Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 08 Sty 2014 23:17 1370032 5912
  • #1711
    KStanek
    Poziom 22  
    Butle masz nabitą do powiedzmy tych 8 Bar, więc nie dziw się że takie ciśnienie szuka ujścia, zakładaj zawór zwrotny. Jeśli zastosujesz dwie sprężarki zakładaj do każdej sprężarki zawór zwrotny. Ułatwisz w ten sposób start sprężarce, oszczędzisz silnik przy starcie.
  • Relpol przekaźniki
  • #1712
    PABLO12345
    Poziom 12  
    Wszystko jest dobrze zauważ że ta blacha jest wygięta po to aby listwa która jest dopiero pod nią mogła się wyginać pod wpływem sprężanego powietrza
  • Relpol przekaźniki
  • #1713
    trzaska456
    Poziom 17  
    PABLO12345 napisał:
    Wszystko jest dobrze zauważ że ta blacha jest wygięta po to aby listwa która jest dopiero pod nią mogła się wyginać pod wpływem sprężanego powietrza

    Ale chodzi o to czy tę śrubki pod wpływem drgań nie będą się odkręcać i czy powinny tam być podkładki sprężynujące.
  • #1714
    radzio9701
    Poziom 14  
    radzio9701 napisał:
    Mam do was jeszcze pytanie odnosnie : jak połączę dwie sprężarki hs18 to podczas pracy nie będzie jedna pchać powietrza do drugiej ?
    Narazie mam moją hs 18stke podłączoną bez zaworu zwrotnego i jak jest nabita butla to słychać jak powietrze powoli ucieka przez filtr powietrza . Gdy przytkałem szczelnie dolot ręką to słyszałem jak powietrze ucieka w zbiorniku oleju . Dodam że sprężarka bije 8 atm bez problemu . Czy mam pierścionki do wymiany ?


    Czy ktoś będzie w stanie pomóc ? ;)
  • #1715
    mario9987
    Poziom 14  
    Musisz zastosowac zawór zwrotny za każdą sprężarką, wtedy będzie wszytko dobrze, cisnienie ucieka Ci bo nie masz zastosowanego tego zaworu. Pierścienie to musisz zmierzyć jaką mają szczelinę w cylindrze, wtedy będziesz wiedzial czy są zużyte:).
  • #1716
    radzio9701
    Poziom 14  
    Aha. A zaworki można jakoś samemu zregenerować ?
  • #1717
    roberto7727
    Poziom 22  
    EEE zawór zwrotny w teorii pomoże ale praktyka mówi co innego .Mam taki kompresor na dwóch ikarusach przy wejściach do butli na każdej rurce od sprężarki mam zawory zwrotne .Włoskie dla pewności nie chińskie i nie od wody .Niestety mimo to puszczają powietrze po pewnym czasie od czyszczenia .Wystarczy kilka minut i coś zawsze przyczepi się do przylgni zaworu i puszcza .Zawory zwrotne są w głowicy a mimo to nie zatrzymują ciśnienia .To samo dotyczy i zaworów zwrotnych .Owszem pomagają ale w 100proc nie zabezpieczą przed cofaniem powietrza .Miałem taki sam dylemat czy nie będzie jedna pompa tłoczyć w drugą ale gdyby tak miało być to powietrze z jednego tłoka zamiast do butli trafiało by na drugi tłok tej samej pompy .Jednak tak się nie dzieje a przynajmniej nie w stopniu znaczącym .Śmiało można zakładać 2 pompy hs 18 tylko że potrzebny będzie silnik 7,5kw aby wykorzystać potencjał takiej konstrukcji .To wymusza w domowych warunkach rozruch gwiazda trójkąt a to z kolei komplikuje instalacje elektryczną takiego kompresora .Ale jak to mówią walcz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Radzio9701 Owszem można ale to zależy od zużycia zaworów i ich budowy .Nie każdy da się rozebrać .NP zawory tłoczne w sprężarkach ikarus nie sposób rozkręcić .Przynajmniej mnie się nie udało nigdy. W rozbieralnych należy papierem ściernym przeszlifować płytki i gniazda aż do uzyskania gładzi bez wybić i wżerów .To wymusza użycie drobnych gradacji papierów i precyzji .Można robić to na szkle .Trudna to praca i nie zawsze da oczekiwany efekt .Bywa że jest jeszcze gorzej .

