Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 13 Kwi 2014 15:32 1293427 5378
  • #1921 13 Kwi 2014 15:32
    xenon24
    Poziom 9  

    Panowie od czego podpasuje kolo pasowe od strony gdzie jest simering uszczelniający? Sprezarka z jelcza hs31.

  • #1922 13 Kwi 2014 20:43
    vcc
    Poziom 33  

    Trzeba toczyć, sam mam napęd z tej strony i koło dorabiane bo stożek mniejszy, na kolka kół z stożkiem żadne nie pasuje, od strony flanszy każde pierwsze lepsze koło od sprężarki by podeszło, jak masz sprzęgiełko do napędu p. wtryskowej to możesz stoczyć samą tulejkę z otworem stożkowym i do średnicy zewnętrznej dorobić koło, byle jakiemu tokarzowi będzie prościej niż toczyć stożek

  • #1923 13 Kwi 2014 21:19
    scalakmen
    Użytkownik obserwowany

    Mi tam toczył stożek :D Koło fi 140 na pas 17 wyszło mnie 70zł.

  • #1924 13 Kwi 2014 22:52
    xenon24
    Poziom 9  

    Myślałem żeby to zrobić na sprzęgle od hydroforu i roztoczyć na stożek.

  • #1926 14 Kwi 2014 23:47
    roberto7727
    Poziom 22  

    Te zawory zwrotne zaraz przy wylocie z sprężarki o ile to zawory od wody padną jak muchy gdy tylko sprężarka nabierze temperatury. Załóż chłodzenie wodne, jak już jest chłodnica no i podaj parametry jaki silnik, jakie obroty.

  • #1927 15 Kwi 2014 00:42
    dzikilopez
    Poziom 13  

    roberto7727 akurat u mnie w warsztacie jest ciut dziwna instalacja, zero występuje tylko na tablicy do sprawdzania silników, tak to tylko 3 fazy i ziemia, chyba że o czymś mi nie wiadomo i dlatego myślę o pompce na jakimś dodatkowym pasku od silnika. Dzisiaj przyszła mi chłodnica od Suzuki RG80, kupiłem za śmieszne pieniądze na alledrogo, cała szczelna i zgrabna w planie mam jeszcze wentylator od spawarki na 400V dać na nią co by trochu chłodził całość.

    olek43211 miałem pewne obawy co do kąta opasania, bo bardzo mały się wydawał ALE TY tam masz osobny pasek do każdej sprężarki i bajerancki napinacz. Troszku mała ta butla, ile ona ma 60l? Tu aż się prosi o 100-150L.
    Ile oleju masz w sprężarkach? Napisz coś więcej bo ciekawe to masz.

  • #1928 15 Kwi 2014 16:21
    olek43211
    Poziom 11  

    Przy wylocie ze sprężarki to nie są zawory zwrotne tylko śrubunki,zawór zwrotny jest jeden i jest wkręcony w butlę.Pod sprężarkami jest chłodnica z rury miedzianej około 3m,która skutecznie schładza powietrze.Rura miedziana 22mm z zaworkiem ma za zadanie wyłapywać skropliny.Chłodzenie wodne jak najbardziej będzie w tej chwili jeszcze nie jest skoniczone.Chłodnica jest z jakiegoś skutera,wentylator z allegro,pompka wody z akwarium(pompka z pralki się nie sprawdziła w poprzedniej sprężarce).Napinacze są od ciężarówki volvo z osobówki się nie sprawdziły.Paski klinowe będą dwa na sprężarkę,w tej chwili są pojedyncze bo chciałem jak najszybciej uruchomić sprężarkę i wyłapać wszelkie niedociągnięcia.Zbiornik o pojemności 80l jest celowo taki mały bo łatwiej ją przetransportować kompresor(a dość często ją przewożony),mam drugi zbiornik 80który w razie potrzeby jest podpinany.Oleju wlałem 0,75L.Sprężarki są nowe!!Obroty silnika 1430 ,moc 3kw.Obroty na sprężarkach 1200.Zbiornik 80l nabija w 1min 27s.Docelowo kompresor będzie miał silnik dwubiegowy tak żeby uzyskać obroty na sprężarkach około 1100 i 1800.Oczywiście będą inne głowice,te które teraz są przykręcone są na sprzedaż jak ktoś chce to pisać.Pochwalę się również że jakiś czas temu sprzedałem sprężarkę na trzech kompresorach z kamaza silnik 5kw. obroty 1800,smarowanie ciśnieniowe i chłodzone wodą.Jak będzie chwila wrzucę zdjęcia.

