyle z mojej strony

  • #36 28 Gru 2008 16:53
    marcwlo
    Poziom 2  

    W tym roku akurat zakupi貫m nap璠 na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskw.
    Z koszem wygl康a to tak:

    Zap這n iskrowy w silniku WSK 175

    Silnik ten ma za這穎ny ga幡ik Walbro WB37 oraz rur wydechow z rezonansem - uprzedzaj帷 pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od 軼ianek uk豉du rezonansowego w celu powrotu cz窷ci mieszanki do komory spalania, ta akurat cz窷 w du瞠j mierze jest niespalona. Komora spalania nape軟ia si ponownie mieszank oraz tym co po cz窷ci zosta這 - kwestia zmniejszenia paliwo瞠rno軼i, jak i podniesienie mocy silnika.
    Ale do tematu. ZAPΜN, kt鏎y mia貫m oryginalnie - w豉郾ie na kole magnesowym i jakiej ceweczce od pilarki STIHL nie sprawdzi si - to cz瘰te rozwi您anie, ale do D*PY. Wprawdzie silniki Simonini maj co podobnego, ale to zrobione jest pod ten silnik, a nie dostosowywane - wtedy te ma swzanse dzia豉. To rozwi您anie te wymaga rzeczywi軼ie mocnego i mega konkretnego poci庵ni璚ia sznurkiem, o zap這nie elektrycznym, kt鏎y wykona貫m, ju nie wspominam - te nie dawa rady - uk豉d po prostu nie odpala, w豉郾ie ze wzgl璠u na zbyt niskie obroty. Po wyj璚iu 鈍iecy - czyli bez 瘸dnych opor闚 iskierka by豉, ale zbyt s豉ba by cokolwiek zapali... Rozwi您aniem by這 albo:
    1. Wyrzuci ca這嗆 i kupi jakiego freszbriza na Simonini, Motorome czy cosik innego,
    2. rozwi您anie ta雟ze - zrobi co z tym - to te zrobi貫m
    ZATEM:
    Wywali貫m stary "aparat zap這nowy" - czytaj cewk od kosiarki (niby szwedzka, ale wewn徠rz szkoda gada...)
    Wstawi貫m na pocz徠ek: hallotron, kilka tranzystor闚, rezystor闚 polutowanych do kupy jak na obrazku :)

    Zap這n iskrowy w silniku WSK 175

    do tego cewk od Simsona.
    Zap這n iskrowy w silniku WSK 175

    Mam rozrusznik a co si z tym wi捫e akumulator postanowi貫m jeszcze nie robi "pe軟ego" CDI tylko klasyka bateryjnego.
    Rozwi您anie:
    -elektronika - schemat bez hallotronu:
    Zap這n iskrowy w silniku WSK 175





    Na schemacie nie ma umieszczonego hallotronu - jest to zwyk造 cs3141 lub podobny o napi璚iu zasilania od 5V do 24 (30)V

    Styk S1 - Stop zap這nu, powinien by za陰czony do ca趾owitego zatrzymania silnika.

    Diodka LED b造ska w tym samym czasie w kt鏎ym nast瘼uje przej軼ie czyli za陰czenie cewki zap這nowej. Ot taka informacja 瞠 dzia豉. U豉twia ustawienie zap這nu.

    Uk豉d dzia豉 od pierwszego razu - nie wymaga specjalnego strojenia (za wyj徠kiem ustawiania punktu zap這nu - 2,5mm przed GMP (na sta貫))
    Jako wyzwalacz u篡貫m ko豉 magnesowego od kosiarki - czyli to co zosta這. Nie by這 potrzeby robienia nowego ko豉 - powiedzmy wykorzystywania czego z pozosta這軼i po CD, czy stacji dyskietek. Kto wypowiada si na temat masy i utrzymania momentu. Niekoniecznie ma racj - masa tego ustrojstwa - oko這 150g a masa przeciwwag na wale to jak por闚na TIRa i malucha. Poza tym jest jeszcze 鄉ig這...