    Dodano po 7 [minuty]:

    To że sprężarka nabija do ciśnienia 8 atm nie jest żadnym wyznacznikiem jej stanu .Ważniejszy jest czas nabicia jakiejś określonej pojemności .Pierścienie tłokowe nie mają aż takiego wpływu na wydajność jak się wydawać by mogło .Istotne są obroty ale chyba najważniejsze są zaworki głowicy .Pierścienie musiały by być popękane i to wszystkie aby sprężarka nie była w stanie osiągnąć 8 atm .Wiadomym jest że zużycie pierścieni i gładzi cylindra ma znaczenie ale bardziej w takiej usterce jest uciążliwe plucie olejem na wyjściu z pompy niż wpływ na ciśnienie.
  • #1718
    ghord16
    Poziom 2  
    Witam. Posiadam sprężarkę pochodzącą ze stara 28 montowaną przy skrzyni, własne smarowanie, głowica z 4 zaworami. Niestety nie posiada tabliczki znamionowej ani oznaczenia modelu. Stąd moja prośba o pomoc w identyfikacji modelu. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

    Edit.
    Tak to wygląda, miał ktoś do czynienia z taką sprężarką?
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #1720
    roberto7727
    Poziom 22  
    Zawory zwrotne nie ulega wątpliwości że pomagają i nie zaszkodzą . Trzaska 456 jak dasz te podkładki to na pewno nie pogorszysz .Jest inny sposób również .Mozna posmarować gwinty specjalnym klejem jakiego używa się do zabezpieczania gwintów śrub w zaciskach hamulcowych .Tylko czy to nie będzie zbędne zabezpieczenie ? Nawet gdyby te śruby się odkreciły to raczej do cylindra nie wpadną .Zastosuj podkładki ew po jakimś czasie sprawdż dokręcenie śrub.
  • #1721
    Popak
    Moderator na urlopie...
    Witam

    Stałem się posiadaczem sprężarki HS11.02x. Jest ona na dwóch łożyskach kulkowych i posiada łopatkę rozbryzgową oleju. I tutaj mam małe pytanie czy ta łopatka nie jest za mała, czy wystarczy taka?

    Nowe życie kompresora olejowego

    Na pewno wszystkie uszczelki idą do wymiany i w tylnym dekielku będzie odpowietrznik. Tylko zastanawiam się jeszcze co z tym otworem na samym spodzie sprężarki gdzie mam wkręconą fajkę (prawa strona zdjęcia). Gdzie będę wlewał olej. Zostawić ją czy przerabiać?

    Nowe życie kompresora olejowego

    Podpowiedzcie czy coś zmienić, dorobić :)
    Fotki:

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #1722
    roberto7727
    Poziom 22  
    No jak hs 11 trochę ten kolec na dole korbowodu jakiś cienki jakby piłowany na ostro .Jeśli tak jest to błąd on powinien uderzać w olej i rozpylać ,rozbryzgiwać po komorze . Aż dziwne że w deklu nie było odpowietrznika .A wlew oleju zostaw można dorobić lub zaopatrzyć się w orginalny bagnet do mierzenia poziomu oleju.
  • #1723
    Popak
    Moderator na urlopie...
    Więc co proponujesz z tą łopatką?
    Dospawać i nadmiar delikatnie spiłować?
    Jak taka łopatka wygląda oryginalnie?
  • #1724
    radzio9701
    Poziom 14  
    Rozebrałem swoje hs 18 stki i mam do was jeszcze kilka pytań ;
    Chodzi mi o odpowietrzenie komory wału korbowego .
    Czy w przypadku mojej sprężarki jest konieczne odpowietrzenie komory wału korbowego , czy wydmuch mi simeringi ?
    Na mój rozum chyba nie jest potrzebne bo ciśnienie się chyba nie zmienia ponieważ gdy jeden tłok idzie do góry to drugi idzie na dół .
    Ps : rozmawiałem z nauczycielem od spraw samochodowych i polecił mi zastosowanie zwykłej smarowniczki jako odpowietrznika , czy to zda egzamin bo według mnie one działają bardziej jak zawór zwrotny ?

    Po rozebraniu oby sprężarek widać że jedna ( pomarańczowa ) jest przerobiona na smarowanie rozbryzgowe . Czy z drugą ( zieloną )robić tak samo bo nie mam w planie stosować smarowania ciśnieniowego.

    W zielonej sprężarce zaworki i głowica były zabrudzone olejem i i jakimś innym syfem co widać częściowo na zdj , czy to oznaka że pierścienie są do wymiany ?

    Interesuje mnie jeszcze różnica podkładek na korbowodach. W zielonym są kwadratowe ( zdj nr 2 ) a w pomarańczowym są okrągłe ( zdj nr 3 ) Czy to robi jakąś różnice w smarowaniu ?