  • #1929 15 Kwi 2014 19:14
    roberto7727
    Poziom 22  

    Mały ten silnik masz 3kw to albo trzeba zejsć z obrotów albo do niższego ciśnienia wystarczy na 2 sprężarki .Ja mam 4kw startujący od razu w trójkąt 400v i więcej jak 1430obr nie dawałem .Przy innej mam silnik 2.2kw i przy 1630obr/min na pompie przy 12atm jest problem bo silnik robi się delikatnie ciepły a i od 8.5atm nie może ruszyć .Pomaga dopiero odczekanie ok 3 sek po wyłączeniu aby ciśnienie z rurek zeszło .Ta sprężarka 1 szt potrzebuje przy 2200obr/min i max ciśnieniu silnika 3,2kw .Przy 2 szt wskazany byłby minimum 4kw a najlepiej 5kw .Wówczas można wykorzystać potencjał kompresorów.Śrubunki hydrauliczne średnio się sprawdzają bo raz że luzują się od drgań to jeszcze trudno je uszczelnić na tych baryłkach .Lepsze są złącza nyplowe o ile tak to się nazywa .Chodzi o złącze z 2 stron płaskie w środek uszczelka i skręcane razem dużą nakrętką .

  • #1930 15 Kwi 2014 19:43
    olek43211
    Poziom 11  

    Sprężarki pompują do 9bar startują od 7bar silnik bez problemu rusza,wcześniej napisałem że pod sprężarkami jest chłodnica około 3m rurki miedzianej tak więc zanim sprężarka zacznie nabijać do zbiornika najpierw pompuje do chłodnicy.Trwa to około 2s,czas wystarczający aby silnik nabrał obrotów(na sprężarkach w tej chwili mam 1200obr.Silnik docelowo ma być dwubiegowy, pierwszy bieg 3kw drugi bieg 5kw

    Dodano po 2 [minuty]:

    moja poprzednia sprężarka. Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #1931 15 Kwi 2014 21:30
    gutek.a4
    Poziom 9  

    witam
    dostałem sprężarkę od kamaza, wstępne oględziny i nie wiem czy opłaca się ją remontować, do wymiany na pewno pierścionki, trzeba by nowe uszczelki, nie wiem jak panewki, odkręciłem głowicę i nalałem na tłoki oleju przekładniowego (taki był pod ręką) na następny dzień z jednego tłoka olej znikł, opłaca się to robić??
    szukałem trochę po internecie ale nie znalazłem żadnych części, nie mam też schematu czy rysunku. smarowanie ciśnieniowe ale gdzie się je podaje?? na flanszy z zębatką jest otwór w bloku nie gwintowany czy tam się podaje olej?? którędy wraca??? ogłonie to ktoś przy niej majstrował już bo jest poskładana na sylikonie i pełno tego syfu w niej jest

  • #1933 16 Kwi 2014 00:13
    roberto7727
    Poziom 22  

    Olek to że pracuje silnik to żaden wyznacznik bo pracował bedzie tylko jaki ma prąd pobiera. Moze silnik dwubiegowy jakoś inaczej wytrzymuje ale normalny 3 kw skonczyć się powinien przy 6 barach. Może to fanaberia ale ja nie odważyłem się spawać podstawy spręzarek i silnika do butli .Po pierwsze wprowadza to naprężenia po drugie nie ma bardzo do czego przykręcić osprzętu po trzecie jest to rozwiązanie raz na zawsze .Ja zrobiłem to na tzw wózku w dodatku pionowe słupki wózka są dzielone przez co mogę bultę z kołami i dolną ramą wózka odczepić i miesci się do bagaznika combi. Najważniejsze że można butlę zawsze wymienić na większą aby na wóżek się zmieściła .W końcu jak już używa się butli po lpg to warto dać taką z holenderskiej instalacji sporo mają w stacjach demontażu i za 50 zł można kupić .Oszczedza to kłopotu z dorabianiem pokrywy w miejsce wielozaworu .Wreszcie często te butle mają podwójnej konstrukcji zawór zwrotny orginalnie .Jedynie co wymaga przerobienia to gwinty w płycie przyłączeniowej .Są podobne do 3/4cala jednak minimalnie inny jest skok gwintu co można skorygować gwintownikiem 3/4cala prawie bez żadnych wiór.Może nawet udało by się wkręcić bez gwintowania ale to trochę ,,rzeżba''Największy plus to sama sprężarka obecnie chyba najlepsza z wszystkich dostępnych od samochodów a zarazem najmniej problematyczna .Gdyby jeszcze miały głowicę chłodzone powietrzem to były by idealne.Można tak zrobić bo pasuje głowica od hs 31 warunkiem jest założenie cylindra od ikarusa ale d-10 csonka .Ma minimalnie węższy rozstaw śrub do przykręcania głowicy .