    Mo積a na zasilaniu da dwa kondensatory 1µF - poprawia energi iskry
    Hallotron - CS 3141E - wyj軼ie poda貫m na baz tranzystora BD139 - styki X3
    Koszt - bez cewki zap這nowej - to max 10 z.

    Co do czasu pracy - jak na razie przy akumulatorze Varta 6Ah pracuje okolo 3h. To du穎, ty貫k od latania (a w zasadzie siedzenia) boli, a i paliwa brak.

    Wykonanie uk豉du 豉dowania wymaga b璠zie przygotowania rdzenia, nawini璚ia drutu na zasadzie "ile wlezie" i wykonania uk豉du prosuj帷ego - czyli mostek Graetza i jaki ma造 uk豉d typu" regulator napi璚ia i 豉dowania"

    W ka盥ym razie w tej postaci jak teraz uk豉d dzia豉 od sierpnia. Nie zawi鏚 - a to najwa積iejsze.


    Plik z schematem w eagle:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5657791#5657791

  • #37 29 Sie 2009 15:02
    spearhead
    Poziom 12  

    je郵i si nie myl, to za zap這n odpowiada mosfet, a one podobno s bardzo nieodporne na elektrostatyk. czy nic si nie stanie podczas latania w naelektryzowanych chmurach

  • #38 09 Mar 2010 22:06
    brodwars
    Poziom 11  

    mo co dobiera ko豉 magnesowe i zap這ny jak? oryginalnie silniki w2 mia造 zap這n iskrownikowy tzw zap這n szwedzki wyst瘼owa w serii motocykli m21w2S a nawet? oryginalnie mo積a by這 odpala motocykl z silnikiem w2? bez akumulatorta zasila這 si cewk w/n napi璚iem z cewek o鈍ietleniowych .
    wymaga這 tylko przepi璚ia paru przewod闚 w s造nnej kostce .

  • #39 09 Mar 2010 23:03
    uniu2
    Poziom 8  

    Z racji tego 瞠 kiedy mia貫m wsk 175 to mog doda od siebie 瞠 by造 tam 3 wersje zap這nu:
    1. jak kto wy瞠j napisa na ko這 zamachowe z cewkami- instalacja 6V+6V
    2 na wirnik( magnesy zatopione w aluminium) - instalacja 6V+6V
    3 na wirnik ( magnesy zatopione w aluminium) instalacja 12V +6V

    Oczywi軼ie najlepszy by ten ostatni ale bardzo rzadko spotykany- wystarczy這 podpi望 linie 12V pod cewke i iskra by豉 na 鈍iaacy nawet na wolnym poruszaniu wa貫m. mo積a go pozna po ilo軼i wychodz帷ych przewod闚 gdzie by這 ich 4szt.

    Jedno co trzeba przyzna to silnik ten pracuje znacznie lepiej na zap這nie bateryjnym, a spowodowane jest to iskr kt鏎a jest mocna w ca造m zakresie obrot闚 co bardzo wp造wa na elastyczno嗆 tego silnika.
    oczywi軼ie powy窺ze stwierdzenie przetestowa貫m na sobie gdy u篙kowa貫m ten motocykl na zap這nie bateryjnym i iskrowym.

    Je瞠li chodzi o awaryjno嗆 tych sprz皻闚 to jest ona zupe軟ie nie adekwatna do kr捫帷ych opinii. We幟y pod uwag to 瞠 w tamtych czasach nie by這 takich olej闚 do mieszanki jak dzisiaj. Kiedys ludzie je寮zili na oleju Lux 10 bo lepszych nie by這 lub by造 bardzo drogie i trudno dost瘼ne. Natomiast dzisiaj mo積a przebiera w olejach do silnik闚 2t, kit鏎e chroni i smaruj silnik o niebo lepiej od Lux 10

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
TME Logo