    Dodaje kilka zdj aby wam to zobrazować :)
    Proszę o pomoc ;)

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #1725
    roberto7727
    Poziom 22  
    Nie mam zdjęć ale z tą łopatką spróbuj przypiłować ostre krawędzie tak żeby miała co najmniej 1mm płaskiej powierzchni .Taka ostra będzie ,,ciąć '' olej jak nóż i nie będzie wytwarzać mgły olejowej . Odpowietrzenie musi być ,owszem tłoki chodzą naprzemiennie i to kompensuje ciśnienie w komorze korbowej ale ciśnienie z komory sprężania zawsze przedostanie się pod tłoki i albo wyrzuci simeringi albo będzie unosić olej i pierścienie olejowe nie nadążą ze zgarnianiem .Efekt plucie olejem .W samochodach efektem zatkanej odmy jest wyrzucenie oleju bagnetem i zatarcie silnika .Smarowanie rozbryzgowe nie wróży tej sprężarce długiego życia .Można tak robić ale przy okazjonalnym korzystaniu z kompresora .Smarowanie ciśnieniowe nie jest aż tak bardzo skomplikowane zwłaszcza gdy i tak robi się jedno na 2 pompy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kształt podkładek nie ma znaczenia one służą jako pierścienie oporowe luzu osiowego i jednocześnie przy smarowaniu ciśnieniowym zapobiegają nadmiernemu uciekaniu ciśnienia oleju z czopu wału .Przy smarowaniu rozbryzgowym mogą utrudniać przedostawaniu oleju do panewki .Jednak być muszą aby luz osiowy nie był zbyt duży.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeśli już smarowanie rozbryzgowe to lepiej wymienić panewki na łożyska igiełkowe ale wiąże się to z przerabianiem wału aby dało się je założyć i wytoczeniem rowków na założenie pierścieni segera aby zapobiec zsuwaniu się korbowodu z czopa wału.
  • #1726
    radzio9701
    Poziom 14  
    Może ktoś wysłać zdj takiego odpowietrznika ?

    Jak rozmawiałem z nauczycielem to mówił że on ma już 8 lat tak przerobiony kompresor i działa mu wszystko super.

    Znalazłem coś takiego . Nada się ?

    Nowe życie kompresora olejowego

    Może ktoś mi jeszcze pomóc odnośnie złożenia tego ponieważ kupiłem komplet uszczelek i gość w sklepie odradził mi silikon odporny na wysoką temperaturę do tego.
    Jak mam go nałożyć ? Z obu stron uszczelki ? I pod które uszczelki ?
  • #1727
    roberto7727
    Poziom 22  
    Na odpowietrzenie wystarczy kawałek rurki i ew przewodu podlączonego do zbiorniczka .Są też zawory jednokierunkowe .Naprawdę co wkrecisz to bez większego znaczenia istotne jest aby ciśnienie miało ujście .Co do działania to są też modyfikatory metalu wlewane do silnikow i w założeniu silnik może pracować bez oleju .Tylko czy na pewno i czy popracuje tyle jak miałby smarowanie olejowe ? Tu na forum też są przyklady ludzi ktorzy wiercili stope korbowodu i sprężarki pracują .Tyle że nie jest to rozwiązanie pewne i trwałe .
  • #1728
    Popak
    Moderator na urlopie...
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Co sądzicie o silnikach EUROTEC?
    Mam zamiar kupić silnik 1.5KW 1F tej firmy w serwisie aukcyjnym numer aukcji: 3862019642
  • #1729
    roberto7727
    Poziom 22  
    Prawdopodobnie środkowe Chiny i aluminium nawinięty, czasem pokryte miedzią. Na pewno jakosć nizsza od silników markowych. Osobiście wybrał bym używany firm Besel, Indukta, Vem, Siemens, Leroy Somer, Tamel. Jeśli nie był przewijany i jest sprawny zdecydowanie wybrał bym używkę. Nie warto też brać wysokoobrotowych. Taki 1400 lub 960 obr. ma zdecydowanie większy moment obrotowy.
  • #1730
    ghord16
    Poziom 2  
    ghord16 napisał:
    Witam. Posiadam sprężarkę pochodzącą ze stara 28 montowaną przy skrzyni, własne smarowanie, głowica z 4 zaworami. Niestety nie posiada tabliczki znamionowej ani oznaczenia modelu. Stąd moja prośba o pomoc w identyfikacji modelu. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

    Edit.
    Tak to wygląda, miał ktoś do czynienia z taką sprężarką?
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

    Pomoże ktoś?
  • #1731
    mikijet
    Poziom 10  
    mac175 napisał:
    Możesz przerobić na smarowanie rozbryzgowe link do strony http://icark.narod.ru/autotech/compess.html z której korzystałem jakieś 2 lata temu przy przeróbce sprężarek od Ziła 130, ta z twojego zdjęcia jest chyba też od Ziła. Sprężarki działają dwa lata bez problemu pracowały nawet bez układu chłodzenia i nic im nie jest,


    Skorzystałem z tego postu przy okazji regenaracji mojej ,starej ale jarej, HS21.