    Dodano po 11 [minuty]:

    Z doświadczenia wiem że sprężarki z ikarusa przy obrotach ok 1400/min nie grzeją się zbytnio ale wystarczy podnieść obroty do 1600-1700obr/min i już grzać się zaczynają i o ile płyn jest niezbyt gorący to głowica po pół godzinnej pracy już taka że dłoń trudno utrzymać .Być może nijak to nie wpływa na trwałosć głowicy być może wytrzyma dwa razy taką temperaturę ale jest to faktem . Przy obrotach 1800 może być problem z chłodzeniem .Z drugiej strony w autobusie chłodziwo dostarczane było o temperaturze 80st C i sprężarki jakoś pracowały .

  • #1934 16 Kwi 2014 00:29
    dzikilopez
    Poziom 13  

    roberto7727 gwint w głowicy od Ikarusa to 26x1,5 . Gwint 3/4" ma skok w okolicy 1,8mm i dość podobną średnicę przez co zapina na 2 zwojach a potem już siła razy gwałt, zapewne w tych butlach co mówisz jest podobnie, sam najpierw wkręcałem 3/4" do głowicy ikarusa ale że jam jest cykor to wolałem sprawdzić grzebykiem co to za cudok gwint i wytoczyć przejście na 1/2".

    Stare silniki SZJe i temu podobne są dość elastyczne na przeciążenia, można im trochę chwilowo dowalić ale bez przesady. Jeżeli na silniku jest tabliczka znamionowa to zawsze pisze pobór prądu na fazę. Ja na szczęście dysponuję tablicą z amperomierzami na każdą fazę, ot taki urok warsztatu. Jeżeli ktoś ma dostęp lub możliwość pożyczenia miernika cęgowego do pomiaru prądów a nie wie czy czasem nie za bardzo obciąża silnik to niech sprawdzi ile silnik ciągnie. Warto to zrobić bo potem koszt przezwojenia niemały.

    olek43211 ładny potworek, sprytnie wykorzystany przewietrznik silnika, chyba przeznaczenie do piaskowania ile to wydajności ma na wyjściu?

  • #1935 16 Kwi 2014 20:00
    olek43211
    Poziom 11  

    Kompresor jest aktualnie wykorzystywany do klucza udarowego jeden cal(zapotrzebowanie na powietrze około 400l),ale w przyszłości pewnie również do piaskowania.Sprężarka aktualnie ma wydajność rzeczywistą około 450l.Roberto czy możesz zaprezentować twoją sprężarkę i krótko napisać parametry.

  • #1936 16 Kwi 2014 22:47
    Petercali
    Poziom 9  

    Jaki bezpieczny będzie pobór pradu przy ruszaniu dla silnika 4kw i 2 sprężarek ikarus ,na tabliczce mam chyba 8,8A . Obroty 1700 ma minute,spróbuje coś ugrać na regulacji ciśnienia załączania. Wylącznik termiczny po starej sprężarce mam 4-6,3A podejrzewam ze musze wymienić tez od razu na taki do conajmnij 10 A ?

  • #1937 17 Kwi 2014 09:44
    vcc
    Poziom 33  

    Zabezp. termiczne ustawia się 1.1x prąd silnika, w twoim przypadku będzie to 9,68A . Co do poboru prądu przy rozruchu wszystko zależy od obciążenia silnika

  • #1938 17 Kwi 2014 19:43
    adam1974
    Poziom 11  

    Petercali-masz 1700 obr na 2 sprezarkach przy 4kW ? Ja na moim silniku 4kW mam obroty 1400 i te same na sprezarkach,Silnik przy 8.5bar jest wykorzystany prawie ze do wartosci z tabliczki,cos ok 8.6 A,(nie pamietam teraz dokladnie) jesli bym mial na sprezarkach 1700 obr to przy 8.5 bar prad przekraczal by wartosci podane na tabliczce,chwilowo wytrzyma ,ale jak np.piaskujesz kilka godzin to silnik padne.

  • #1939 18 Kwi 2014 09:53
    roberto7727
    Poziom 22  

    Zapewniam że w butlach holenderskich gwint jest bardzo dziwny nie mam grzebienia do gwintu calowego ale nie jest to gwint typowy dla gwintów calowych hydraulicznych chociaż niewiele odbiega . W dodatku jest to gwint stożkowy o dosyć dużej zbieżności przynajmniej na elemencie wkręcanym .Różni to się ilością zwoi gwintu na cal .Pokazał bym może moje ustrojstwa ale nie bardzo potrafię wstawić zdjęcia zgodnie z regulaminem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do gwintów w głowicy to zależy które otwory .Wylotowy jest 26x1,5 ale wodne już różnie bo i 22x1,5 i 24x1,5 a ludziska przerabiają na calowe bo łatwiej zgrać z resztą instalacji .

  • #1940 23 Kwi 2014 15:59
    siwyalf
    Poziom 12  

    Witam,
    Od kilku dni jestem nowym właścicielem starego kompresora KP 2 z Wrocławskiej Fabryki Pomp.
    W związku z tym mam kilka pytań do użytkowników tego lub podobnego sprzętu.
    Kompresor bardzo długo nabija 135 litrową butle. Około 12 minut zajmuje mu nabicie jej do 5,5 atm. To wg. mnie strasznie długo. Domyślam się, że presostat można przestawić żeby nabijał do 8 atm, ale to będzie trwało pewnie latami :(
    Sprężarka jest napędzana silnikiem SZJFe 24b 1,1 kW - 1450 obr/min.
    Ogólnie, to wydawało mi się, że zaworki w głowicy nie trzymają i to powoduje problem długiego nabijania butli. Głowicę zdjąłem, sprawdziłem zaworki (nie tyle sam co zrobiła ta osoba, która ma pojęcie o tym) i okazało się, że z głowicą jest ok.
    Gładź cylindra w świetnym stanie, tłok tak samo, bez luzów, rys itp.
    Gdzieś wyczytałem, że te kompresory w chłodnicach powietrza posiadały coś a'la zaworki zwrotne. Rozebrałem więc chłodnice i znalazłem coś takiego - sprężynkę z trójkątną blaszką z otworkiem po środku.

    Kompresor wygląda tak :
    Nowe życie kompresora olejowego

    Po odkręceniu rury idącej od chłodnicy do zbiornika ukazała się sprężynka, która dociska tą trójkątną blaszkę :
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

    Czy ta blaszka ze sprężynka są czymś w postaci zaworu zwrotnego ?
    Jeśli nie to jak wstawić tam zawór zwrotny? Wszystkie które widziałem do tej pory mają jakieś normalne rozmiary typu 1/2 cala czy 3/4. W tym sprzęcie wszystko ma cal albo 5/4 itd. :) No może oprócz wyjścia powietrza...
    Aha chłodnica jest w środku pusta. Nie ma żadnych koszyczków,


    Do tego zauważyłem, że w całej konstrukcji nie ma nigdzie zaworu upustowego w razie gdyby presostat odmówił współpracy. Czy mam go założyć ? Jeśli tak to gdzie ?
    No i jeszcze jedna sprawa. W elektrykę silnika i presostatu są wmieszane jakieś zewnętrzne kondensatory. Czemu służą nie wiem :( Może ktoś z Was mi odpowie na to pytanie. Podczas pracy kompresora mruga mi światło w garażu. Oczopląsu można dostać :)

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

    Jaki filtr powietrza zasysanego powinienem do niego kupić, bo nie mam żadnego :)

  • #1941 23 Kwi 2014 22:54
    elektryku5
    Poziom 37  

    Moja KP miała tylko około 70-80l/min wydajności efektywnej, więc nie ma się co dziwić.