    15 lat służyła mi na smarowaniu ,, pseudo" rozbryzgowym. Po prostu dolewałem oleju w miarę ubywania przez odpowietrzenie. Z panewki głownej od strony napędu zrobiło się jajo i zaczęła hałasować. Muszę powiedzieć, że spodziewałem się większych strat.
    Po zajrzeniu na stronkę http://icark.narod.ru/autotech/compess.html
    dokonałem zalecanych tam przeróbek z jedną poprawką. Na zbiornik odpowietrzający wykorzystałem zbiornik wyrównawczy od Golfa 3. Odpowietrzenie skrzyni korbowej podałem na przelew do zbiorniczka a z dołu olej ścieka do ciśnieniowego układu smarowania. Zaworek w korku zbiorniczka pilnuje ciśnienia w układzie i nie pozwala na jego wzrost powyżei 1,5bar ale to ciśnienie tłoczy olej do układu.
    Tak więc w tej chwili mam smarowanie ciśnieniowo rozbryzgowe.
    Na próbę założyłem panewkę od jakiejś maszyny rolniczej z otworami i kanałami olejowymi. Pierwsza próba nabicia zbiornika 1500 ltr do 6bar trwała 45min. Odkręcając korek w zbiorniku , organoleptycznie, stwierdziłenm tylko lekkie nadciśnienie. Jedyna niewiadoma to nowa panewka. Czas pokaże jaka jest jej żywotność. Zawsze można wrócić do oryginału.
  • #1732
    mario9987
    Poziom 14  
    Powiedzcie mi czy czas nabicia zbiornika ok 80l do 5 bar przez 55s z prędkością 1400 obrotów to dobry wynik czy nie koniecznie? Sprężarka Hs 21.
  • #1733
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    A może ktoś wie z jaką prędkością może pracować sprężarka Iveco LK3904.
  • #1734
    elektryku5
    Poziom 38  
    mario9987 napisał:
    Powiedzcie mi czy czas nabicia zbiornika ok 80l do 5 bar przez 55s z prędkością 1400 obrotów to dobry wynik czy nie koniecznie? Sprężarka Hs 21.


    80l*5bar/(55s/60s)≈436 l/min

    To dotyczy nabijania pustego zbiornika.
  • #1735
    PABLO12345
    Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A może ktoś wie z jaką prędkością może pracować sprężarka Iveco LK3904.


    Jak większość tych sprężarek max 3000.
  • #1736
    mario9987
    Poziom 14  
    elektryku5 napisał:
    mario9987 napisał:
    Powiedzcie mi czy czas nabicia zbiornika ok 80l do 5 bar przez 55s z prędkością 1400 obrotów to dobry wynik czy nie koniecznie? Sprężarka Hs 21.


    80l*5bar/(55s/60s)≈436 l/min

    To dotyczy nabijania pustego zbiornika.


    Czyli jest dobrze czy nie?:)
  • #1737
    radzio9701
    Poziom 14  
    Możecie powiedzieć mi jak sprawdzić czy pierścienie są do wymiany czy też nie . Mam tetaz rozebrane obydwie sprężarki i wydaje mi sie wszystko ok. Cylindry są glaskie . Nie widać na nich rys ani wytarć . Pierścienie tak samo są bez rys. Jedyne co mnie martwi to to ze gdy rozebralem jedną sprężarkę to tłoki były całe czarne od oleju .

    W których miejscach najlepiej nawiercić korbowody do smarowania rozbryzgowego ?
  • #1738
    trzaska456
    Poziom 17  
    Najprościej żeby sprawdzić pierścionki to je zdejmij (ostrożnie bo są bardzo kruche, jeśli tego nie robiłeś to zrób to na żyletke, poszukaj w google jak to zrobić). Gdy je zdejmiesz to włóż je do cylindra i zobacz jaka jest szczelina między zamkami. Jeśli jest minimalna to jest dobrze, jeśli jest większa to cylinderek do szlifu a tłok i pierścienie kupujesz na 1 nad wymiar.
    Naszczęcie moje HS19 czekają na nowe łożyska to przy okazji pokarze co i jak :D
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Co do smarowania to nie pomoge bo robie smarowanie ciśnieniowe. Może przyda się ten link http://icark.narod.ru/autotech/compess.html moim zdaniem lepsze by było nafrezowanie rowków w stopie korbowodu i na ślizgu wału oraz dorobienie jakiś łopatek rozbryzgowych. Mniej by to osłabiło konstrukcje. A olejem na tłoku się nie martw.
  • #1740
    Popak
    Moderator na urlopie...
    Gdzie można kupić komplet uszczelek do sprężarki HS11?