    Silnik jeśli posiada wyłącznik odśrodkowy, to wypadałoby sprawdzić poprawność jego działania oraz podłączenia, sprawdzić kondensatory, zachęcam do użycia wyszukiwarki (schemat jest dostępny na forum).

    Zawór bezpieczeństwa podpinany jest do zbiornika, zapewne w okolicy presostatu można byłoby pokombinować z jakimś trójnikiem.

  • #1942 23 Kwi 2014 23:16
    morghul
    Poziom 14  

    siwyalf napisał:
    Kompresor bardzo długo nabija 135 litrową butle. Około 12 minut zajmuje mu nabicie jej do 5,5 atm. To wg. mnie strasznie długo.


    Wychodzi na to, że efektywnie masz ok. 62l/min i jak kolego wyżej napisał te kompresory nie grzeszyły wydajnością więc wartość jak najbardziej normalna.

  • #1943 24 Kwi 2014 13:20
    siwyalf
    Poziom 12  

    [quote="morghul"
    Wychodzi na to, że efektywnie masz ok. 62l/min i jak kolego wyżej napisał te kompresory nie grzeszyły wydajnością więc wartość jak najbardziej normalna.[/quote]
    Jak to się oblicza ?
    Czym tanim mogę zastąpić tą sprężarkę tak żeby osiągnąć około 150l/min ?
    Wymagania :
    -smarowanie rozbryzgowe
    -tani w zakupie
    -dostępność części
    -nie chcę inwestować w nowy silnik, więc ten musi pociągnąć nową sprężarkę

  • #1944 24 Kwi 2014 14:50
    łukasz dutkiewicz
    Poziom 12  

    Nie droga i bardziej wydajna będzie sprężarka HS11 i ten silnik da radę ją napędzić ale nie wiem czy da radę 150l min ja mam na pierwszym kompresorze taką napędzoną silnikiem 1,5kw 3f tyle że prędkości sprężarki jest w granicach 2200obr i butlę 40cm3 nabija w 1.39s. Drugi taki jak twój mam na sprężarce z ikarusa i silniku 2,2kw 3f .

  • #1945 24 Kwi 2014 17:39
    morghul
    Poziom 14  

    siwyalf napisał:

    Jak to się oblicza ?


    Zbiornik masz 135l, nabijasz do 5,5amt w 12 min więc do butli pompujesz 742,5 litra (5,5 x 135 litrów) w ciągu 12 minut. 742,5 przez 12 minut daje niecałe 62 litry na minutę.

    Aby teoretycznie policzyć wydajność sprężarki należy pomnożyć jej pojemność skokową przez obroty na minutę.

    Przykładowo popularna HS11 ma pojemność skokową 107 cm3 więc pracując z obrotami 1450 obr/min przepompuje w ciągu minuty 155 litrów powietrza (0,107 litra x 1450 obr). Oczywiście jest to wydajność bez obciążenia, w praktyce w zależności od sprawności (na którą ma wpływ stan techniczny i konstrukcja samej sprężarki) należy tą wartość pomnożyć przez 0,6-0,8 w związku z czym w teorii HS11 powinna być w stanie osiągnąć wydajność faktyczną na poziomie 100-120 litrów na minutę (i jak potwierdza praktyka takie wydajności HS11 osiąga).

    Jeśli nie znasz pojemności skokowej sprężarki to można ją prosto obliczyć z wzoru na objętość walca (pole podstawy x wysokość). Pole podstawy wyliczysz znając średnicę cylindra a wysokość to skok tłoka.

  • #1946 25 Kwi 2014 09:13
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    Witam. siwyalf Może spróbuj założyć na silnik większe koło pasowe? Tak aby wyciągnąć około 500-550 obr na pompie. Bo teraz na zdj wygląda, że pompa może mieć bardzo wolne obroty (małe koło pasowe na silniku). U mnie jest znacznie większe, i mam około 630 obr przy silniku 2.2 kW.

    A do kolegów mam pytanie, ponieważ mam kompresor KP-2a, zbiornik 140l, 72r. W środku zbiornika jest trochę brudu,syfu, i wiadomo rdzy. Jak kupiłem kompresor i włączyłem, to zrobiła się dziurka w dolnej części zbiornika (grubości igły). Dziurka została oczyszczona (oczywiście i dziura się powiększyła do grubości zapałki). Zostało to zaspawane. Zrobiłem próbę wodną na 10 bar, i zbiornik trzyma.
    Moje pytanie do doświadczonych kolegów: Jaką przyszłość ma ten zbiornik? Wytrzyma jeszcze kilka lat powiedzmy przy ciśnieniu 7 bar? I jaki środek najlepiej się nadaje do konserwacji zbiornika od wewnątrz?
    Pozdrawiam.

  • #1947 25 Kwi 2014 10:50
    siwyalf
    Poziom 12  

    Tak na ucho wydaje się, że ma te 700-800 obr/min. Tez myślałem żeby sprężarkę trochę "pośpieszyć", ale nie chce też przesadzić żeby nie zabić wiekowej sprężarki :)
    Może mi ktoś podpowiedzieć jak obliczyć obroty na pompie znając średnice, obwód kół i obroty silnika ?
    Może rzeczywiście podniesieniem obrotów udałoby się poprawić jego skuteczność.


    Co do Twojej butli to powiem szczerze, że ja bałbym się przy niej pracować.
    Skoro miała jedną dziurkę to może okazać się, że będzie miała ich więcej, a więcej dziurek w miejscach blisko położonych od siebie może skutkować pęknięciem i rozerwaniem butli. O skutkach chyba nie muszę informować...
    Na Twoim miejscu szukałbym innego zbiornika od kompresora albo jakaś duża butla od LPG.

  • #1948 25 Kwi 2014 11:27
    roberto7727
    Poziom 22  

    Zbiorniki od kompresora z doświadczenia biorąc są z cienkiego materiału a tym bardziej chińskie widziałem ostatnio taki 50l to bez pompy i silnika jedną ręką podnosiłem nad głowę więc jak cienka musi być butla .Zbiornik od lpg jak najbardziej jest lepszy od orginalnych butli zwłaszcza używanych .Ja w swoich sprężarkach w butlę wlałem agresywny rozpuszczalnik w celu ich odtłuszczenia a następnie rozcieńczoną farbę podkładową i następnie nawierzchniową .Na razie nie widze aby coś odpadała a mam butlę od holenderskiej instalacji z odkręcanym deklem w dennicy .Podobna konstrukcja jak w stacjach lpg mają zbiorniki na gaz .To jedna z pierwszych wersji holenderskich butli jeszcze z pompą wewnątrz butli więc jakoś dostęp do pompy musieli zapewnić .

  • #1949 25 Kwi 2014 12:33
    vcc
    Poziom 33  

    siwyalf co do obr pompy to obr silnika x średnica koła koła na silniku / średnica koła na sprężarce

  • #1950 25 Kwi 2014 14:21
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    siwyalf napisał:
    Skoro miała jedną dziurkę to może okazać się, że będzie miała ich więcej

    Też o tym myślałem. Dlatego zrobiłem próbę wodną na 10bar. Na samym powietrzu zrobiłem próbę do 8 bar. Nic się nie dzieje. Niby aż tak z rdzą nie jest źle. Miałem niedawno inny,mniejszy zbiornik,który dostałem od kolegi. Ileś tam lat pracował bez problemów. Jak go dostałem, to było znacznie więcej odchodzących płatów rdzy w środku niż w moim. Rdza sama odpadała i wyleciało jej sporo przez spust kondensatu. A w moim zbiorniku tylko ta jedna dziurka mnie martwiła. Chcę go zakonserwować (może i spróbuję wypiaskować go w środku) i zobaczymy. Ciśnienie jakiego używam to 6-7bar.

    Odnośnie butli lpg to mam już zrobiony kompresor dwutłokowy na takiej butli. Lecz tylko 60l. A chciałem zrobić z dwóch kompresorów jeden porządny z większym zbiornikiem,albo podłączyć oby dwa.

    Odnośnie obrotów pompy to tak jak napisał vcc